خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۱۰.۸۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۴۴ دانلود ویدیو

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم استقبال کارگران پتروشیمی ایلام از انتخابات شورای اسلامی کار

کد خبر : ۱۱۶۲۷۳۴

رئیس اداره تشکل های کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از استقبال نکردن کارگران پتروشیمی ایلام از انتخابات شورای اسلامی کار خبر داد.

افشین جهانپور در گفت و گو با ایلنا ایلام گفت؛ صبح امروز یکشنبه هفتم آذرماه پیرو اطلاعیه قبلی، انتخابات شورای اسلامی کار در پتروشیمی ایلام برگزار شد.

وی افزود: به دلیل عدم استقبال کارگران از انتخابات شورای اسلامی کار در پتروشیمی، حد نصاب لازم را کسب نکرد.

وی اظهار داشت: برای حد نصاب این انتخابات باید دو سوم آراء یعنی حدود ۳۹۰ نفر رای اخذ می شد اما با وصف تلاش های  دست اندارکاران در این انتخابات،  فقط ۱۱۳ نفر شرکت کردند.

جهانپور افزود: برای مشارکت بیشتر کارگران،  طی هماهنگی های بعمل آمده صندوق رای را به محل کار آنها بردیم اما تاثیری در میزان مشارکت نداشت.

وی با اشاره به مسبوق به سابقه بودن این رفتار گفت: در سال های اخیر هم این انتخابات برگزار شده بود اما رغبتی برای شرکت در آن، میان کارگران نیست به طور مثال درسال جاری این دومین بار است که انتخابات برگزار می شود اما به حد نصاب لازم نمی رسد.

وی در تشریح این عدم استقبال افزود: کارگران با این برداشت که اگر شورای اسلامی کار در پتروشیمی شروع به فعالیت کند طرح طبقه بندی مشاغل در موردشان اجرا و حقوق و دستمزدشان لاک پشتی افزایش پیدا می کند در حالی که نه تنها چنین نیست بلکه در صورت فعالیت این شورا، نماینده کارگران مطالبات صنفی آنها را قانونی پیگیری می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز