خبرگزاری کار ایران

اعلام جزئیات نمایشگاه تهران مدکس 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۷۹۹

اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، لباس و صنایع وابسته مهر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نمایشگاه تهران مدکس 1400 صبح امروز در محل اتاق اصناف ایران و به میزبانی اتحادیه پوشاک تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از 20 الی 23 مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب گفت: این نمایشگاه به نوعی بزرگترین رویداد پوشاک از طراحی و ایده‌پردازی تا رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده است. اهداف این نمایشگاه عبارتند از ارائه آخرین توانمندیها و فناوریها در زنجیره صنعت ارزش پوشاک، مد، طراحی، ماشین‌آلات و تجهیزات نگاه ویژه به طراحی و ارزش‌های بومی و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه‌ای و صادرات محصولات تولیدی به ایران با توجه به کیفیت و استانداردهای ایران، ارائه تکنولوژی و فناوری‌های نوین، ایجاد گسترش و همکاری‌های مشترک در سطح بین‌المللی و آینده‌پژوهی در صنعت پوشاک است.

شیرازی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه هیچ محصولی به فروش نمی‌رسد، گفت: شرکت‌های فعالی در زنجیره پوشاک شامل حوزه‌های طراحی، مد، پوشاک، صنایع نساجی، مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی و کفش می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

رئیس اتحادیه پوشاک با تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌ها در برگزاری این نمایشگاه بیان داشت: در بخش جنبی نمایشگاه، نمایش لباس اقوام کشور،‌ جشنواره طراحی و پوشش لباس آینده، کارگاه‌های آموزشی در زمینه طراحی و تکنیک‌های مختلف دوخت و رنگرزی، کارگاه‌های آموزشی چیدمان مانکن، طراحی و چیدمان فروشگاهی، کارگاه‌های آموزشی از ایده تا ثروت، همایش‌های مختلف برندینگ بازاریابی و فروش برگزار می‌شود.

وی این رخداد را یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی حوزه پوشاک در سالهای اخیر دانست و افزود: توجه به صادرات و توسعه اقتصادی کارآفرینان پوشاک، نمایش توانمندی‌ و تخصص طراحان و تولیدکنندگان، حمایت از استارتاپها و فناوری‌های جدید، توسعه ارتباطات دانشگاه با صنف و صنعت پوشاک، آینده‌ پژوهشی و ساختارهای توسعه برندهای ملی پوشاک از اهداف راهبردی این نمایشگاه است.

وی افزود: این نمایشگاه از 20 الی 23 مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان از ساعت 10 صبح الی 17 می‌توانند به نمایشگاه بیایند. همچنین متقاضیان و تولیدکنندگان معتبر پوشاک که علاقه دارند در نمایشگاه حضور پیدا کنند تا 30 شهریور ماه می‌توانند با ثبت‌نام در سایت www.tehranmodex.com تقاضای خود را برای اخذ غرفه اعلام کنند.

در ادامه این نشست، قادری رئیس نمایشگاه شهر آفتاب نیز از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: حدود 6 ماه است که دچار رکود نمایشگاهی هستیم و امیدواریم دیگر شاهد موج‌های کرونایی نباشیم زیرا اقتصاد و بازاریان از کرونا آسیب جدی دیده‌اند.

کامبیز معتمد وزیری دبیر هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور نیز طی سخنانی گفت: برگزاری هر نمایشگاهی نشان دهنده حیات آن رسانه و صنف و پویایی آن است و نمایشگاه پوشاک نشان می‌دهد که این صنف در شرایط سخت نیز در حال تلاش است.

خانم محرابی مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک‌ وزارت صمت  نیز گفت: صنعت پوشاک، رشد و پویایی خوبی داشته و با وجود مشکلات و تحریم‌ها، حرکت خوبی داشتند و این نمایشگاه می‌تواند کمک بزرگی به این صنعت بکند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز مردم اقبال خوبی به برندهای داخلی و استفاده از پوشاک داخلی پیدا کرده‌اند.

مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد نیز گفت : صنعت پوشاک از لحاظ رقابت‌پذیری مزیت‌های زیادی دارد و امیدوارم در این نمایشگاه به بخش طراحان مد و لباس توجه خوبی بشود زیرا طراحان نقش زیادی در این صنعت دارند و این نمایشگاه می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.

 ابراهیم درستی نمایده ویزر صمت در اتاق اصناف  و  نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران نیز گفت: از کسانی که می‌خواهند دولت آینده را تحویل بگیرند می‌خواهم که یادشان بماند بازاریان و تولیدکنندگان پوشاک از بهمن 98 آسیب جدید دیدند و امیدواریم روزی برسد که بسترهای لازم برای صادرات ایجاد شود.

اعلام جزئیات نمایشگاه تهران مدکس 1400

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز