خبرگزاری کار ایران

هفته وقف فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۵۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، هفته وقف را فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج این سنت حسنه الهی و نشان دادن آثار و برکات وقف به عموم مردم جامعه دانست.

حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تاکیدات نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر توسعه و ترویج فرهنگ وقف با رویکرد ایجاد و افزایش وقف جدید، تشویق مردم به این سنت حسنه، برنامه‌های متنوعی فرهنگی در هفته وقف در این استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا وی، تصریح کرد: همایش وقف و رسانه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، نشست‌های صنفی وقف، همایش «همه واقف باشیم» و نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات از مهم‌ترین برنامه‌های هفته وقف در این استان است.

حجت الاسلام کاروند، برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول(ص)، غباروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، سخنرانی مدیرکل اوقاف قبل از خطبه‌های نمازجمعه، محافل انس با قرآن کریم، درج مقالات با موضوعات آثار و نقش وقف در فقرزدایی جامعه، ارائه خدمات رایگان در یک روز خاص به بیماران سراپایی در درمانگاه‌های خیریه و بیمارستان‌های موقوفه را از دیگر برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، بیان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری، بهره برداری مطلوب از موقوفات و بقاع متبرکه، معرفی خدمات واقفان و خادمان عرصه وقف، تجلیل از متولیان و خادمان عرصه وقف، موقوفات و بقاع متبرکه و ایجاد زمینه لازم برای مشارکت آحاد جامعه به ویژه خیران در عرصه وقف از جمله اهداف این برنامه‌هاست.

وی وقف را احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای دانست که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آن‌ها به کار بست.

حجت الاسلام کاروند، یادآور شد: این سنت حسنه و صدقه جاریه در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده و مومنان پاک اندیش و پارسا هریک به این امر اهتمام داشته و از خود میراثی جاودان به یادگار گذاشته‌اند.

گفتنی است، ۹ تا ۱۵ دی ماه به عنوان هفته وقف نام گذاری شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز