خبرگزاری کار ایران

معرفی ۵ گیاه آپارتمانی رونده که تا ثریا می‌رویند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۵۰

در این مطلب به معرفی گیاهان آپارتمانی رونده که می‌توانید از آنها در تراس (بالکن)، باغچه و حتی پاسیو و کنار پنجره خود بهره‌ببرید پرداختیم. گیاه یک موجود زنده است و پژمرده شدن آن می‌تواند در روحیه تک تک افراد خانه اثرات منفی بگذارد. پس بهتر است قبل از خرید و تهیه گل مخصوص آپارتمان و گیاه، ابتدا شرایط منزل و محل کار خود را بسنجید و نسبت به ویژگی‌های گیاهان موجود، بهترین انتخاب را انجام دهید.

  پتوس (Pothos)

پتوس یا پوتوس یکی از گیاه آپارتمانی رونده است که جزو پرطرفدارترین گیاهان از نظر فنگ شویی محسوب می‌شود. این گیاه نقش پررنگی را در تصفیه هوای داخل خانه و پاکسازی هوا از آلاینده‌های مضر ایفا می‌کند.

جزایر سلیمان محل اصلی رشد این گیاه آپارتمانی رونده است، که در حال حاضر در شرایط گلخانه‌ای گرم نگهداری و تکثیر می‌شود. اگر می‌خواهید اتاق خواب شما به یک جنگل تبدیل شود این گیاه با رشد سریع و رونده خود می‌تواند چنین خدمتی را به شما بکند!

در نظر داشته باشید که پتوس یک گیاه سمی است که جویدن آن توسط حیوانات خانگی و کودکان خطرناک است. پس برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است گیاه را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار داد.

شرایط نگهداری

پوتوس یک گیاه آپارتمانی سایه‌دوست است و در شرایط آب‌و‌هوایی معتدل بسیار عالی رشد می‌کند. پتوس را می‌توانید در آب نگهداری کنید، اما اجازه ندهید که خاک گلدان حالت باتلاقی به خود بگیرد. برای ایجاد رطوبت می‌توان آب اسپری کنید و یا جزیره در گلدان آن ایجاد کنید.

  فیلودندرون(Philodendron)

گیاه فیلودندرون یکی دیگر از گیاه آپارتمانی رونده است که برگ‌های سبز براق آن چشم هر بیننده‌ای را نوازش خواهد کرد! این گیاه در دو نوع رونده و بالارو وجود دارد که به دلیل جثه بزرگ برگ‌هایش در ادارات جهت تقسیم اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل فیلودندرون قرمز، فیلودندرون براسیل، اوکسی کاردیوم و چندی دیگر از جمله دندرون‌های جذاب و پرطرفداری هستند که روش نگهداری آنها در منزل و حیاط خانه بسیار راحت و دلنشین است. توجه داشته باشید که این گیاه را می‌توانید به عنوان گل آویزی هم داشته باشید. با رها کردن برگ‌های سبز خوشرنگ این گیاه، جلوه‌ای نو به آپارتمانتان هدیه دهید. شما می توانید برای خرید گل مخصوص آپارتمان فیلودندرون وارد سایت وی آی پی شاپ شوید

شرایط نگهداری

برای آبیاری این گیاه هرگز عجله نکنید، بهتر است پس از خشک شدن لایه بالایی خاک تا عمق سه سانتی‌متر آبیاری را شروع کنید. هرچه برگ‌های دندرون سبزتر باشد به نور کمتری احتیاج دارد و در مکان‌های نیمه سایه نیز می‌توان آنها را نگهداری کرد.

اما خاک گلدان دندرون باید غنی باشد و زهکشی مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید که برگ‌های این گیاه سمی هستند.

  موچسب (Parthenocissus)

موچسب یا مو چسب (Parthenocissus) یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی رونده است که در طول سال همیشه سبز خواهد ماند و در پاییز جلوه زیبایی به آپارتمان شما می‌هد. این گیاه گل‌های قرمز رنگی در فصل بهار خواهد داد که از نظر زیبایی کم از گل‌هایی مانند شمعدانی و حسن یوسف ندارد. شما می توانید برای خرید گل مخصوص آپارتمان فیلودندرون وارد سایت وی آی پی شاپ شوید

مو چسب دارای انواع مختلفی است که شباهت‌های بصری بسیار زیادی به هم دارند:

• پورپورا

• آتروپورپورا

• ویتچی

• فنوی پارک

شرایط نگهداری

پیش از هرکاری باید یک مکان ثابت برای رشد گیاه در نظر بگیرید. مو چسب رابطه خوبی با جابجایی ندارد و ممکن است به زرد شدن برگ‌ها منجر شود. این گیاه نور کامل را می‌پذیرد اما نباید در این کار افراط کرد. در مناطق گرمسیری بهتر است در ناحیه شرقی یا شمالی از این گیاه نگهداری شود.

در فصل رشد یعنی بهار و اوایل تابستان آبیاری این گیاه بسیار مهم است و به آب بیشتری احتیاج دارد. پس از گذراندن فصل رشد بهتر است هفته‌ای یکبار آبیاری شود. شما می توانید برای خرید گل آپارتمانی فیلودندرون وارد سایت وی آی پی شاپ شوید

معرفی ۵ گیاه آپارتمانی رونده که تا ثریا می‌رویند

سوالات پر تکرار درباره گل رونده

سریعترین گیاه رونده همیشه سبز کدام گیاهان هستند؟

گل مخصوص آپارتمان پوتوس، گل پاپیتال، انجیر چسب، گیاه موچسب، گل ساعتی، گیاه سیسوس و گل یاس جزو گیاهان بالارونده ای هستند که رشد طولی خوبی دارند و ارتفاع آن‌ها به سرعت در حال افزایش است. گیاهان بالارونده در مدل های مختلفی وجود دارند و به کمک آن ها می توان ظاهری خاص و منحصر به فرد ایجاد کرد. گیاه نام برده شده در چهار فصل همیشه سبز وبا طراوت هستند.

گل های رونده حیاط چه مشخصاتی دارند؟

گیاهان بالارونده به گیاهان دیگر و یا سایر اشیا تکیه میدهند تا بتوانند به سمت بالا رشد کنند تا خود را به نورآفتاب برسانند. این گیاهان با استفاده از نخ و میخ های کوچک می‌توانند از دیوار یا ستون بالا روند. ما می‌توانیم با تکثیر گیاهان بالارونده یک منظره متنوع و منحصر به فرد در حیاط و باغچه خود فراهم کنیم. رشد این گیاهان سریع است و نیاز به نگهداری و هرس دارد.

انواع گل های رونده باغچه ای کدام گیاهان هستند؟

اسکینانتوس، کروتون، بیلبرجیا، پتوس، یاسمن، سرخس، پیچ امین الدوله معروف ترین گیاهان رونده باغچه ای هستند که میتوانید در پوشش دادن فضای نامناسب و ایجاد دیوارهای سبز از آنها استفاده کنید.

برای نگهداری گلهای رونده چه کارهایی باید انجام دهیم؟

۱- گلهای پیچک رونده را دائما هرس کنید ۲- گل های رونده باید هدایت شوند. یعنی اگر میخواهید روی دیوار، دور آلاچیق و حتی نرده های تراس گیاه رونده داشته باشید باید آنهارا توسط چوب، نخ، میخ و … هدایت کنید. ۳- این گیاهان ساقه های نازک دارند. پس نباید در معرض برخورد یا باد و طوفان باشند.

چند مدل گل رونده داریم؟

۱- گل های رونده برای فضای باز مثل حیاط و باغچه که عموما این گیاهان رونده گلدار،معطر، مقاوم به سرما و همیشه سبز هستند ۲- گل های رونده گلدانی و آپارتمانی که جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست محسوب می شوند.

برای خرید گیاه رونده باید چه کار کنیم؟

معرفی ۵ گیاه آپارتمانی رونده که تا ثریا می‌رویند

برای خرید گیاهان آپارتمانی رونده مثل پوتوس رونده؛ کافیست به صفحه فروشگاه VIP Shop مراجعه کنید تا از میان مدل های مختلف گل مخصوص آپارتمان محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و درب منزل تحویل بگیرید. برای مشاوره خرید بذر گل رونده و نهال گیاهان رونده با شماره ۰۲۱۲۲۳۲۲۲۳۲ تماس حاصل نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی گیاهان آپارتمانی رونده که می‌توانید از آنها در تراس (بالکن)، باغچه و حتی پاسیو و کنار پنجره خود بهره‌ببرید پرداختیم. گیاه یک موجود زنده است و پژمرده شدن آن می‌تواند در روحیه تک تک افراد خانه اثرات منفی بگذارد. پس بهتر است قبل از خرید و تهیه گل مخصوص آپارتمان و گیاه، ابتدا شرایط منزل و محل کار خود را بسنجید و نسبت به ویژگی‌های گیاهان موجود، بهترین انتخاب را انجام دهید.

برای مشاهده تاج گل های نمونه به لینک زیر مراجعه فرمایید.

https://vipshop.flowers/product-category/flower-stand

در این مطلب با سریعترین گیاه رونده (پاپیتال) با گلهای آویزی حیاطی (مثل پتوس)، با گیاهان آپارتمانی بالارونده و در کل با زیباترین گلهای آپارتمانی آشنا شدید. برای تکمیل کردن لیست گیاهان آپارتمانی رونده می‌بایست چند گیاه دیگر را به لیست درج شده اضافه کرد:

• پیچ امین‌الدوله (Honeysuckle)

• پیچک ناقوس (Cobaea scandens)

• آکتینیدیا (Actinidia)

• نیلوفرآبی

• گل ساعتی (Passion Flower)

اگر در میان دوستان و آشنایان شما افرادی وجود دارند که علاقه مند به پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی رونده هستند این مقاله میتواند برای آن ها نیز مفید باشد. در پایان اگر در مورد انواع گیاهان آپارتمانی سوال و ابهامی دارید در قسمت نظرات و دیدگاه سوال خود را با کارشناسان گل VIP مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگو شما عزیزان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز