خبرگزاری کار ایران

حجم معامله محصولات نفتی و پتروشیمی ٥ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۶۷

مصرف کنندگان واقعی اکنون در بازار درخواست خرید دارند، و خروج واسطه ها سبب شده تا معامله ها با شفافیت کامل انجام شود و افزون بربورس کالا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دیگر نهاد های نظارتی نیز بر نحوه معامله ها نظارت دارند

بورس کالای ایران از ابتدای امسال تا هفدهم بهمن ماه شاهد رشد ٥ درصدی حجم و ٣ درصدی ارزش معامله های فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی نسبت به مدت مشابه پارسال بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، حجم معامله محصولات نفتی و پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای سال تا ١٧ بهمن ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ٥ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، جمع کل حجم معامله ها به ٩ ملیون و ۶٧۶ هزار و ۳۲۵ هزار تن و ارزش معامله ها نیز از اول سال تا هفدهم بهمن به حدود ١٨٠ هزار میلیارد ریال(١٧٨, ٨٢۶.۴٧٩. ٧٢٨) رسید.

این گزارش می افزاید: در بخش گازها و خوراک ها، حجم معامله ها به ٣ هزار و ۶۲۰ تن به ارزش ٥٢ هزار میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۰ ریال رسید.

همچنین، در بخش مواد پلیمری معامله گران، یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۳۲۵ تن محصول معامله کردند که ارزش این معامله ها بیش از ٧٧ هزار میلیارد ریال بود.

در بخش مواد شیمیائی نیز بیش از ٨٩٨ هزارتن محصول معامله شد و ارزش این معامله ها به بیش از ١٧ هزار میلیارد ریال رسید.

برپایه این گزارش، در بخش عایقهای رطوبتی حدود ١٨ هزار و یکصد تن محصول مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن نیز بیش از ٢٢٧ هزار میلیون ریال بود و همچنین در سلاس واکس و نیز لوب کات و نیز روغن شاهد افزایش حجم معامله ها و ارزش آنها نسبت به مدت مشابه پارسال بودیم.

همچنین در این بازه زمانی بیش از ٣ میلیون و هشتصد هزار تن قیر از مسیر بورس کالا روانه بازار شد که ارزش آن بالغ بر ٥٠ هزار میلیارد و هشتصد و بیست و هفت میلیون ریال بود.

تولید کنندگان وکیوم با توم نیز کمی بیشتر از ٢ میلیون تن محصول را در بورس کالا معامله کرند که ارزش معامله ها به بیش از ٢٠ هزار میلیارد ریال رسید.

معامله گران در بورس کالا تا هفدهم بهمن ماه بیش از ٢١١ هزار تن گوگرد را به ارزش بیش از ٧٠١ هزار میلیون ریال معامله کردند.

گفتنی است، مصرف کنندگان واقعی اکنون در بازار درخواست خرید دارند، و خروج واسطه ها سبب شده تا معامله ها با شفافیت کامل انجام شود و افزون بربورس کالا، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دیگر نهاد های نظارتی نیز بر نحوه معامله ها نظارت دارند و بازار محصولات و به طور مشخص بازار پتروشیمی کشور با ثبات بوده است و در آرامش بسر می برد.

کارشناسان اعتقاد دارند که بورس کالا به دلیل ماهیت فعالیتهای خود و معامله های شفاف و دقیق در توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود تاثیرگذار است و این بورس در به تعادل رساندن معامله ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور نقشی مهم را ایفا می کند و با توجه به ابزارهای متنوع برای معامله اکنون بورس کالای ایران محلی مطمئن برای فروشندگان و خریداران به شمار می رود.

اکنون با توجه به وجود رقابت و نیز بسترهای موجود در بورس کالا عرضه کنندگان با اطمینان اقدام به عرضه کالاها و محصولات خود می کنند و در مقابل خریداران با توجه به نظارتها و قوانین مدون موجود با اعتماد اقدام به خرید می کنند و نظم موجود در بورس کالا با مشارکت همه فعالان تولیدی و اقتصادی کشور پدید آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز