خبرگزاری کار ایران

مشاوره انتخاب رشته اصولی کنکور تجربی و ریاضی به سبک حرفه ای ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۲۱۸

سوال اینجاست که چگونه بهترین انتخاب رشته کنکور رو انجام بدیم؟ راه رسیدن به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌مون چیه؟ راه حل این مشکل دست افراد متخصص، یعنی مشاوران انتخاب رشته کنکور است.

همه دانش آموزان از اهمیت بالای کنکور سراسری توی تحصیل و زندگی مطلع هستند. اما بعد از جلسه کنکور همه چی تموم شده؟ معلومه که نه! کنکور مثل یک پل برای رسیدن به دانشگاه مد نظر شماست که قسمت آخر این پل، یک انتخاب مهم و سرنوشت سازه. شاید شنیده باشید که زندگی هر کدوم از ما، حاصل انتخاب های گذشته ما هست. انتخاب رشته کنکور هم می‌تونه نقش خیلی پررنگی تو جایگاه ما در آینده داشته باشه؛ چرا که خیلی اتفاقات مهمی از زندگی ما تو دانشگاه به‌وجود میاد که می‌تونه مستقیم یا غیرمستقیم روی زندگی‌مون تاثیر بذاره. اگر هم انتخاب رشته کنکور اشتباه انجام بشه، ممکنه نتیجه تمامی زحمات ما رو به راحتی از بین ببره.

پس با این انتخاب مهم باید با حساسیت بالایی برخورد کرد. اما سوال اینجاست که چگونه بهترین انتخاب رشته کنکور رو انجام بدیم؟ راه رسیدن به رشته و دانشگاه مورد علاقه‌مون چیه؟ راه حل این مشکل دست افراد متخصص، یعنی مشاوران انتخاب رشته کنکور هست.

مشاوران انتخاب رشته کنکور

مشاوران با تجربه در این زمینه، از تمام چالش‌هایی که ممکنه تو مسیر انتخاب رشته کنکور قرار بگیره، آگاه هستند و برای هر کدوم از این موانع راه حل مناسبی سراغ دارند. شاید فکر کنید که این انتخاب پیچیدگی‌های زیادی نداشته باشه؛ اما باید بهتون بگم که انتخاب رشته اصولی کنکور ۱۵۰ فرصت انتخاب به شما میده که مراحل زیاد و پیچیده‌ای داره.

یک مشاور تحصیلی حرفه‌ای، قدرت بالایی تو تحلیل کارنامه کنکور شما داره و تمام جزئیات رو در نظر می‌گیره. در کارنامه کنکور شما اطلاعات زیادی وجود داره که ممکنه از اونها بی خبر باشید.

مثل تراز و رتبه هر داوطلب در زیر گروه‌های مختلف و تاثیر اون تو انتخاب رشته کنکور برای رشته های ریاضی و تجربی و انسانی، وضعیت مجاز یا عدم مجاز داوطلب در دوره‌های روزانه و غیر روزانه و... که می‌تونه تاثیر زیادی روی مسیر موفقیت شما در انتخاب رشته دانشگاه آزاد یا سراسری داشته باشه.

پس میشه گفت شناخت کامل مسیر انتخاب رشته اصولی کنکور برای دانش آموزان کار راحتی نیست. برای همین مراجعه به یک موسسه خوب و معتبر برای گرفتن یک نتیجه ایده آل، برای هر دانش آموزی ضروری به نظر می‌رسه. حالا بهتره بررسی کنیم که بهترین روش انتخاب رشته کنکور چیه و یک موسسه مشاوره ایده آل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه.

ویژگی های بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور

تا اینجا با اهمیت فرایند انتخاب رشته کنکور آشنا شدیم و فهمیدیم که با مراجعه به مشاور انتخاب رشته تضمین بیشتری برای موفقیت و قبولی داریم. اما این مشاوران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا ما بتونیم به روند کار اونها اعتماد کنیم؟

نظارت افراد با سواد و با تجربه بر فرایند انتخاب رشته

یک مشاور تحصیلی خوب می‌دونه که هر ۱۵۰ انتخاب برای شما می‌تونه سرنوشت ساز باشه و باید دانش و تجربه بالایی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری داشته باشه تا موفقیت شما رو در این مسیر تضمین کنه. بنابراین شما باید اطلاعات کافی از سابقه کار مشاور و موسسه مورد نظرتون داشته باشید و به سادگی این انتخاب مهم رو به افراد مختلف نسپارید. اگه مشاور مورد نظر شما، قبولی‌های کافی در رشته و دانشگاه مورد نظر شما داشت، میشه تا حدی به سبک کار اون مشاور تحصیلی اعتماد کرد. اما این مسئله هم به تنهایی کافی نیست. برای انتخاب رشته اصولی کنکور باید معیارها و ملاک‌های مختلفی رو در نظر گرفت که تو دانش آموزان بسیار متفاوت هست و یک مشاور حرفه‌ای باید تمامی این معیارها رو در نظر داشته باشه. بنابراین انتخاب رشته هر کسی با شخص دیگه متفاوته و نمیشه این انتخاب رو با پکیج‌های از قبل آماده شده انجام داد. برای همین نظارت افراد و مشاوران با تجربه روی این فرایند ضروریه تا به یک نتیجه مطلوب برسید.

مشاوره انتخاب رشته اصولی کنکور تجربی و ریاضی به سبک حرفه ای ها

آشنایی با روش های نوین انتخاب رشته کنکور

در حال حاضر روش‌های گوناگون و متفاوتی برای انتخاب رشته کنکور تجربی و ریاضی وجود داره. بهترین مشاوران انتخاب رشته، از این متدها مطلع هستند و برای رسیدن به یک جمع بندی و بهترین انتخاب، از این روش‌ها استفاده می‌کنند. برای مثال نرم افزارها و برنامه‌های گوناگونی برای انتخاب رشته و تخمین احتمال قبولی شما تو دانشگاه‌های مختلف وجود داره. البته به همه این نرم افزارها نباید اعتماد کرد؛ چرا که ممکنه اطلاعات نادرستی به شما بدهند و شما رو از مسیر موفقیت دور کنند. همونطور که بارها تاکید کردم، نظارت یک مشاور خوب برای انتخاب رشته کنکور روی این روند ضروریه تا میزان اشتباهات رو به حداقل برسونه.

شناخت دقیق دانش آموز برای انتخاب رشته صحیح

هر دانش آموزی، اهداف و ارزش‌ها و توانایی‌های متفاوتی رو در زندگی خودش داره. برای انتخاب رشته صحیح کنکور باید تمامی فاکتورهای شخصیت، استعداد، توانایی‌ها، مهارت‌ها، علایق شخصی و... در نظر گرفته بشه تا دانش آموز رو به یک انتخاب صحیح هدایت کنه. همچنین باید توجه داشت که این انتخاب سرنوشت ساز، به‌صورت کاملا اصولی و منطقی انجام بشه و هیجانات و احساسات کاذب روی مسیر زندگی شما تاثیر مخربی نذاره.

یکی از بهترین مراکز موفق در زمینه انتخاب رشته کنکور ریاضی و تجربی موسسه آموزشی - انتشاراتی بارسا هست. مشاوران تحصیلی بارسا با اصول و قواعد روانشناسی آشنا هستند و در فرایند انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری، با استفاده از چندین تست معتبر شخصیت شناسی و استعداد سنجی، به شناخت کافی نسبت به شما و روحیات و توانایی‌هاتون می‌رسند تا بتونند به شما تو انتخاب مسیر موفقیتتون کمک کنند. این تست‌ها توسط مشاوران بارسا که تجربه بالا و قبولی‌های متعددی در رشته‌های دانشگاهی مختلف دارند، تحلیل و بررسی میشه تا بهترین انتخاب رشته کنکور برای شما رقم بخوره.

آگاهی از رشته های مناسب دانش آموز

یک مشاور حرفه‌ای از تمامی رشته‌های دانشگاهی آگاهی داره و فقط به دنبال گرفتن قبولی تو رشته‌های محبوب نیست. در نهایت یک مشاور با تجربه، برای انتخاب رشته صحیح شما، با آگاهی نسبت به شخصیت و پتانسیل‌های شما، رشته‌ها و دانشگاه‌های مناسبی رو به شما پیشنهاد میده تا در نهایت با بررسی شما و خانواده، انتخاب‌های صحیح و دقیقی برای شما صورت بگیره. قبل از این گفتم که شما ۱۵۰ فرصت ارزشمند برای انتخاب دارید و نباید از هیچ انتخابی به سادگی گذر کنید. در واقع باید خیلی محتاطانه به این مسئله نگاه کرد تا هیچ مشکلی برای قبولی شما پیش نیاد و بهترین انتخاب رشته رو داشته باشید.

همونطور که در بالا اشاره کردیم، موسسه آموزشی - انتشاراتی بارسا یکی از بهترین مراکز انتخاب رشته اصولی کنکور هست. فرآیند انتخاب رشته در بارسا، به سبک دکتر علی میرصادقی (تنها مشاور تحصیلی ایرانی عضو انجمن مشاوران تحصیلی جهانی) انجام میشه که از ۱۰ مرحله تشکیل شده و یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی و انتخاب رشته آزاد و سراسری هست تا مسیر موفقیت شما به درستی شکل بگیره. با توجه به شرایط حاضر و محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع کرونا، بخشی از این خدمات به صورت آنلاین برای دانش آموزان انجام میشه تا بشه بهترین خدمات رو برای دانش آموزان عزیز ایران فراهم کرد. این روش، بهترین و جامع ترین روش انتخاب رشته سراسری و آزاد هست که توسط علی میرصادقی و مشاورین مورد تایید او انجام میشه.

مشاوره انتخاب رشته اصولی کنکور تجربی و ریاضی به سبک حرفه ای ها

مؤسسه آموزشی - انتشاراتی بارسا، زیر نظر دکتر علی میرصادقی (نویسنده کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته که مقام دوم بهترین کتاب‌های خودیاری جهان رو از آن خودش کرده) فعالیت می‌کنه. همونطور که اشاره کردم، مشاوران تحصیلی مورد تایید علی میرصادقی با اصول اولیه علم روانشناسی آشنایی دارند و این مسئله بارزترین ویژگی هست که دکتر میرصادقی و مشاوران موسسه بارسا رو از سایر مشاوران کنکور و انتخاب رشته متمایز می‌کنه. بنابراین با مشاوران بارسا، با اطمینان بیشتری می‌تونید انتخاب رشته کنکور و مسیر آینده خودتون رو مشخص کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مؤسسه آموزشی - انتشاراتی بارسا و روش ثبت نام در انتخاب رشته این موسسه می‌تونید از راه‌های زیر اقدام کنید:

  • ارسال عدد ۹۸ به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰
  • تماس با ۰۲۱۲۲۶۷۷۹۱۷
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز