خبرگزاری کار ایران

کاتوزیان در مراسم رونمایی از اولین فناوری ایرانی شیرین سازی گاز:

شکست انحصار شرکت‌های بزرگ نفتی / ایران به فناوری جداسازی گوگرد از گاز دست یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۶۷۵

با استفاده از پارسی سول جداسازی ناخالصی همراه با دستاوردهای هیدروکربوری یک سلسله فرمولاسیون است که جداسازی به نحو احسن محقق خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: به وسیله محلول پارسی‌سول گوگرد را از گاز جدا کرده و به استاندارد می رسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم رونمایی از اولین فناوری ایرانی شیرین‌سازی گاز با اشاره به اینکه کشور ما در سال‌های گذشته در معرض مشکلات زیادی به لحاظ تحریم بوده گفت: این تحریم‌ها مشکلات کشور را زیاد کرده به طوری که هر عقل سلیمی این درک را دارد که اقتصاد کشور تحت چه فشارهایی قرار گرفته است و توسعه چقدر دچار مشکل شده است.

وی افزود: اما با این وجود اگر چه تحریم‌ها تهدید تلقی می‌شوند اما فرصت نیز بوده و ما توانسته‌ایم از آنها استفاده و بهره‌برداری کنیم که از جمله آنها استقلال در صنعت نظامی بوده و البته صنعت نفت و گاز نیز از این شرایط استفاده از تحریم و تبدیل به فرصت بی‌بهره نبوده است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به دستاوردهای پژوهشگاه تصریح کرد: محدودیت‌ها فشار زیادی روی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وارد کرد اما ما از طریق دور زدن تحریم‌ها و اقتصاد مقاومتی توانستیم توسعه فناوری و پژوهش را که عمدتا در دست شرکت‌های بزرگ دنیا بوده داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در پژوهشگاه صنعت نفت توانستیم به آنچه مورد نیاز نفت و گاز است دست یابیم که البته کاملا به اهداف مورد نظر نائل نشده‌ایم که لازمه رسیدن به اهداف صددرصدی ایجاد اصلاحات اساسی است که می‌تواند سرعت این روند را تحقق بخشد.

کاتوزیان خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که چابک شویم و تلاش کنیم که با ایجاد تغییرات پاسخگوی آنچه مورد نیاز صنعت نفت و گاز کشور است، باشیم.

وی در ادامه به پروژه ساخت محلول پارسی‌سول اشاره و در این خصوص گفت: این دستاورد یک تکنولوژی ملی است که پاسخگوی یکی از نیازهای حساس صنعت نفت و گاز است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص کاربرد این محلول توضیح داد: با استفاده از این محلول جداسازی ناخالصی همراه با دستاوردهای هیدروکربوری یک سلسله فرمولاسیون است که جداسازی به نحو احسن محقق خواهد شد.

وی یادآور شد: گوگرد یکی از موادی است که همراه گاز استخراج می‌شود که البته تا این فرآورده نباشد امکان بهره‌برداری از گاز نیز میسر نیست اما به وسیله محلول پارسی‌سول می‌توانیم گوگرد را از گاز جدا کرده و به استاندارد برسانیم و همچنین با این روش مضرات گاز خام نیز حذف می‌شود.

کاتوزیان گفت: سالانه ۱۰ هزار تن حلال باید جهت جداسازی گوگرد از گاز استفاده شود که تاکنون از طریق شرکت‌هایی همچون شل و دیگر شرکت ‌های بزرگ دنیا تهیه می‌شد اما تحریم‌ها باعثشد که ما در این زمینه به مشکل بربخوریم لذا با استفاده از محلول جدید پارسی‌سول نیازی به شرکت‌های خارجی نخواهیم داشت.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با استقبال از این محلول در صنعت بتوانیم از این تکنولوژی در حد وسیعی بهره‌برداری کنیم گفت: به این طریق می‌توانیم فضای بهتری را جهت توسعه فراهم آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز