خبرگزاری کار ایران

وزارت نیرو:

بهره برداری از ۴۴۰۰ طرح صنعت برق در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۲۲

چهار هزار و ۴۰۱ طرح صنعت برق با سرمایه گذاری ریالی و ارزی افزون بر ۲۷ هزار میلیارد ریال و ۹۰۷.۶ میلیون یورو طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وزارت نیرو اعلام کرد: چهار هزار و ۴۰۱ طرح صنعت برق با سرمایه گذاری ریالی و ارزی افزون بر ۲۷ هزار میلیارد ریال و ۹۰۷.۶ میلیون یورو طی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارتخانه نیرو، همزمان با ایام دهه فجر در بخش نیروگاه ها، چهار نیروگاه با هشت واحد نیروگاهی با هزینه دو هزار و ۱۲۸میلیارد ریال و ۹۰۷.۶ میلیون یورو به بهره برداری می رسد.

این نیروگاه ها شامل واحدهای پنج و ۶ بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی توسعه خرمشهر(خصوصی) به ظرفیت هر یک ۱۶۲ مگاوات(در مجموع ۳۲۴ مگاوات)، واحدهای یک و دو بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر(خصوصی) به ظرفیت هر یک ۱۶۰ مگاوات، دو واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان هر یک به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات(در مجموع ۳۲۰ مگاوات) و دو واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی ایرانشهر هر یک به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات(در مجموع ۳۲۰ مگاوات) در سیستان و بلوچستان است.

در بخش برق رسانی روستایی ۲۴۵ طرح روستایی با هزینه ۲۶۰ میلیارد ریال و در بخش انرژی های تجدید پذیر ۱۶ پروژه با هزینه یک هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال آماده بهره برداری است، نصب توربین بادی ۶۶۰ کیلوواتی در سایت سراب استان آذربایجان شرقی، طراحی و ساخت ماژول تخلیص هیدروژن و تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت استک ۱۰۰ وات پیل سوخت غشای پلیمری بومی در طالقان، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت نیروگاه بادی سیاهپوش در شهرستان منجیل استان گیلان، تکمیل خازن های پروژه ۹۰ مگاوات نیروگاه بادی منجیل و نصب توربین بادی ۶۶۰ کیلوواتی در سایت نیر این شهر در استان اردبیل از جمله این طرحها محسوب می شوند.

همچنین در بخش انرژی های تجدید پذیر شامل نصب و ایجاد ایستگاه بادسنجی در استان های اصفهان، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، فارس و کرمانشاه به منظور تدقیق اطلس باد کشور، نیروگاه بادی چهار مگاواتی در بینالود، نیروگاه زباله سوز سه مگاواتی شرکت تدبیر توسعه سلامت در تهران - کهریزک، نیروگاه فتوولتائیک به ظرفیت ۱۰۰ کیلووات در محوطه ساختمان اداری شرکت برق منطقه ای زنجان با ۱۱ میلیارد ریال هزینه و سامانه تولید انرژی الکتریکی فتو ولتائیک(خورشیدی) ۲۰ کیلوواتی در دامغان از دیگر طرحهای قابل بهره برداری است.

طی ایام دهه فجر امسال چهار خط ۴۰۰ کیلوولت با هزینه یک هزار و ۲۱ میلیارد ریال، هفت پست ۴۰۰ کیلوولت با هزینه دو هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال و یک پروژه خط ۲۳۰ کیلوولت با هزینه ۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

طرح های ۴۰۰ کیلوولت شامل خط ۴۰۰ کیلوولت ارتباطی پست ۴۰۰ کیلوولت ایجرود زنجان، خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه جنوب اصفهان - لردگان در شهرستان لردگان، خطوط ۴۰۰ کیلوولت اتصالات نیروگاه(B. O. O نیروگاه تابان) در صدوق استان یزد، پروژه ارتباطات ۴۰۰ کیلوولت فیروزکوه از طرح های شرکت برق منطقه ای تهران با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار است.

پست های ۴۰۰ کیلوولت آماده بهره برداری نیز شامل پست ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت جهان آرا در خرمشهر، پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت ایجرود زنجان، افزایش یک بی خط و یک بی ترانس ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت در پست نیروگاه سلطانیه زنجان، توسعه و افزایش ظرفیت پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، پست ۴۰۰.۶۳ کیلوولت داران در محدوده شرکت برق منطقه ای اصفهان، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت لامرد در استان فارس و پست ۴۰۰ کیلوولت فیروزکوه از طرح های شرکت برق منطقه ای تهران اعلام شده است.

خط ۲۳۰ کیلوولت سیمره - رماوند در شهرستان دره شهر استان ایلام با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز آماده بهره برداری است.

علاوه براین ۹ پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت با هزینه ۹۸۵ میلیارد ریال، هفت پروژه خط ۱۳۲ کیلوولت با هزینه ۴۵۸ میلیارد ریال، ۲۶ پروژه پست ۱۳۲ کیلوولت با هزینه یک هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال، دو پروژه خط ۶۶ کیلوولت با هزینه ۲۵۵ میلیارد ریال، پنج پروژه خط ۶۳ کیلوولت با هزینه ۱۸۹ میلیارد ریال و ۳۶ پروژه پست ۶۳ کیلوولت با هزینه یک هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال به عنوان دیگر طرحهای آماده بهره برداری دهه فجر امسال است.

وزارت نیرو در این گزارش آورده است، طی ایام دهه فجر امسال سه هزار و ۹۷۸ پروژه شرکت های توزیع نیروی برق با هزینه ۱۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز