خبرگزاری کار ایران

چرا استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای پیشنهاد می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۸۰۹

یکی از اصلی‌ترین پیشنهادهای طراحان داخلی برای طراحی دفاتر کار استفاده از پارتیشن های شیشه ای فریم لس می باشد. این دسته از پارتیشن‌ها شرایط و چگونگی طراحی را برای معماران داخلی متحول کرده و ساختار خاص و متفاوتی را برای فضاهای کاری رقم زده است. برای درک بهتر موضوع نیاز است نگرشی موشکافانه به پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری داشته باشیم. 

پارتیشن شیشه ای به آن دسته از جدا کننده ها اطلاق می گردد که به واسطه شیشه و با کمک گرفتن از یک سری فریم آلومینیوم و یراق آلات به زیبایی هر چه تمام تر فضاهای مختلف را از یکدیگر مجزا می نماید و همان گونه که از اسم آن پیداست 99% سطح این پارتیشن ها از شیشه تشکیل شده است .

پیرو صحبت های فوق در این بخش با  بررسی شیشه به عنوان اصلی ترین مواد به کار رفته در این دسته از پارتیشن ها شروع می کنیم . شیشه دارای خصوصیات بسیار زیادی است و همانطور که می دانید آن را به عنوان یکی از اصلی ترین متریال های مورد استفاده در ساختمان می شناسیم که به علت کارایی بالایی که در قسمت های مختلف ساختمان از شیشه پنجره ها گرفته تا شیشه های دکوراتیو استفاده شده در فضای داخلی داراست از نظر طراحان داخلی بسیار با ارزش می باشد .

شفافیت شیشه و استحکام بالای آن از مهمترین نقاط قوت شیشه به شمار می آید . شیشه مانع محکمی در برابر سرما و گرما بوده و استحکام لازم برای حفاظت از ساختمان را دارا می باشد . یکی از خصوصیات برجسته شیشه که امروزه توسط افراد مختلف بسیار مورد توجه قرار گرفته است، آن است که شما می توانید با استفاده از شیشه هم فضاهای مختلف را محدود نموده و هم وسعت دید را بالا ببرید. 

بطور مثال شما یک پنجره را در نظر بگیرید 99%  آن را شیشه تشکیل داده است و این امکان را به شما می دهد که از دیدن فضای اطراف لذت ببرید بدون اینکه نگرانی خاصی از وجود سرما ، گرما و همچنین سر و صدای محیط خارجی به داخل فضایی که در آن قرار گرفته اید ، داشته باشید .

موارد ذکر شده در قسمت بالا برای پارتیشن های شیشه ای نیز صدق می کند . در این محصول شیشه ها دیوارهای جداکننده ای هستند که با استفاده از آنها مرزها را مشخص و محدود می کنیم بدون آن که تاثیری در میزان نور طبیعی و وسعت دید محیطی داشته باشیم.

پارتیشن های تمام شیشه بیشتر در دفاتر اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و به تازگی در فضاهای مسکونی، سالن های ورزشی و هتل ها نیز جای خود را پیدا کرده اند . این پارتیشن ها در اکثر مواقع برای تفکیک سالن های جلسات و اتاق های مدیران و معاونین در فضاهای اداری و تجاری و جداکننده سرویس های بهداشتی مستر از اتاق خواب، جداکننده سالن های جیم از استخرها و هزاران کاربرد خرد و کلان دیگر بسیار مناسب و محبوب می باشند.

آنها نه تنها به محدود کردن فضاهای مختلف کمک شایانی می نمایند بلکه در میزان شکست و کنترل صدای فضاهای پیرامونی تاثیر بسزایی دارند . عایق بودن این نسل از پارتیشن ها تا به آنجا پیش رفته است که تاثیر قابل توجهی در کنترل انتقال حرارت و برودت نیز دارا می باشد .

چرا استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای پیشنهاد می‌شود؟

در گذشته نه چندان دور اغلب مدیران شرکت ها و موسسات به اجبار از فضاهای بسیار بسته در دفاتر کار خود استفاده می کردند و بدینوسیله در زمان خود و روابط با ارباب رجوع مدیریت داشته باشند ولی با گذشت زمان و تغییر شیوه های مدیریتی، پرسنل شرکت مانند سربازان یک ارتش همگام با مدیریت که حکم فرمانده را دارا می باشد، مجموعه را به حرکت به سوی هدفی از پیش تعیین شده هدایت می کردند.

در حال حاضر این فرمانده ها نقش مدیر را در مجموعه های مختلف ایفا می نمایند و به نوعی اعتبار آن مجموعه محسوب می گردند و بدین ترتیب بیشتر دیده شدن با انجام کارهای اساسی در فضای داخلی شرکت جهت آسایش و رفاه کارکنان در اولویت کار مدیران قرار گرفته است .

در این شرایط استفاده از پارتیشن های تک جداره شیشه ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است چرا که این پارتیشن ها هم بسیار مستحکم بوده تا فضای خصوصی را بر اساس اصول ایمنی اولیه ایجاد و کنترل نماید و در نتیجه احساس آرامش موردنیاز را برای اتاق مدیر یا کارمندان حفظ نماید و بسیار شفاف می باشد تا شخص اول مجموعه یا پرسنل و فعالیت های انجام گرفته روزمره آنها بسیار واضح دیده شود .

 با طراحی و تولید پارتیشن های شیشه ای ارتباطات بصیری بسیاری جدیدی در سازمان ها و ارتش های منتسب به مدیران شکل گرفت . نظارت دقیق و ایما و اشاره ها کمک بسیاری به پیشبرد اهداف یک مدیر موفق می نماید چرا که می شود با یک اشاره راه چند ساعتی جلسات و توجیه و تفهیم پرسنل را طی نمود .

در ابتدا که ایده دفاتر باز یا همان اپن آفیس ها به منظور تامین نور طبیعی بیشتر و ایجاد روابط بهتر ما بین افراد یک مجموعه شکل گرفته بود، در همان قدم های نخست ایجاد اوهام یا همان سر و صدای محیطی ایجاد شده از تجمع یا رفت و آمد افراد مختلف در یک مجموعه بسیار دردسر ساز به نظر می رسید که این امر با ایده طراحی پارتیشن های شیشه ای طرح اپن آفیس به نتیجه نهایی رسید و بسیار نیز موفقیت آمیز بوده است.

نیاز مبرم به ایجاد فضاهای خصوصی برای استراحت در زمان های کوتاه و یا اتاق های کوچک و بزرگ جلسات از جمله فضاهای رایج برای پارتیشن بندی محسوب می شود و در بیشتر موارد اتاق های مدیران ، فضاهای مطالعه و حتی آشپزخانه نیز در چهارچوب پارتیشن شیشه ای قرار می گرفت .

چرا استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای پیشنهاد می‌شود؟

استفاده از شیشه در پارتیشن های اداری نکات مثبت بسیاری دارد و امکانات متفاوتی برای کاربران ایجاد می نماید . یکی از جالب ترین نکات در فضاهای اداری استفاده از پارتیشن شیشه ای برای اتاق جلسات و کنفرانس می باشد . ایجاد اتاق جلسات آن هم در وسط فضاهای کارمندی یک ایده بسیار جدید و پر بازده محسوب می شود که نکات بسیار مثبتی در آن نهفته است.

در نظر گرفتن فضای اتاق جلسات در سالن بازی که پرسنل در آن جای گرفته اند ، موجب می گردد تا عملکرد ، قدرت و روابط موجود در بین کارکنان از داخل اتاق جلسات دیده شده و این امر توان عملکرد مجموعه را در یک نظر به بیننده و مشتری القا می نماید.

از آنجا که در همه فضاها که با پارتیشن شیشه ای فریم لس از یکدیگر جدا شده اند از شیشه 10 میلیمتری شفاف سکوریت استفاده می گردد در برخی موارد مانند اتاق کنفرانس یا مدیران نیاز به محدود کردن دید محیطی وجود دارد که بدین منظور از استیکر مات کن با طرح و مدل های مختلف استفاده می گردد .

پارتیشن های تک جداره شیشه ای دارای محاسن بسیار زیادی هستند که در زیر به چند مورد دیگر از آن اشاره می کنیم .

نور: همانطور که می دانید وجود نور مستقیم روز و تاثیر آن بر عملکرد مغز انسان موجب بالا بردن پتانسیل عملکرد افراد می شود . پس با تطابق این نکته با فضاهای اداری به این نتیجه می رسیم که می توان به وسیله بالا بردن میزان نور طبیعی داخل ساختمان عملکرد بهتری از افراد مجموعه انتظار داشت . به همین منظور به کارگیری پارتیشن های شیشه ای امکان استفاده بهتر از نور طبیعی روز را میسر می نماید .

چرا استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای پیشنهاد می‌شود؟

عایق صدا : در دفاتر باز یا همان اپن آفیس ها صداهای ایجاد شده می تواند بسیار دردسر ساز بوده و کل عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار دهند . یک راهکار عملی در اجرای اپن آفیس پارتیشن های فریم لس محسوب می شوند . پارتیشن های شیشه ای اداری بر خلاف ظاهر ساده ای که دارند عامل بسیار موثری در کنترل صدای محیط محسوب می شوند . این سری از پارتیشن ها بسته به پروفیل فریم به کار رفته در ساختار آنها دارای 65 الی70 درصد شکست صدا می باشند و این اعداد در پارتیشن های نصب شده توسط مجموعه پارتیشن ساز کاملا قابل استناد می باشد .

قیمت مناسب : اقسام بسیار متنوعی از پارتیشن های اداری در بازار تولید و اجرا می شوند و با در نظر گرفتن کیفیت های مختلف آنها دارای قیمت های بسیار متفاوتی نیز هستند . پارتیشن های آلومینیوم شیشه ای با توجه به اینکه آخرین نسل از پارتیشن های اداری می باشند دارای قیمت بسیار مناسب تری از نسل های قدیمی تر خود بوده و این در شرایطی است که از بالاترین درجه کیفی برخوردار می باشند .

شاید به جرات بتوان گفت که این نسل از پارتیشن ها بسیار کامل تر ، با کیفیت تر و ارزان تر از سایر نسل های پارتیشن می باشند و بر همین اساس می توان گفت که بهترین انتخاب پارتیشن های اداری ، پارتیشن شیشه ای فریم لس می باشند.

مجموعه پارتیشن ساز با تکیه بر ابزارآلات ، نیروی انسانی کارآمد و دانش فنی روز دنیا ، پارتیشن شیشه ای فریم لس را با بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن تولید و اجرا می نمایند . سرعت بالا ، دقت کافی و تجربه فراوان این مجموعه موجب گردیده است تا در طول بیش از یک دهه نقش بسیار مهمی در تجهیز فضاهای خاص اداری ایفا نماید . برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با کارشناسان زبده ما با شماره های 09124398678 – 09121054610 تماس حاصل فرمایید .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز