خبرگزاری کار ایران

مقایسه لوله پلی اتیلن استاندارد و دست دوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۲۱۶

بسیاری از مشتریانی که می خواهند از لوله پلی اتیلن استفاده کنند، عبارت "خرید لوله پلی اتیلن دست دوم" را جستجو می کنند و این در حالیست که فرق آن را با لوله های استاندارد پلی اتیلن نمی دانند ! لازم دانستیم تا یک آگاهی رسانی کلی برای عزیزان و مشتریان و بیشتر کشاورزان در این زمینه داشته باشیم.

در این مطلب می خواهیم بدانیم لوله های پلی اتیلن دست دوم چیستند چه کاربرد هایی دارند؟

تفاوت لوله پلی اتیلن استاندارد و دست دوم چیست؟

لوله های پلی اتیلن دست دوم چه مزایا و معایبی دارند؟

در چه مواردی باید لوله پلی اتیلن استاندارد بخرید؟

لوله پلی اتیلن دست دوم چیست؟

لوله پلی اتیلن، همانطور که از نامش پیداست، از مواد پلی اتیلنی ساخته و تولید می شود.در بعضی مواقع به دلیل وجود این قابلیت که از یک سری پلاستیک های ضایعاتی مانند سبد، ضایعات پنجره، ضایعات پلاستیک هایی که در بازار وجود دارند و از بازیافت آن ها و تغییر و های فیزیکی و شیمیایی، موادی ساخته می شود که به آن مواد گرانول شده بازیافتی گفته می شود.

لوله های پلی اتیلنی، از مواد گرانول شده بازیافتی هم می توانند تولید بشوند، که به آن ها لوله های پلی اتیلن دست دوم گفته می شوند.مسلما با توضیحاتی که ارائه شد،  می توانید متوجه شوید که لوله های دست دوم، کیفیت لوله های درجه یک را نخواهند داشت و یکی از معایب این لوله ها همین مورد می باشد.

خرید لوله های پلی اتیلن دست دوم اما درجه یک !

بسیاری از شرکت ها معمولا برای پروژه های خود لوله پلی اتیلن تهیه می کنند.فرض کنید مثلا یک شرکت 100 کیلومتر لوله پلی اتیلن خریداری و اجرا کرده است.معمولا در پایان پروژه ها، متراژ خاصی از لوله ها بدون استفاده می مانند یا در واقع اضافی هستند (مثلا 5 کیلومتر).در واقع در برآورد متراژ لوله معمولا خطاهایی صورت گرفته است.

این مقدار اضافی لوله پلی اتیلن به صورت مزایده ای توسط کارفرماهایی که لوله ها را تهیه کرده اند، به فروش می رسد.معمولا کارفرماهای دولتی و نیمه دولتی مانند پتروشیمی ها، اداره مخابرات، اداره آب و فاضلاب لوله های اضافی خود را به مزایده گذاشته و برخی از افراد این لوله ها را خریداری می کنند!

این لوله های مزایده ای به دلیل اینکه یک سال بعد از خرید، به مزایده گذاشته می شوند، قیمت پایینی دارند و به قیمت مواد اولیه لوله به فروش می رسند! بسیاری از شرکت ها همین لوله های مزایده ای را به عنوان لوله پلی اتیلن دست دوم در بازار به فروش می رسانند که به لوله های دست دوم معروف هستند، این در حالیست که آن ها لوله های پلی اتیلن استاندارد هستند!

به طور مثال فرض کنید پیمانکار اداره گاز مثلا 10 کیلومتر لوله پلی اتیلنی گرید a و درجه یک عالی و استاندارد را به عنوان عدم نیاز اعلام می کند و به عنوان لوله پلی اتیلن دست دو در بازار قرار می دهد.

لوله پلی اتیلن استاندارد بخرم یا دست دوم؟

این مورد کاملا به کارکردی که از لوله انتظار دارید بستگی دارد! اگر برای رد کردن کابل از لوله و یا انتقال برق از آن برای محافظت از کابل به آن نیاز دارید، لوله های دست دوم برایتان گزینه های خوبی هستند! چون ارزان قیمت تر از لوله های استاندارد می توانید آن ها را تهیه کنید.اما برای مواردی چون آبیاری های قطره ای، آبیاری های بارانی، تحت فشار و انتقال آب آشامیدنی، می بایست لوله استاندارد خریداری کنید و در صورت استفاده از لوله های دست دو، هیچ تضمینی برای عدم اتفاق حادثه و عدم آسیب به خط لوله وجود ندارد.

وبسایت انرژیسازان یکی از وبسایت های  امکان خرید اعتباری لوله پلی اتیلن دارای نشان استاندارد را برای مشتریان خود با ارائه قیمت روز فراهم کرده است.با مراجعه به صفحه می توانید از شرایط با خبر شوید!

همچنین برای خرید لوله های پلی اتیلن دست دوم، می توانید همین عبارت را جستجو کنید و با وبسایت هایی که آن را ارائه می کنند در ارتباط باشید.

موارد استفاده لوله پلی اتیلن دست دوم

در واقع از لوله های دست دوم پلی اتیلنی بیشتر در مواردی استفاده می شوند که لازم است از داخل مقطع لوله، کابل (کابل های برق و یا فیبر نوری) گذر کند.همچنین در صنعت کشاورزی برای جا به جایی آبی که تحت فشار نیست، از لوله های دست دوم استفاده می شود.در کشاورزی، مواردی نیز وجود دارد که از لوله پلی اتیلن دست دوم برای انتقال آب های تحت فشار نیز استفاده می شود اما با یک تبصره خاص!

در این مواقع انتهای لوله دست دوم باز بوده و روی آن نمی توان آبپاش و یا قطره چکان برای آبیاری های قطره ای استفاده کرد!

فرق لوله پلی اتیلن دست دوم با لوله پلی اتیلن درجه دو

لوله پلی اتیلن دست دوم، همانطور که گفته شد، از مواد بازیافتی تولید می شوند.این در حالیست که لوله های پلی اتیلن درجه دو، از مواد پلی اتیلنی درجه دوم استفاده می شوند.در واقع لوله های پلی اتیلن درجه دوم هم حاوی استاندارد هستند اما لوله های دست دوم خیر! تفاوت این لوله ها با لوله های درجه دو پلی اتیلنی در مواد اولیه ساخت و تولید آن می باشد.

در بعضی اوقات اگر لوله پلی اتیلن دست دوم (از مزایده ها) خریداری کرده باشید، ممکن است لوله از نظر کیفیت بسیار عالی از آب در بیاید چرا که شرکت های بزرگی مانند شرکت گاز، لوله های کیفیت پایین خریداری نمی کنند! بنابراین ممکن است از آن ها برای هر کاربردی، حتی کاربرد های تحت فشار، می توان از آن ها استفاده کرد.

اما در اکثر اوقات این لوله ها، از نظر کیفی بسیار ضعیف هستند و نهایت استفاده از آن می توان برای انتقال کابل باشد و نه بیشتر! حتی در بعضی از موارد این لوله ها آسیاب می شوند، شسته می شوند، گرانول می شوند و به صورت مخلوط با مواد اولیه، لوله پلی اتیلن با کیفیت پایین تولید می شود.

لوله های پلی اتیلن دست دوم نشان استاندارد دارند؟

خیر هیچ مشخصه و یا نشان و تاییدیه ای برای لوله های دست دوم وجود ندارد.این در حالیست که لوله های پلی اتیلن استاندارد، برگه استاندارد، تاییدیه آب و خاک، تاییدیه جهاد کشاورزی و ضمانت نامه دارند و تمام مشخصات لوله روی آن هک شده است (حتی ساعت تولید و تاریخ آن) روی لوله هک شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز