خبرگزاری کار ایران

طرح لبخند زیبا با کامپوزیت دندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۲۳۶

در سال های اخیر واژه هایی مانند بلیچینگ، لمینت و کامپوزیت دندان به گوش همه ی ما خورده است و کم و بیش با حوزه کاربرد آن ها آشنایی داریم. هر یک از این روش ها در حوزه دندانپزشکی و زیبایی دندان ها می توانند مفید واقع شوند به شرط آن که در جای خود و به درستی مورد استفاده قرار گیرند.

روش های اصلاح طرح لبخند

همان طور که می دانید امروزه استفاده از روش هایی مانند لمینت، بلیچینگ و کامپوزیت دندان برای طراحی لبخندی زیبا مورد استقبال عموم قرار گرفته است و به خصوص جوانان اشتیاق فراوانی برای استفاده از این روش ها نشان می دهند. علت این موضوع را می توان این گونه توضیح داد که، زیبایی همواره به عنوان مولفه ای موثر در افزایش اعتماد به نفس شناخته شده است و در این حوزه زیبایی دندان ها را نمی توان نادیده گرفت. شاید با توجه به موارد متعددی که در رابطه با روش های زیبایی دندان مطرح می باشد این سوال برای شما پیش آید که کاربرد هر روش به چه صورت می باشد. به همین دلیل در این بخش به معرفی هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

1_ کامپوزیت دندان: در این روش از ماده ای خمیری شکل که همرنگ دندان ها است استفاده می کنند و یک لایه از این خمیر را بر روی دندان ها قرار داده و فرم می دهند. برای این که خمیر کامپوزیت بر روی دندان ثابت شود از نوعی نور یا همان لیزر استفاده می کنند. به این ترتیب می توان ایرادات دندان ها را از بین برد.

2_ لمینت دندان: در این روش هم مانند روش کامپوزیت دندان از نوعی پوشش بر روی دندان ها استفاده می شود که به این ترتیب می توان شکستگی ها، فاصله ی دندانی، کج بودن دندان ها تغییر رنگ دندان و ... را اصلاح کرد. لمینت ها به دو گروه لمینت سرامیکی و کامپوزیتی دسته بندی می شوند.

3_ بلیچینگ دندان: این روش که امروزه بیشتر از هر روش دیگری مورد توجه قرار گرفته است بیشتر برای اصلاح رنگ دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد که برای این کار از ماده ای به نام پراکسید هیدروژن استفاده می کنند. بلیچینگ را می توان به گروه های مختلفی مانند بلیچینگ در خانه، بلیچینگ در مطب و بلیچینگ با لیزر دسته بندی کرد.

مقایسه لمینت دندان و کامپوزیت دندان

مقایسه کامپوزیت دندان با سایر روش های زیبایی دندان

شاید با بیان موارد بالا این سوال برای شما پیش آید که کدام روش بهتر می باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بهتر بودن یا نبودن این روش ها را کاربرد آن و نیاز شما مشخص می نماید. علاوه بر این معیار های هر فرد می تواند نسبت به فرد دیگر متفاوت باشد. برای مثال ممکن است بحث مالی این روش ها برای فردی اهمیت بالایی داشته باشد ولی همین موضوع در نظر فرد دیگری بی اهمیت باشد. با تمام این موارد شاید مقایسه کامپوزیت دندان با دو روش دیگر بتواند دید بهتری برای شما ایجاد کند.

همان طور که می دانید یکی از موارد مهم در رابطه با انتخاب این روش ها هزینه ی مربوط به هر یک می باشد. در همین رابطه باید گفت که بلیچینگ نسبت به لمینت و کامپوزیت دندان کم هزینه تر می باشد. یکی دیگر از مواردی که اهمیت ویژه ای دارد بحث زمان می باشد. لمینت ها به دلیل مراحلی که در قالب گیری آن ها انجام می شود ممکن است گاهی تا سه هفته کار انجام آن به طول بینجامد. اما کامپوزیت دندان را می توان در یک جلسه به اتمام رساند. در رابطه با مدت زمان لازم برای بلیچینگ دندان هم می توان گفت بستگی به این که از کدام روش بلیچینگ استفاده خواهید کرد زمان مورد نیاز متغیر می باشد. برای مثال بلیچینگ در خانه به یک ماه و حتی بیشتر زمان نیاز دارد. اما بلیچینگ با لیزر در عرض 5 دقیقه به اتمام خواهد رسید.

طرح لبخند زیبا با کامپوزیت دندان

تفاوت کامپوزیت دندان با سایر روش ها

یکی از موضوعات مهم که در مقایسه کامپوزیت دندان با دو روش دیگر قابل بیان است میزان آسیب این روش ها به دندان می باشد. در انجام کامپوزیت هیچ گونه نیاز به تراش دندان نمی باشد و از این لحاظ آسیبی به دندان ها وارد نخواهد شد. اما در روش لمینت دندان باید بخشی از دندان تراش داده شده و این موضوع در دراز مدت می تواند برای دندان ها مشکل ساز شود. در رابطه با بلیچینگ دندان هم باید گفت که یکی از بی خطرترین روش ها برای زیبایی دندان می باشد و هیچ گونه آسیبی به دندان ها وارد نخواهد شد. موضوع مورد بحث دیگر در این حوزه، مقایسه کارایی این روش ها با یکدیگر می باشد. همان طور که گفته شد هر سه روش ذکر شده در حوزه روش های مربوط به زیبایی دندان دسته بندی می شوند. اما نکته ی قابل توجه این است که لمینت و کامپوزیت دندان علاوه بر یک روش زیبایی به عنوان روش درمانی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

در رابطه با ماندگاری این روش ها می توان گفت که لمینت و کامپوزیت دندان از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار می باشند و در صورت رعایت نکات بهداشتی و توصیه های مربوط به آن می توان تا مدت چشمگیری از کارایی آن ها بهره برد. اما بلیچینگ این گونه نیست و دوام آن محدود می باشد. البته در رابطه با بلیچینگ باید گفت که هر روش آن طول عمر متفاوتی دارد. برای مثال طبیعی است که دوام بلیچینگ در خانه بسیار کمتر از بلیچینگ با لیزر خواهد بود. بنابراین با توجه به مواردی که در رابطه با هر سه روش فوق بیان شد می توان این گونه نتیجه گیری کرد که نکته ی مهم در انتخاب هر یک از این روش ها این است که انتظار شما از هر روش چه چیزی می باشد. بهتر است برای انتخاب روش درست و موثر با پزشک متخصص این حوزه مشورت داشته باشید تا به نتیجه ی مطلوب دست یابید.

طرح لبخند زیبا با کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان و مزایای آن نسبت به سایر روش ها

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز