خبرگزاری کار ایران

توسط مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا تشریح شد:

معرفی طرح‌های «آفتاب» و «چشمه» بانک سینا/ اقدامات در زمینه طرح‌های تکلیفی/ توجه ویژه به مناطق محروم و کم‌برخوردار

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۴۵۱

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا، برخی طرح‌های قرض‌الحسنه مانند طرح‌های «آفتاب» و «چشمه»، تسهیلات تکلیفی، طرح‌های تحولی، تسهیلات به مناطق محروم و کم‌برخوردار، اشتغالزایی و دیگر طرح‌های این بانک را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، روز شنبه هفتم بهمن در یک نشست خبری با حضور شهرام نادری، مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا و محمد محسنی‌مهر، رئیس اداره روابط عمومی و مدیریت برند بانک سینا برگزار شد، برخی طرح‌های تحولی و اقدامات این بانک در زمینه‌های طرح‌های قرض‌الحسنه، تسهیلات تکلیفی، تسهیلات به مناطق محروم و کم‌برخوردار پرداخت تشریح و بررسی شد.

طرح تحول در بانک سینا

شهرام نادری، مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا با بیان اینکه عمده تسهیلات بانک سینا در گروه‌های طرح‌های تسهیلاتی، تسهیلات تکلیفی و بانکداری اجتماعی دسته‌بندی می‌شوند، گفت: در سال 1401 هیات مدیره بانک سینا طرح تحول در این بانک را تصویب کرد که بر اساس آن خطوط بانکداری ایجاد شد که یکی از این خطوط، بانکداری اجتماعی بود؛ بانکداری اجتماعی در حوزه منابع قرض‌الحسنه و توزیع عادلانه این منابع در سطح کشور و با اولویت مناطق محروم و آسیب‌پذیر ایجاد شد.

طرح‌های «آفتاب» و «چشمه»

وی ادامه داد: بابت همین موضوع، برخی طرح‌های تسهیلاتی پیش‌بینی شد که دو نمونه از مهم‌ترین آنها طرح‌‌های «آفتاب» و «چشمه» است.

طرح «آفتاب»

نادری ادامه داد: در مورد طرح «آفتاب» نکاتی که باید بیان کرد اینکه میزان تسهیلات آن تا سقف 300 میلیون تومان و در قالب وام قرض‌الحسنه، مدت سپرده‌گذاری از یک تا 12 ماه، مدت بازپرداخت این تسهیلات 6 الی 48 ماه و نرخ کارمزد صفر درصد است.

وی با بیان اینکه اولین بانکی بودیم که تسهیلات بدون کارمزد را در تیرماه به شبکه بانکی‌مان ابلاغ کردیم، گفت: پیش از این، به دلایلی وارد بحث تبلیغات این موضوع نشدیم اما این تسهیلات از تیرماه برقرار شده و شعب می‌توانند برای مشتریان سپرده‌گذاری کنند.

نادری توضیح داد: نکته قابل توجه‌ای که سپرده‌های بانک سینا دارند، بر اساس میانگین است و الزاما نیاز نیست مقداری از آن در بانک رسوب داشته باشد که بعد از مدتی در قبال آن تسهیلات داده شود؛ بلکه مشتری می‌تواند حسابی را تحت عنوان طرح آفتاب در بانک افتتاح کند و بر اساس میانگینی که در زمان یک الی 6 ماه و بر اساس ضرایب حاصل می‌شود، از این تسهیلات استفاده نماید؛ این تسهیلات قابلیت انتقال به اقوام درجه یک و بستگان از جمله پدر، مادر، برادر، خواهر، فرزند و همسر را دارد.

طرح «چشمه»

نادری ادامه داد: طرح چشمه هم در کنار طرح آفتاب و در همین قالب‌ها تعریف شده ‌است؛ تفاوتش این است که ضرایب آن بالاتر از طرح آفتاب و مدت سپرده‌گذاری آن حداقل 3 ماه و حداکثر یک سال است؛ بازپرداخت آن بین 6 الی 60 ماه است و کلیه اشخاص حقیقی حقوق‌بگیر، جامعه کارگری، مستمری‌بگیران بازنشسته و... می‌توانند از این دو طرح استفاده کنند. نکته‌ای در این میان وجود دارد اینکه وام چشمه 2 درصد کارمزد دارد اما وام آفتاب صفر درصد است.

مشتریان حقوقی

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا در ادامه و در تشریح بیشتر طرح‌های آفتاب و چشمه این بانک گفت: به غیر از مشتریان حقیقی، این دو طرح برای مشتریان حقوقی و در واقع ذینفعان آن پیش‌بینی شده است. به این شکل که اگر شرکت یا سازمان، حسابی را نزد بانک در قالب هر کدام از این طرح‌ها باز کند، با توجه به میانگین حسابی که برای آن ایجاد می‌شود، کل عملیات مالی را می‌تواند بدون هیچ گونه محدودیتی انجام دهد و از میانگین حسابی که دارد می‌تواند برای ذینفعان، کارمندان، کارگران سازمان و نفراتی که معرفی می‌نماید، از بانک وام قرض‌الحسنه بگیرد.

نادری خاطرنشان کرد: بانک محدودیتی در جذب و پرداخت این منابع ندارد و پیش‌بینی‌های لازم از نظر نقدینگی و بودجه انجام شده است.

معرفی طرح‌های «آفتاب» و «چشمه» بانک سینا/ اقدامات در زمینه طرح‌های تکلیفی/ توجه ویژه به مناطق محروم و کم‌برخوردار

تسهیلات تکلیفی

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح برخی تسهیلات تکلیفی این بانک پرداخت و گفت: در بحث تسهیلات تکلیفی نیز بانک سینا بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، تسهیلاتی در زمینه اشتغال‌زایی، فرزندآوری، ازدواج و... به متقاضیان و افراد واجد‌الشرایط ارائه می‌دهد که خوشبختانه طبق آخرین آمارهای بانک مرکزی در حوزه فرزند آوری، 96 درصد بودجه اختصاص یافته، تحقق پیدا کرده است و رتبه اول در بین سیستم‌های بانکی را اخذ کرده است.

نادری افزود: از ابتدای سال تا اوایل بهمن ماه، 4723 نفر وام ازدواج با کل اعتبار 9674 میلیارد ریال؛ 6020 فقره تسهیلات فرزندآوری با اعتبار کل 3863 میلیارد ریال و 3762 نفر اشتغالزایی به ارزش 4254 میلیارد ریال که عمدتا وام‌های کمیته امداد است، به متقاضیان بانک سینا اعطا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه 58 درصد بودجه تسهیلات اشتغالزایی، 97 درصد در فرزندآوری و 60 درصد بودجه ازدواج تکلیفی این بانک جذب شده است، گفت: علت جذب کمتر اعتبارات در زمینه وام ازدواج این است که بودجه‌ای به‌صورت مازاد از مهرماه به بانک سینا اختصاص داده شد و این موضوع باعث چنین مسئله‌ای شده است.

همکاری با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در مناطق محروم و کم‌برخوردار

مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا با اشاره به اهمیت حضور این بانک در مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز گفت: چون سهامدار عمده بانک سینا، بنیاد مستضعفان است و ماموریتی که این بنیاد دارد، محرومیت‌زدایی است، ما نیز در مناطق محروم، آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار حضور فعال داریم؛ مدت‌ها است که با  بنیاد علوی همکاری می‌کنیم و از سال 1401 تا امروز مجموعا 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات محرومیت‌زدایی در حوزه‌های معیشت، اشتغالزایی و مسکن به جامعه هدف ببنیاد علوی و به 106  هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسه با کارمزد 2 درصد توسط بانک سینا پرداخت شده است.

نادری تاکید کرد: این سیاست در آینده نیز ادامه خواهد داشت و با توجه به برنامه‌های مدیریت بانک در حوزه تسهیلات تکلیفی، حوزه همکاری با بنیاد علوی و همچنین پرداخت تسهیلات در قالب طرح‌های جذبی- مصرفی است، این سیاست با سرعت و وسعت بیشتر ادامه پیدا می‌کند و قطعا با سپرده گذاری‌های مشتریان در حوزه‌های قرض الحسنه، طرح های چشمه و آفتاب، علاوه بر اینکه خودشان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، کمک خواهد کرد که بانک سینا در حوزه محرومیت‌زدایی فعالیت‌های بهتری در مناطق محروم داشته باشد و مسلما مشتریان بانک نیز از فواید معنوی آن برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز