خبرگزاری کار ایران

برای تکمیل پروژه طرح آبرسانی به شهرستان ملکشاهی ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۳۶

تصفیه خانه آب ایلام جزء تصفیه خانه های خوب در سطح کشور بوده و خروجی آب آن از کیفیت مطلوبی برخورد ار است.

مروارید استاندار ایلام، معاونین استاندار و فرماندار ملکشاهی، مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان و جمعی از مسئولین محلی از تأسیسات شرکت آب و فاضلاب استان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، در جریان این بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام، ضمن خیر مقدم، گزارشی از وضعیت آب ایلام، پروژه‌های در دست اجرا و طرح انتقال آب از سد به شهر ملکشاهی پرداخت.

بیرنوندی گفت: تأمین آب شرب بهداشتی مردم هدف اصلی این دستگاه خدمت رسان و دغدغه اصلی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان است. در همین راستا نیز شرکت همواره با ارائه طرح‌ها و پروژه‌هایی درصدد بهبود وضعیت کمی و کیفی آب در استان بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه شهری و افزایش تعداد مشترکان هم اکنون افزایش ظرفیت برداشت آب از سد ایلام در دست اجراست، که با اجرای آن ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب به ظرفیت فعلی اضافه خواهد شد. و انشاء ا… در بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: هم اکنون با هدف بهبود کیفی آب، از سیستم گندزدایی با استفاده از روش الکترولیز نمک طعام برای تصفیه آب ایلام استفاده می‌شود. و هم اکنون نیز پروژه کربن فعال برای حذف بوی آب نیز در حال اجراست که تا کنون بیش از۵۰ درصد پیشرفت داشته است، که در صورت تأمین مشکل اجرایی آن نیز مرتفع می‌شود.

وی در خصوص کیفیت آب ایلام نیز توضیح داد: تصفیه خانه آب ایلام جزء تصفیه خانه‌های خوب در سطح کشور بوده و خروجی آب آن از کیفیت مطلوبی برخورد ار است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان در جریان بازدید از طرح انتقال آب از سد ایلام به ملکشاهی نیز اظهار داشت: کار مطالعاتی این طرح انجام شده و بزودی مناقصه آن برگزار می‌شود.

وی افزود: این پروژه شامل یک مخزن ذخیره آب، ۲۲کیلومتر خط انتقال، سه ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه خانه آب می‌باشد. که هم اکنون کار احداثمخزن ذخیره آب شروه شده و زمینهای مسیر انتقال و ایستگاههای پمپاژ آب تملک شده است.

وی اضافه دامه داد: ۹میلیارد ریال اعتبار امسال برای این طرح اختصاص و هزینه شده است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه طرح آبرسانی به شهرستان ملکشاهی ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. که نیازمند همکاری مسئولان استان برای تسریع در تکمیل این پروژه است.

در ادامه استاندار ایلام نیزضمن ابراز رضایت از اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب، گفت: خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب گامهای خوبی در جهت رفع مشکلات مردم برداشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

مهندس مروارید اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی از نیازهای اصلی استان می‌باشد.

مروارید درپایان این بازدید تاکید کرد: آب شرب بهداشتی حق مردم است و دولت مصمم است همکاری لازم را بعمل آورد.

وی همچنین خواستار تسریع در پروژه آبرسانی به ملکشاهی شد.

این گزارش حاکی‌ست، استاندار ایلام از تصفیه خانه آب ایلام، پروژه کربن فعال، اکترولیز نمک طعام، طرح انتقال آب از سد به ملکشاهی بازدید و در جریان مسائل قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز