خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد ایلام: ‌

کارگروه اقتصاد مقاومتی در اداره کل استاندارد ایلام تشکیل شد

کد خبر : ۱۶۹۴۲۰

کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی با هدف کمک به تحقق این سیاست‌ها در اداره کل استاندارد ایلام تشکیل شد.

رییس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد ایلام گفت: ‌ کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی با هدف کمک به تحقق این سیاست‌ها در اداره کل استاندارد ایلام تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، محمد شریفی دبیر این کارگروه گفت: به دنبال ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، کارگروه ویژه‌ای در همین زمینه در این اداره کل تشکیل شد.

شریفی افزود: به منظور اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در جهت ترویج فرهنگ استاندارد و توسعه کیفی محصولات داخلی، اولین نشست کارگروه اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با حضور اعضای کارگروه تشکیل گردید.

بر این اساس، در نخستین نشست این کارگروه، موارد مربوط به برنامه‌ها و اقدامات اداره کل در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد بحثو بررسی اعضا قرار گرفت.

محمد شریفی عنوان کرد: برنامه عملیاتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه استاندارد، ابلاغ شده توسط سازمان ملی استاندارد و همچنین برنامه عملیاتی سال ۹۳ دستگاه‌های دولتی در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی که از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ارسال شده در این جلسه مورد بحثو بررسی قرار گرفت.

شریفی اعلام کرد: در این جلسه مصوب شد برنامه‌های عملیاتی به تفکیک چند محور احصاء گردیده و مسئول آن مشخص تا برنامه ریزی‌های لازم جهت اجرا صورت گیرد و با توجه به اهمیت موضوع، راهکارهای علمی جهت مشارکت واحدهای تولیدی استانی جهت تولید صادرات محور، در دستور کار قرار گیرد و همچنین ایجاد دفا‌تر تدوین استاندارد(رابط تدوین) در دانشگاه‌ها، دستگاه‌های تخصصی، مجامع و انجمن‌های علمی و بنیاد نخبگان از سوی اداره کل پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی از سوی مقام عظمای ولایت گفت: از سال ۸۹ نقشه راه و ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی از جانب رهبر معظم انقلاب ترسیم گردید و طی این سال‌ها معظم له در سخنرانی‌های مختلف تاکید کردند که علاج مشکلات کشور و مقابله با تحریم‌ها، همت و کار مضاعف، جهاد اقتصادی، حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی و پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز