خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

جهش جدی با تصویب ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب شرب روستاها

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۳۲

ظرفیت آب‌های زیرزمینی ۶۰۹ دشت کشور را اندازه‌گیری کرده‌ایم، میزان آب قابل برداشت را معین کرده‌ایم و بر چهار گروه کشاورزی، شرب، صنعت و فضای سبز تقسیم و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

وزیر نیرو گفت: اگر ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب شرب روستاها مقرر شده به تصویب رسد یک جهش جدی است

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت آب و فاضلاب کشور، حمید چیت‌چیان در شورای اداری استان کرمان در حضور معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه اگر ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آب شرب روستاها مقرر شده به تصویب رسد یک جهش جدی است، ادامه داد: طرح کیفیت آب شرب هم در حال اجراست و اعتبارات و برنامه‌ریزی مشخص شده و به‌زوی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سه برنامه انتقال آب را برای استان کرمان در دست اجرا داریم ادامه داد: انتقال آب از بهشت‌آباد برای شمال استان کرمان از سال آینده وارد مرحله اجرایی می‌شود، انتقال آب از صفارود و شیرین‌سازی آب خلیج فارس و انتقال به استان کرمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه انتقال آب به تنهایی موجب پایداری منابع آب در هر منطقه نمی‌شود, افزود: طرح همیار آب استاندار کرمان برای مدیریت مصرف آب سیاست درستی است و باید در همه استان‌ها اجرا شود.

وی بیان داشت: ظرفیت آب‌های زیرزمینی ۶۰۹ دشت کشور را اندازه‌گیری کرده‌ایم، میزان آب قابل برداشت را معین کرده‌ایم و بر چهار گروه کشاورزی، شرب، صنعت و فضای سبز تقسیم و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: میزان آب‌های سطحی در تمام استان‌ها میزان مشخص شده‌ای است و امکان برداشت مجاز هر استان را هم معین کرده‌ایم و این آب در پنج حوزه کشاورزی، شرب، صنعت، فضای سبز و محیط زیست اختصاص می‌یابد.

چیت‌چیان عنوان کرد: کرمان سخت‌ترین وضعیت را در آب شرب دارد و حدود یک هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب در کرمان در حال تامین است اما کفایت نیاز شهر را نمی‌کند و در سال آینده باید چاه‌های کشاورزی را اجاره و یا بخریم.

وی با اشاره به آغاز آب رسانی به ۲۱ روستا کرمان طی امروز تصریح کرد: ۱۳۷ روستا تا پایان سال در کرمان آب رسانی می‌شوند و سال آینده ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب روستایی اختصاص داده می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در پیک بار تابستان حدود ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق در استان کرمان داریم که از طریق خطوط انتقال در حال تامین است، ادامه داد: حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه برق در استان کرمان در حال اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز