خبرگزاری کار ایران

به مالزی سرزمین آب‌های آرام و مرواریدهای درخشان سفر کنید

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۱۵۷

یکی از موفق‌ترین کشورهای اسلامی در زمینه‌ی گردشگری، مالزی است که توانسته با فراهم آوردن موقعیتی مناسب از هم‌نشینی مدرنیته و سنت و همچنین ترکیب ادیان و مذاهب مختلف با بالابردن جذابیت‌های گردشگری سالانه میلیون‌های توریسم را از سراسر جهان جذب کند.

آژانس مسافرتی مقتدرسیر با راه‌اندازی تور مالزی برنامه‌ای ویژه‌ برای مشتاقان سفر فراهم کرده که به‌سادگی و به‌خوبی به دیدن این کشور دیدنی و جذاب اسلامی بروند. البته اگر همین الان هم امکان سفر دارید، می‌توانید به تور لحظه آخری مالزی بپیوندید و به‌سرعت میهمان این کشور شوید.

 سفر به این سرزمین زیبا به‌غیر از نمادهای شناخته شده و برج‌های سربه فلک کشیده، جذابیت‌های ویژه‌ی دیگری هم دارد.

 

به مالزی سرزمین آب‌های آرام و مرواریدهای درخشان سفر کنید

 

رویایی با تاریخچه‌ی تمدن ادیان در مالزی

آنچه که از همه مهم‌تر است این است که در این سرزمین با تاریخچه و فرهنگ ادیان و مذاهب مختلف از نزدیک آشنا می‌شوید. شما در اینجا می‌بینید که تاریخ قبایلی که مردم ابتدایی این منطقه را تشکیل دادند به بیش از ۴۰ هزار سال قبل باز می‌گردد با ورود هندوها و بودائیست‌های مناطق دیگر چگونه به مرور تمدن رنگین ساخته شد. همین تمدن کم‌‌کم به‌ شکل‌گیری بناها و عقاید مختلف مردم از مذاهب و دین‌های مختلف کمک کرد.

اینقدر تفاوت‌ها و گاه شباهت‌ها در این سرزمین جذاب بوده که برنامه‌ی فستیوال‌های مالزی با بهره‌‌گیری از این جاذبه‌ی فرهنگی و البته گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود و همه‌ی ادیان و مذاهب در جشن‌های رنگ به‌رنگ مالزی با هم همراه می‌شوند و شما گردشگران را با جذابیت‌های آن روبه‌رو می‌کنند.

 

میهمانی روزانه در جشن‌های مذهبی

برای همین شاید اغراق نباشد که بگوییم جمعیت ۳۰میلیونی مالزی هر روز در ماه، میهمان یکی از جشن‌ها، اعیاد و فستیوال‌های ادیان هستند.

در ماه ژانویه، محله‌ی چینی‌های کوالالامپور به مدت ۱۵ روز پایتخت را به یکی از زیباترین و رنگارنگ‌ترین شهرهای جهان تبدیل می‌کنند. این جشن که همزمان با جشن سال نو چینی و در میان چینی‌های کشور مالزی برگزار می‌شود پر از برپایی رقص و کارناوال‌های خیابانی و آتش‌بازی و جنب‌وجوش است.

 

به مالزی سرزمین آب‌های آرام و مرواریدهای درخشان سفر کنید

 

بعد از آن جشن هاری رایا پواسا برگزار می‌شود. مراسمی که  مسلمانان مالزی آن را برپا می‌کنند و هاری رایا پواسا در واقع هم‌زمان با عیدفطر در پایان ماه‌ مبارک رمضان برگزار می‌شود. در این روز در اغلب خانه‌های مردم به روی مهمان‌ها و توریست‌ها باز است و صاحب‌خانه‌ها هریک با شیرینی‌ها و خوراکی‌های محلی از میهمانان پذیرایی می‌کنند و نمادی از مقدسات مسلمانان را به آنها هدیه می‌دهند. البته در این روز، در کشور اسلامی مالزی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری هم رایگان هستند و از گردشگران بلیط دریافت نمی‌شود.

 

کوالالامپور شهری سبز با آسمانخراش‌های بلند

اما واقعا اینجا دنیایی از شگفتی است. تور کوالالامپور شما را به یکی از دیدنی‌ترین شهرهای دنیا می‌رساند که به‌جای نگاه‌کردن به زمین مدام باید روبه‌آسمان به آسمانخراش‌های دیدنی و بلند این شهر چشم بدوزید!

برج‌های دوقلوی پتروناس، نماد کوالالامپور و بلندترین برج‌های جهان بعد از برج‌الخلیفه‌ی دبی، به‌طور طبیعی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر است. دو برج ۴۵۲ متری با ۸۸ طبقه،  که در ارتفاع ۱۷۵ متریشان از سطح زمین توسط یک پل شیشه‌ای به یکدیگر متصل می‌شوند.

 

به مالزی سرزمین آب‌های آرام و مرواریدهای درخشان سفر کنید

 

اما زیبایی‌های این شهر فقط به زمختی و سختی آهن‌ها و شیشه‌های آسمان رفته نیست و در میان این شهر پر است از پارک‌ها و باغ‌های سبزی که نمی‌توانید از آنها دل بکنید. یکی از مشهورترین آنها سنترال پارک کوالالامپور است که در فهرست بهترین و زیباترین سنترال پارک‌های جهان هم به‌چشم می‌خورد. زمین‌های ورزش‌های جمعی این پارک مانند زمین بسکتبال و فوتبال و تنیس‌اش همواره برای کسانیکه علاقه‌مند به انجام این ورزش‌ها باشند یار کم دارند!

اینجا فقط برای ورزش نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ای است که مراکز خرید جذاب و رستوران‌های متنوعی را هم در خود دارد.

 

مروارید سوغاتی لوکس مالزی

اتفاقا شاید بد نباشد در این نقطه از شهر به خرید سوغاتی‌های ویژه‌ی مالزی هم فکر کنید. بهتر است بدانید آب‌های مالزی که معدن مرواریدهای درجه یک دنیا و یکی از مهم‌ترین منابع تامین مروارید در جهان هستند و به همین دلیل یکی از جذاب‌ترین و زیباترین سوغاتی‌ها آنها جواهرات و صنایع‌دستی است که با مروارید ترکیب و ساخته می‌شود. دستبد، گوشواره و گردنبدهای مرواریدی مالزی در دنیا زبانزد هستند و شما می‌توانید با خرید این سوغاتی لوکس هدیه‌ای ویژه برای عزیرانتان بخرید.

 

پنانگ؛ بهشت غذاهای دریایی خیابانی

سفر به مالزی با اینکه از پایتخت آغاز می‌شود، اما در طول برنامه ی سفر به نقاطیث زیبا، بکر و جذاب می‌رسد که شاید هیچ‌وقت تا امروز آن را حتی تصور هم نکرده‌اید. اینجا جزایر پر شمار و بی‌نظیری دارد که زبانزد خاص و عام است.

پنانگ یکی از اصلی‌ترین این جزایر است که به مروارد آسیا هم معروف است.

اینجا جزیره‌ای‌ست که در آن یکی از طولانی‌ترین پل‌های ساخته شده به دست بشر با سیزده و نیم کیلومتر طول ساخته شده و چشم‌اندازی زیبا از بندر و شهر را به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. اما آنچه که بیشتر از این زیبایی‌ها معروفش کرده، غذاهای دریایی و دکه‌های مشهور غذاهای خیابانی در این جزیره است که گردشگران زیادی را به‌خود جذاب می‌کند.

برای همین در هر مسافرتی حتما به شما پیشنهاد می‌دهند که بدون امتحان کردن غذاهای این شهر، اصلا آنجا را ترک نکنید!

به مالزی سرزمین آب‌های آرام و مرواریدهای درخشان سفر کنید

 

به‌عنوان مثال بد نیست یکی از شب‌ها را با Fried Oyster Omelette تمام کنید. یک نوع املت خاص همراه با صدف که طعمی کم‌نظیر دارد و به همراه سس تند سرو می‌شود. اگر شب‌ها به سراغ خیابان New Lane بروید، دکه‌های سیار زیادی پیدا خواهید کرد که این غذا را سرو می‌کنند. صدف‌های بزرگ و تخم‌مرغ های خوش‌رنگ از جمله ویژگی‌هایی هستند که نشان می‌دهند که دکه‌ی مورد نظر شما املت صدف خوبی سرو می‌کند.

 

لنکاوی؛ جزیره ماجراجویی فرزندانتان

لنکاوی هم جزیره‌ی خوش‌نام دیگری است که در سفر به مالزی دین آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اصلا باید باور داشته باشید که مالزی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر خانوادگی است و اتفاقا این جزیره‌ هم جایی برای تجربه‌های بکر فرزندانتان است.

 

به مالزی سرزمین آب‌های آرام و مرواریدهای درخشان سفر کنید

یکی از پر‌طرفدارترین تفریح‌های این جزیره تله‌کابین لنکاوی است. در حدود ۲کیلومتر مسیر فوق‌العاده از میان درختان و جنگل‌های انبوه، تجربه‌ای ویژه و هیجان‌انگیز است که می‌توانید در امنیت کامل کنار کودکان‌تان آن را تجربه کنید. این تله‌کابین یکی از مدرن‌ترین و بهترین تله‌کابین‌های جهان است، یکی از ویژگی‌های آن این است که کف برخی از کابین‌های تله‌کابین شیشه‌ای است و فرزندانتان را برای سوار شدن هیجان‌زده‌تر می‌کند!

 

سنگاپور؛ دنیای هیجان در شب‌های پرستاره

زیبایی‌ها و دیدنی‌های مالزی تمام نشدنی‌است، اما در نزدیکی این کشور، کشور دیگری هم با دیدنی‌های شگفت‌انگیز است که می‌توانید آن را هم تجربه کنید. تور کوالالامپور سنگاپور شما را به کشوری پر از زیبایی‌های مدرن می‌برد که به‌سادگی خیلی از دیدنی‌های آن را برای اولین و آخرین ‌بار به چشم می‌بییند و دیگر در نقطه‌ای دیگر از دنیا تجربه نمی‌کنید.

بهتر است بدانید، تفریحات و جاذبه‌های دیدنی اینجا از شب تا صبح به‌طور ویژه فعال هستند و اتفاقا خیلی از این تجربه‌های بامزه را می‌توانید با فرزندانتان انجام دهید و به‌خاطر بسپارید. بی‌نظیرترین و جذاب‌‌ترین تفریح شبانه‌ی سنگاپور،‌ سواری در Skyline Night Luge Sentosa است. چیزی که شب‌ها در این پیست تجربه می‌کنید، تکرار نشدنی است. در طول مسیر ۱.۴ کیلومتری این کارتینگ لذت‌بخش، نورپردازی‌های زیبایی صورت می‌گیرد و آتش بازی خاصی در بخش‌های مختلف آن برپا می‌شود. یکی از خوبی‌های ماشین‌های استفاده شده در این پیست هدایت آسان آن است که حتی برای کودکان شش ساله نیز مناسب است. وسایل دیگری نیز برای راندن در این مکان وجود دارد که شبی زیبا را برای شما رقم می‌زند. شبی در دل مکانی زیبا و خوش آب و هوا.

 

به مالزی سرزمین آب‌های آرام و مرواریدهای درخشان سفر کنید

 

در حقیقت شما باید باور کنید که با سفر به این کشورهای جذاب و دیدنی، خاطره‌ای بی‌نظیر و متفاوت برای خود ساخته‌اید. جذابیت همین اولین‌ها در این جاذبه‌های گردشگری آنچنان زیاد و چشم‌گیر است که بسیاری از ایرانی‌ها را به این فکر انداخته است که همراه تور مالزی نوروز 97  باشند و سال نوی متفاوتی از همیشه را آغاز کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز