خبرگزاری کار ایران

استفاده از الگوهای نقشه ساختمان رایگان در طراحی معماری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۶۸۴

در طراحی ساختمان ها معماران روش های متفاوتی را به کار می برند اما در هر روش رعایت اصول و قواعد خاص معماری همچنین استفاده مناسب از الگوهای نقشه ساختمان رایگان الزامی به نظر می رسد.

زمانی که به مهندس معمار سفارش طراحی یک ساختمان ویلایی ، آپارتمان مسکونی یا فضای تجاری داده می شود ، در ذهن او سؤالاتی نظیر فعالیت هایی که در هر یک از این نوع فضاها بر حسب کاربری انجام می گیرد ، تعداد افراد ، شرایط سنی افراد ، موقعیت ویژگی های فرهنگی خانواده و ... مطرح می شود .

 پس از پاسخ گویی به این سؤالات برای ساخت بنا لازم است طراح به انتخاب مصالح ساختمانی مناسب و شیوه برپایی خانه مبادرت نماید علاوه بر موارد فوق، چون افرادی که قرار است در خانه ساکن شوند انسان هایی دارای روح و روان هستند پس معمار باید بتواند به جزئیات معنایی فضا که پاسخ گوی نیازهای روحی و روانی افراد است توجه لازم را داشته باشد .

بسیاری از ما با واژه هایی چون فضای دلباز، بی روح، خسته کننده، سرد و پویا آشنا هستیم و یا در وصف جایی آن را به کار برده ایم ، این موارد نشان دهنده الزام توجه به معنا در طراحی معماری است.

بنابراین فضاها علاوه بر کالبد مادی دارای روحی هستند که در عین ارتباط با کالبد مادی تأثیری فراتر از آن بر روان و جسم انسان می گذارد .

در طراحی 4 مرحله اصلی انجام می گیرد :

ارائه طرح های اولیه

ارزیابی و انتخاب ایده برتر

پرداخت ایده انتخابی و کامل کردن آن

ارائه طرح کامل و تفضیلی

لازم به ذکر است که تمامی معماران در مسیر یاد شده دارای روش های متفاوتی هستند و الزاماً از روش یاد شده استفاده نمی کنند، حتی ممکن است یک معمار در طول کار حرفه ای خود یا در پروژه های گوناگون از روش های مختلفی بهره جوید .

عواملی چون موضوع طرح، سلیقه ها و ارزش های اعتقادی و شخصی، مشخص کننده روش طراح می باشد .

در مرحله ارائه طرح های اولیه ، یک تصور کلی در ذهن شکل می گیرد و موقعی که بر کاغذ نقش می بندد کلی و بدون جزئیات است .

البته آنچه را که طراح از آن برداشت می کند فراتر از یک تصور کلی است و حاوی افکار بسیاری است .

ممکن است بسته به توجه طراح به درون یا خارج بنا شمایی به صورت پلان از فضاها یا پرسپکتیو از کل ساختمان را ارائه نماید .

استفاده از الگوهای نقشه ساختمان رایگان در طراحی معماری

هر چند واضح است که این دو گونه ترسیم لازم و ملزوم یکدیگرند و ایده را بهتر نمایش می دهند . خمیر مایه اولیه طرح ها که در یک فرایند پیچیده شکل می گیرد کانسپت  نامیده می شود که با کار کردن روی آن طرح نهایی شکل می گیرد .

اکتفا کردن به اولین ایده که به ذهن خطور می کند شانس بروز خلاقیت را در فرد محدود می کند . طراح موفق کسی است که چندین ایده برای یک کار خلق کند و پس از ارزیابی آنها یکی را انتخاب کرده و آن را به جلو ببرد . در مرحله ایده پردازی ترسیم های دستی و ماکت های تمرینی انتخاب های مناسبی هستند .

مرحله ارزیابی ایده اولیه بسیار حائز اهمیت است که ایده برتر به درستی انتخاب شود تا در مراحل بعدی مجبور به برگشتن به این مرحله و انتخاب مجدد نباشیم .

ارزیابی و مقایسه یک ایده طراحی خانه با مواردی چون رابطه حجم با بنا، جانمایی مناسب، سازگاری حجم با اقلیم، رعایت محرمیت ها، ضوابط و ... انجام می شود .

در ابتدای کار طراحی، معمار ایده های کلی خود را به صورت ساده با جزئیات بسیار کم ارائه می دهد. ارزیابی این طرح های اولیه مدام در حال شکل گیری آنها صورت می گیرد .

و پس از انتخاب ایده برترطراح تمام توجه خود را به پردازش آن معطوف کرده و به روشن کردن جزئیات این ایده می پردازد .

در ادامه لازم به یادآوری است که پس گذشتن از مراحل اولیه شما نیاز دارید که نمونه ای از طرح های انجام شده در سطح حرفه ای را از نزدیک مشاهده کنید و فایلهای آن را مورد بررسی دقیق قرار دهید .

در این مرحله شما می آموزید که چطور فضاهای گوناگون را طراحی و چیدمان کنید ، نحوه ارائه مقاطع متفاوت از پلان و همچنین ایجاد نماهای گوناگون را یاد می گیرید .

استفاده از الگوهای نقشه ساختمان رایگان در طراحی معماری

پیشنهاد ما :

آرچیکان با انواع الگوهای نقشه ساختمان رایگان می تواند ، راهنمای مناسبی در اختیار شما قرار دهد که شامل انواع نقشه ویلا یک طبقه ، انوع پلان مجتمع مسکونی ، همچنین جزئیات وال پست نظام مهندسی  ، دانلود مبلمان اتوکد شامل انوع بلاک مبلمان اتوکد شامل دانلود مبلمان محوطه سازی اتوکد ، دانلود مبلمان آمفی تئاتر اتوکد ، دانلود مبلمان در و پنجره اتوکد ، دانلود مبلمان اداری اتوکد و موارد متنوع دیگر

همچنین نوار جستجوی موجود در بالای سایت آرچیکان این امکان را به کاربران می دهد که به جزئیات و نقشه های مورد نظر دسترسی آسان تری داشته باشند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز