خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون گزارش شد؛

کاهش ۱۳ درصدی آب ورودی به مخازن سدهای خوزستان

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۶۳۹

بیشترین کاهش ورودی در سد مارون با ۳۹ درصد کاهش ثبت شده و در حوضه سدهای کارون سه و چهار، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند ۱۹ درصد کاهش ورودی ثبت شده است.

حجم آب ورودی به سدهای استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۳) تاکنون، ۱۳ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال کاهش یافته است.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حجم آب ورودی به مخازن سدهای خوزستان سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است که این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته، سه میلیارد و ۶۹۸ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

بیشترین کاهش ورودی در سد مارون با ۳۹ درصد کاهش ثبت شده و در حوضه سدهای کارون سه و چهار، شهید عباسپور، مسجد سلیمان و گتوند ۱۹ درصد کاهش ورودی ثبت شده است. کاهش ورودی در سد کرخه و سیمره یک درصد و در سد دز نیز سه درصد گزارش شده است و در این حوضه فقط سد جره ۲۱ درصد افزایش ورودی داشته است.

همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان ۱۱ میلیارد و ۳۶۸ میلیون مترمکعب ثبت شده که دو درصد درمقایسه با زمان مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای خوزستان در مدت مشابه سال آبی گذشته، ۱۱ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون ۷۴ درصد از حجم مخزن سد کارون چهار، ۵۲ درصد کارون سه، ۹۵ درصد سد مسجد سلیمان، ۲۸ درصد از حجم مخزن سد مارون و ۶۵ درصد از حجم مخزن سد شهید عباسپور از آب پر شده است.

همچنین در زمان کنونی ۶۳ درصد از حجم مخزن سد گتوند، ۴۳ درصد از حجم مخزن سد دز، ۲۱ درصد از حجم مخزن سد کرخه، ۲۸ درصد از حجم مخزن سد سیمره و ۳۹ درصد از سد جره از آب پر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز