خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید توالت فرنگی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۶۰

توالت فرنگی امروزه جزو جدایی ‌ناپذیر از یک خانه است و در دستشویی و حمام اکثر منازل از آن استفاده می‌شود. معیارهایی که برای خرید توالت فرنگی باید به آن‌ها توجه کرد عبارتنداز: کیفیت لعاب، عدم‌ موجدار بودن لعاب، عدم وجود ترک‌ روی بدنه لعاب، بهداشتی ‌بودن قطعات، سهولت نصب و لوازم‌ جانبی، سیستم‌ تخلیه، اندازه آکس، اندازه خروجی، سیستم فلاش، نوع درب ‌نشیمن، بیده داخلی، خدمات پس‌ازفروش، حسن‌شهرت، سابقه شرکت تولیدکننده (مانند توالت فرنگی مروارید – توالت فرنگی گلسار – توالت فرنگی چینی کرد و...) و قیمت توالت فرنگی است. با توجه به هزینه بالای تعویض توالت فرنگی، بهتر است به تمامی موارد دقت کنید. توجه داشته باشید که متناسب با سرویس و نیاز خود خرید کنید و لزوما توالت فرنگی سایز بزرگ و یا توالت سایز کوچک برای شما بهترین توالت فرنگی نیست. برای انتخاب و خرید می توانید به بازار (بورس) این محصولات در شهر خود (برای مثال در تهران بازار خیابان شیراز و خیابان بنی هاشم) مراجعه کنید و یا از فروشگاه­های آنلاین  مانند آی بس تهیه کنید.

مدل توالت فرنگی

اولین مورد در انتخاب توالت فرنگی، نوع آن می باشد. سه مدل معمول بازار ایران می باشد، توالت فرنگی یک تکه - توالت فرنگی دوتکه و وال هنگ. در توالت فرنگی های یک تکه، مخزن و کاسه آن به هم چسبیده هستند و در دو تکه آن ها از هم جدا هستند. توالت فرنگی های دو تکه قدیمی تر هستند و معمولا قیمت آن ها پایین تر از یک تکه است و یک تکه‌ها، زیباتری و طرح‌های به روزتری دارند. عملکرد تخلیه یک تکه بهتر و صدای آن ها نیز کمتر است.

نوع جدیدی از توالت‌های فرنگی در بازار رایج شده که نمای مدرنتری به سرویس شما می‌دهند، که مدل وال هنگ می‌باشد که مکانیزم آنها در داخل دیوار تعبیه می شود و نیازمند آن است که درهنگام ساخت خانه، شرایط نصب آن محیا شود. به وال هنگ، توالت فرنگی دیواری نیز گفته می‌شود.

راهنمای انتخاب توالت فرنگی از لحاظ ابعاد

آکس

آکس توالت فرنگی به فاصله دیوار تا مجرای خروجی می‌گویند. یکی از مهمترین موارد در انتخاب توالت فرنگی مشخص کردن آکس سرویس بهداشتی است. برای این‌ کار می‌بایست  حد فاصله بین دیواری که پشت توالت فرنگی به آن نصب می‌شود تا مرکز لوله فاضلاب را اندازه گرفت. مدل‌های مختلف با آکس های مختلف در بازار موجود می باشد که تنوع منطقی جهت انتخاب برای مصرف کنندگان ایجاد می کند که در سایت آی بس به معرفی برند و مدل های آن اشاره شده است. فرض کنید که محل مورد نظر شما برای نصب توالت فرنگی 25 سانتیمتر باشد، در اینصورت شما توالت فرنگی را می توانید انتخاب کنید که آکس تخلیه آنها از کمتر از 25 سانتیمتر باشند.

راهنمای خرید توالت فرنگی

پایه و یا ارتفاع نشیمن

اندازه استاندارد پایه (نشیمن) در حدود ۴۰ سانتی‌متر است و معمولا بین 37 تا 41 می‌باشند.

طول و عرض توالت فرنگی

بدیهی است در انتخاب توالت فرنگی با توجه به محلی که می‌خواهید در آنجا توالت فرنگی را نصب کنید، توجه کنید و ابعاد طول و عرض باید متناسب با آن محل باشد.

مکانیزم دو زمانه

کلید تخلیه توالت فرنگی در کنار یا بالای مخزن توالت فرنگی قرار می‌گیرد. در مدل‌های وال هنگ کلید فلاش روی دیوار قرار دارد. بعضی از فلاش‌ها دو کلید جداگانه دارند. این نوع توالت‌فرنگی‌ها دو زمانه هستند. برای کنترل بهتر مصرف آب و کاهش هزینه آب از توالت‌فرنگی دو زمانه استفاده می شود. از این دو کلید، یکی برای تخلیه کل حجم آب و دیگری برای تخلیه نصف حجم آب استفاده می شود.

مکانیزم تخلیه توالت فرنگی

یکی از مهمترین عوامل در انتخاب توالت فرنگی، نوع تخلیه آن می باشد

1) سیستم تخلیه آبشاری (ریزشی)

در سیستم تخلیه آبشاری آب از مخزن به طرف آبریز (ریم) کاسه فرنگی هدایت شده و سپس توسط سوراخ هایی که در لبه آبریز کاسه در فواصل معین ایجاد شده خارج شده و شستشوی کامل کاسه از بالا به پائین صورت می گیرد. در این سیستم خروجی نسبتاً بزرگ است و به تخلیه بهتر کمک می‌کند.

2) سیستم تخلیه واترجت

در این سیستم تخلیه آب از طریق کانالی که از مخزن آب به شوتینگ ریم که در عمق کاسه ایجاد شده هدایت می گردد و همزمان بوسیله آبی که از آبریز بالای کاسه برای شستشوی کاسه جاری می شود، فشار مضاعفی ایجاد نموده و عمل تخلیه در مدت زمان کوتاه و با حجم آب کمتری نسبت به دیگر سیستم ها انجام می گیرد و از مزیت های این سیستم کم صدا بودن تخلیه می باشد.

4)  سیستم تخلیه توربوجت

این سیستم مانند سیستم واترجت بوده با این تفاوت که به جای آبریز معمولی دو کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالای کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دورشوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از سه کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم ها، صورت می‌گیرد.

5) مکانیزم سوپرجت

این نوع مکانیزم ضمن داشتن خصوصیات فرنگی های واترجت، به دلیل طراحی ویژه کانال تخلیه و نیز داشتن مکانیزم مخصوص به خود، دارای حداقل مصرف آب نسبت به سایر توالت‌های فرنگی می باشد. مکانیزم این  نوع فرنگی بدلیل حداقل مصرف آب نسبت به سایر فرنگی‌ها بصورت یک زمانه بوده و نیازی به مکانیزم دو زمانه ندارند.  

5)  سیستم تخلیه پنتاجت

این سیستم مانند سیستم توربوجت بوده با این تفاوت که به جای آبریز معمولی چهار کانال شستشوی ریم جت همزمان در بالا چهار طرف کاسه ایجاد شده که عمل تخلیه همزمان با دور شوئی کاسه و با استفاده از فشار آب بالا از چهار کانال ریم جت در مدت زمانی کوتاه و با مصرف آب کمتر نسبت به دیگر سیستم‌ها، صورت می‌گیرد.

راهنمای خرید توالت فرنگی

اندازه خروجی

قطر خروجی فاضلاب (سیفون) توالت فرنگی در مدل‌های واترجت، توربوجت و در کل  مدل‌هایی که دارای شوتینگ می‌ باشند، مطابق استاندارد کانادا 55 الی 60 میلی متر می‌باشد و در سیستم تخلیه آبشاری 75 میلیمتر به بالا می‌باشد.

درب آرام بند

اکثر فرنگی‌ها دارای درب آرام بند هستند و وقتی که درب را رها می‌کنید، به آرامی بسته می شوند. در هنگام خرید دقت کنید که محصول دارای درب آرام بند باشد و قابلیت نصب آسان را داشته باشد.

 موارد مربوط به کیفیت در هنگام خرید

  • کیفیت لعاب

کیفیت لعاب باعث عدم نفوذ آب و آلودگی به داخل توالت فرنگی شده و به همین دلیل امکان رشد قارچ‌ها، باکتری‌ها و میکروب‌ها را به حداقل می‌رساند.

  • شفافیت و عدم موجدار بودن لعاب

وجود موج در توالت فرنگی، علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی، موجب عدم هدایت صحیح آب به خروجی می‌شود که باعث لکه‌پذیری و به وجودآمدن عوامل غیربهداشتی در محصول می‌شود.

  • وجود ترک روی بدنه لعاب

وجود ترک روی بدنه محصول احتمال شکستن آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. همچنین قسمت ترک‌خورده، محل مناسبی برای رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌باشد.

توالت فرنگی بیده دار و یا خودشوردار

طی چند سال اخیر به دلیل سهولت استفاده و بهداشتی بودن، توالت فرنگی بیده دار در بازار مرسوم شده است. درون کاسه توالت فرنگی‌های دارای سیستم خود شور یا شیر بیده، نازل بیده تعبیه شده است و شیر بیده روی بدنه بیرونی محصول نصب می گردد.ت

با توجه به سخت بودن حمل ونصب توالت فرنگی بهتر است پیش از خرید با مشاورین مجرب مشورت نمایید. مشاورین آی بس به صورت 24 ساعته در خدمت شما هستند.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز