خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام در جشن شکرگذاری برداشت گندم:

۳۰۰ هزار تن گندم در ایلام برداشت می‌شود

کد خبر : ۱۶۱۷۱۲

پیش بینی می شود در ۱۴۰ هزار هکتار زمین زیر کشت کشاورزی در استان ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

استاندار ایلام در جشن شکرگذاری برداشت گندم گفت: پیش بینی می‌شود در ۱۴۰ هزار هکتار زمین زیر کشت کشاورزی در استان ۳۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.
به گزارش ایلنا ˈمحمدرضا مرواریدˈ در آیین ˈجشن شکرگزاری برداشت گندمˈ در منطقه برتش شهرستان دهلران گفت: شکرگزاری در واقع قدردانی از نعمت‌های خداوند با هدف فزونی نعمت و برکت بسیار است و همه مردم به ویژه کشاورزان باید قدردان بارش رحمت الهی باشند که سبب افزایش محصول و تولید بیشتر می‌شود.
وی افزود: کشاورزان به عنوان قشر مولد جامعه بالا‌ترین و مهم‌ترین رسالت را در عرصه استقلال و خودکفایی اقتصادی و تولید کشور برعهده دارند و امیدواریم همه با هم در سال جدید با تکیه بر مدیریت جهادی بتوانیم شعار امسال مقام معظم رهبری را محقق کنیم.
استاندار ایلام ادامه داد: وضعیت کشاورزی و کشاورزان ایران پیش از انقلاب با پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و به یاری خداوند و توجه نظام و دولت روز به روز این وضع بهتر هم می‌شود.
مروارید بیان کرد: ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان ایلام در سال زراعی جاری زیر کشت گندم رفته بود.
وی افزود: با توجه به بارندگی‌های چشمگیر و مناسب سال گذشته در استان کار‌شناسان پیش بینی کرده‌اند که از این مقدار سطح زیر کشت نزدیک به ۳۰۰ هزار تن محصول گندم برداشت شود.
نماینده عالی دولت در استان ایلام اظهار کرد: ۲۳۰ هزار تن از این مقدار گندم به مراکز خرید تحویل داده خواهد شد.
مروارید ادامه داد: ۴۴ مرکز اکنون آماده خرید محصول گندم از کشاورزان سراسر استان است.
مدیریت ارشد استان ایلام اضافه کرد: ۴۸۵ دستگاه کمباین محصول را از گندم زارهای استان برداشت می‌کنند.
استاندار ایلام تاکید کرد: بانک سپه به عنوان بانک عامل کار پرداخت بهای گندم را به صورت روزانه به کشاورزان بر عهده دارد و مشکلی به لحاظ پرداخت وجود ندارد.
سه نفر از کشاورزان دهلرانی نیز در این آیین به بیان مسائل و مشکل‌های زارعان شهرستان پرداختند که استاندار وعده داد آن‌ها را پس از بررسی کار‌شناسی رفع کند.
شهرستان مرزی دهلران در جنوب باختری ایلام و همسایگی کشور عراق بزرگ‌ترین قطب تولید گندم و محصول‌های زراعی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز