خبرگزاری کار ایران

چگونه یک قالب وردپرس خوب برای سایتمان انتخاب کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۵۷

شاید برای خیلی از ما پیش آمده است که وارد یک سایت شده و به خاطر طراحی گیج کننده ای که دارد و یا حس بدی که از رنگ سایت تا بخش های دیگر آن به ما انتقال شده است از آن سایت سریعا خارج می شویم ! به نظر شما علت این اتفاق چیست؟

ظاهر یک سایت امروزه تاثیر به سزایی برای جذب مخاطبان یک سایت دارد در واقع وقتی شما یک سایت وردپرسی را راه اندازی می کنید اولین موردی که باید برای جذابیت بصری سایت خود به آن توجه کنید ظاهر سایت یا تجربه کاربری آن می باشد . شما وقتی یک سایت وردپرسی دارید خیالتان از این بابت راحت تر است زیرا در بخش مدیریت وردپرس بخشی قراردارد که شما به راحتی می توانید انواع قالب های رایگان و پولی را بر اساس نیاز و هدف سایتتان انتخاب کنید البته این تمام ماجرا نیست چون شما می توانید در سایت های وردپرسی به راحتی قالب های خود را سفارشی سازی کنید و یک طراحی خاص برای سایتتان داشته باشید .

خوب با همه این صحبت ها اگر الان به دنبال یک قالب مناسب برای سایت خود هستید اما نمی دانید از کجا باید شروع کنید و چه مواردی را باید مدنظر داشته باشید ، اصلا جای نگرانی نیست زیرا با خواندن این مقاله شما به راحتی می توانید بهترین قالب  را برای سایت خود انتخاب کنید،  پس در ادامه با ما همراه باشید :

قالب وردپرس چیست؟

قالب  وردپرس مجموعه ای از قالب  ها و شیوه نامه هایی است که برای طراحی ظاهر یک وب سایت وردپرس استفاده می شود. بنابراین، می‌توانید بدون نیاز به دانش برنامه نویسی یک قالب را برای سایت خودتان انتخاب کنید و یک سایت با ظاهری منحصر به فرد داشته باشید .

سایت WordPress.org هزاران قالب  وردپرس، هم رایگان و هم پولی، در فهرست قالبهای رسمی خود دارد. این سایت را می توانید به عنوان مرجع در نظر داشته باشید و برای سایت های فارسی خود از سایت هایی که این قالب ها را فارسی کرده اند مانند سایت ژاکت استفاده کنید .

هر قالب  وردپرس دارای طراحی، طرح بندی و ویژگی های متفاوتی است. بسته به نوع سایت ، شما می توانید هر قالبی را که می خواهید انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر یک سایت غذایی دارید، می توانید قالبهای وردپرس را برای سایت های مواد غذایی جستجو کنید.  

نکات مهم برای انتخاب قالب  سایت وردپرسی

قالب وردپرس پولی یا رایگان

یکی از چیزهای فوق العاده در مورد وردپرس وجود هزاران قالب مختلف و رایگان است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. هیجان انگیزتر این است که قالب های پولی/پریمیوم ساخته شده توسط طراحان وب یا شرکت های طراحی وب وجود داردکه بهترین ویژگی ها و عملکردها را دارند و مرتباً به روز می شوند.

امکان سفارشی کردن قالب های وردپرسی این امکان را به شما می دهد که طراحی و پست های سایت خود را هر طور که می خواهید بسازید. برای کسانی که به تازگی شروع به کار کرده اند و باید به بودجه محدودی پایبند باشند، انتخاب یک قالب رایگان وردپرس ممکن است بهترین گزینه باشد.

اگر قصد انتخاب یک قالب حرفه ای را دارید، در اینجا یک جدول مقایسه سریع وجود دارد تا تفاوت بین قالب های رایگان و پولی را به شما نشان دهد:

قالب  پولی وردپرس

قالب  رایگان وردپرس

از چند هزار تومان شروع می شود تا چند میلیون تومان هزینه نصب

نصب آسان از داشبورد وردپرس

شما می توانید یک قالب منحصر به فرد داشته باشید که همه آن را ندارند

پشتیبانی 1 ساله و به روز رسانی های منظم در دسترس است

کیفیت کد حرفه ای تر است

گزینه های سفارشی سازی بیشتر

حاوی هیچ کد مخربی نیست

 

رایگان برای نصب

به راحتی در WordPress.org در دسترس است

پیدا کردن پشتیبانی سخت است

به‌روزرسانی‌ها به سازنده بستگی دارند، اما اغلب از آنها عقب می‌مانند

کیفیت کد ممکن است خوب نباشد

یک قالب وردپرس رایگان بیش از 10000 بار در سایت های مختلف استفاده می شود

قالب های رایگان ممکن است حاوی کدهای مخرب باشند

قالب  های پولی وردپرس

 

به وضوح می توانید ببینید که قالب های پولی مزایای بیشتری نسبت به قالب های رایگان وردپرس دارند. در ایران می توانید قالب های آماده سایت را از ژاکت ، مرجع وردپرس ایران خریداری کنید.

قبلا در بلاگ ژاکت به معرفی بهترین قالب وردپرس پرداخته بودیم. در مرحله بعد، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه قالب وردپرس مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید.

نحوه انتخاب قالب  وردپرس

انتخاب یک قالب وردپرس خوب مزایای زیادی دارد. یک قالب خوب می تواند به شما کمک کند ظاهر سایت خود را بهبود ببخشید در واقع به شما امکان می دهد بدون نیاز به دانش برنامه نویسی سایت خود را هر طور که می خواهید سفارشی سازی کنید.

  1. شناسایی نیاز و بودجه خود

شما باید بدانید چه نیاز هایی از یک قالب وردپرسی دارید. با پی بردن به ماهیت وب سایتی که در حال ساخت یا اجرا هستید شروع کنید. آیا این یک سایت ویدئویی است؟ آیا این یک سایت ساده است آیا قرار است تصاویر زیادی وجود داشته باشد؟

پس از شناخت نیاز خود ، می توانید نوع قالب وردپرس را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد فهرست کوتاه کنید. نگرانی های مربوط به طراحی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، وب‌سایت‌های محتوا محور ممکن است نیاز به یک قالب داشته باشند ، در حالی که برخی از سایت‌ها به برخی انیمیشن‌ها و سایر تغییرات مربوط به ظاهر سایت خود نیاز دارند.

علاوه بر این، بودجه شما نیز مهم است. قبل از اینکه بفهمید چگونه یک قالب  وردپرس را انتخاب کنید، باید بدانید که آیا اصلاً می خواهید پول خرج کنید یا خیر. ممکن است افراد زیادی به شما بگویند که همه قالب های رایگان بد هستند، اما این توصیه را قبول نکنید. یک قالب رایگان خوب به استانداردهای کدنویسی پایبند می باشد و به طور منظم به روز می شود و ممکن است نیاز های شما برای سایتتان را کاملا رفع کند .

2 . فهرست کردن ویژگی های مورد نظر

لیستی از ویژگی ها و قابلیت هایی که یک قالب وردپرس می تواند یا باید ارائه دهد همیشه قابل بحث است. این مورد بستگی به نیاز شما دارد. اگر یک سایت خبری راه اندازی نمی کنید، احتمالاً به آن علامت اخبار فوری در صفحه اصلی نیاز ندارید.

با این حال، ویژگی های خاصی وجود دارد که همیشه ضروری هستند! به عنوان مثال، قالب  وردپرس شما حتما باید واکنش گرا و سازگار با موبایل باشد. سال 2021 است و موبایل تقریباً با دسکتاپ برابری می کند. اگر قالب شما ریپانسیو نباشد، وب سایت شما آسیب خواهد دید.

برخی از ویژگی های اساسی که ممکن است بخواهید در قالب  وردپرس پیدا کنید عبارتند از:

  • گزینه های طرح بندی چندگانه
  • سازگاری با درگاه بانکی
  • آیکون های رسانه های اجتماعی
  • رنگ ها و فونت های سفارشی
  • بخش نظرات یا انجمن و ...

در نهایت، فکر کنید که آیا چیزی که نیاز دارید یک قالب واقعا کوچک و خاص یا یک قالب چند منظوره بزرگتر است. اولی راه حل بهتری برای سایت های کسب و کار کوچک (وکلا، کافه ها و غیره) است و دومی برای مشاغل آنلاین به خوبی کار می کند در واقع قالب شما باید بر اساس نوع نیاز شما در کسب وکارتان انتخاب شود .

  1. ریسپانسیو بودن قالب وردپرس

یک قالب واکنش گرا، طراحی یک سایت را در صفحه نمایش ها و دستگاه های مختلف تنظیم می کند. داشتن یک قالب واکنش گرا بسیار مهم است زیرا نمی خواهید خوانندگان تلفن همراه شما تجربه بدی از ورود به سایت شما داشته باشند. دلیل دیگر برای داشتن یک قالب واکنش گرا این است که گوگل وب سایت هایی را ترجیح می دهد که واکنش گرا و سازگار با موبایل هستند. گوگل برای وب سایت هایی که می خواهند در گوگل رتبه بالاتری داشته باشند، 100% ریسپانسیو بودن سایت را الزامی کرده است. وقتی قالب خود را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که ریسپانسیو باشد.

4 . بررسی سرعت قالب

 هنگامی که به دنبال یک قالب وردپرس هستید، یکی از موارد ضروری این است که مطمئن شوید قالب انتخابی شما سرعت خوبی داشته باشد .

برخی از قالب‌های وردپرس به‌گونه‌ای  طراحی شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد بدون مشکلدر کمترین زمان ممکن بارگذاری شوند. متأسفانه، در بعضی از قالب ها از طرح های سنگین و انواع کدها و اسکریپت ها استفاده شده است که سرعت سایت شما را کند می کند.

5 . سازگاری قالب وردپرس با انواع مرورگرها

خوانندگان شما از مرورگرهای مختلفی استفاده می کنند.ممکن است یک قالب با مرورگر شما کاملاً تطابق داشته باشد ، اما این بدان معنا نیست که با مرورگر خوانندگان شما هم همین طور باشد .قبل از اینکه تصمیم بگیرید که کدام قالب را انتخاب کنید، باید سازگاری قالب با مرورگرها را بررسی کنید.اکثر توسعه دهندگان قالب وردپرس سازگاری با مرورگر را با استفاده از ابزارهای مختلف آزمایش می کنند، اما بسیاری از آنها این کار را نمی کنند.

شما می‌توانید با امتحان کردن قالب در مرورگرهای مختلف مانند کروم، فایرفاکس، سافاری، اینترنت اکسپلورر و غیره، یک آزمایش اولیه برای خودتان انجام دهید. اگر قالبی که انتخاب می‌کنید با همه مرورگرهاتطابق داشته باشد شما قالب مناسبی را انتخاب کرده اید.

6 . پشتیبانی قالب از افزونه های وردپرس

مطمئن شوید که قالب  وردپرسی که انتخاب می کنید از افزونه های محبوب وردپرس پشتیبانی می کند. افزونه های وردپرس به شما این امکان را می دهند که هر کاری را با سایت وردپرس خود انجام دهید. می توانید طراحی خود را سفارشی کنید، یک ویژگی اضافه کنید، عملکرد سایت خود را بهبود بخشید و موارد دیگر.

7 . سازگاری با صفحه سازها

صفحه سازها یکی از ابزارهای مورد علاقه ما برای وردپرس هستند. گاهی اوقات سفارشی کردن قالب  وردپرس دشوار است. اما، با صفحه سازها، می توانید به راحتی صفحات وب سایت را با کشیدن و رها کردن عناصر طراحی کنید.

قالب های وردپرس زیادی وجود دارد که با صفحه سازها همراه هستند. استفاده از صفحه سازهای کمتر شناخته شده می تواند کدهای ناخواسته زیادی تولید کند که می تواند سرعت سایت شما را کند کند. بهتر است یک قالب وردپرس برای وب سایت خود انتخاب کنید که با صفحه سازهای محبوب سازگار باشد تا کد شما را خراب نکند. از بهترین صفحه ساز های وردپرس می توان به المنتور و ویژوال کامپوزر اشاره کرد که می توانید در سایت های معتبر ایرانی آن ها را خریداری کنید.

8 . پشتیبانی قوی قالب 

در حالی که برخی از قالب های رایگان وردپرس پشتیبانی خوبی دارند، بسیاری از قالب های رایگان پشتیبانی خوبی ندارند. این می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.از آنجایی که هیچ سند پشتیبانی وجود ندارد، باید خودتان آن را بررسی کنید یا یک توسعه دهنده شخص سوم را استخدام کنید تا آن را برای شما برطرف کند.بنابراین، مطمئن شوید که یک قالب وردپرس را انتخاب کرده اید که دارای پشتیبانی خوبی باشد.بسیاری از قالب های خوب وردپرسی تا 1 سال پشتیبانی دارند.

9-سئو و بهینه بودن قالب

یک قالب با کدگذاری ضعیف می تواند عملکرد سایت شما را خراب کند و سرعت سایت شما را کاهش دهد و تجربه کاربری رانابود کند. برای یک فرد مبتدی یا هر کسی که نمی داند چگونه کدنویسی کند، تجزیه و تحلیل کد یک قالب ممکن است دشوار باشد. شما باید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. یا، می توانید یک قالب حرفه ای برای خود تهیه کنید که از ابتدا برای سئو بهینه شده است. حتما توضیحات و ویژگی های یک قالب وردپرس هنگام خرید بررسی کنید تا مطمئن شوید از نظر سئو بهینه شده است.

10 . بررسی نظرات و رتبه بندی قالب

بهتر است قبل از خرید یک قالب ، مدتی را به بررسی نظرات و رتبه‌بندی‌های آن اختصاص دهید. مسئله اصلی در اینجا این است که قالب ها و افزونه های قدیمی می توانند مشکلات امنیتی ایجاد کنند. اگر قالبی را می‌بینید که بیش از 6 یا 7 ماه به‌روزرسانی نشده است، احتمالاً با آخرین موارد امنیتی و پروتکل‌ ها ، به‌روز نیست. پس بهتر است از چنین قالب هایی دوری کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که شما در حال طراحی وب سایت خود برای خوانندگان خود هستید. قالب  شما باید جست و جوی کاربر را در وب سایت شما ساده کند. اگر قالبی بیش از حد شلوغ باشد، می تواند خوانندگان شما را گیج کند و آنها بدون بررسی آنچه شما ارائه می دهید وب سایت شما را ترک کنند. هدف از طراحی سایت کمک به خوانندگان خود برای یافتن اطلاعات مدنظرشان در وب سایتتان می باشد. این در نهایت به شما کمک می کند تا به هدف خود به عنوان مالک یک وب سایت برسید.مهم نیست که یک قالب چقدر خوب به نظر می رسد. اگر به شما کمک نمی‌کند تا مخاطبان جدیدی داشته باشید، قطعا قالب خوبی برای شما نخواهد بود.

در آخر شما می توانید برای انتخاب یک قالب وردپرسی مناسب با نیازهایتان با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله گفته شد از سایت های معتبر ایرانی مانند سایت ژاکت که بهترین قالب های وردپرس را به صورت فارسی شده و ریسپانسیو با پشتیبانی قوی برای شما عرضه کرده اند مراجعه کنید . پیشنهاد میکنیم قبل از انتخاب هر نوع قالبی در این سایت ها حتما از مشاوران آن ها برای یک انتخاب خوب کمک بگیرید. همچنین در صورتی که نیاز به آموزش وردپرس کاملا حرفه ای دارید در بلاگ ژاکت برای شما این اموزش تهیه شده است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز