خبرگزاری کار ایران

خودکفایی در تولید پمپ‌های صنایع نفت و گاز / ارسال برای فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تا پایان دی ماه

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۹۳۰

با توجه به دمای بسیار پایین پروپان مایع، پمپهای کرایوجنیک که برای پمپاژ این محصول طراحی شده است، با نیتروژن مایع و در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد تست می شوند که طراحی و ساخت این خط تست، بیش از ۲ سال طول کشیده و بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

مدیر عامل شرکت پمپ های صنعتی ایران از بومی سازی پمپ های کرایوجنیک که برای پمپاژ پروپان و بوتان مایع در پالایشگاه های گازی استفاده می شود خبر داد و گفت: با طراحی و تولید این پمپ ها، ایران در تولید انواع پمپ های صنایع نفت و گاز به خودکفایی دست یافته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت پمپ های صنعتی ایران، فرج پوروند گفت: پمپ های کرایوجنیک برای پمپاژ گاز پروپان مایع در دمای منفی ۴۸ درجه سانتیگراد و به منظور انتقال ال. پی. جی از پالایشگاه به کشتی های حمل کننده جهت صادرات این محصول به دیگر کشورها طراحی و ساخته شده است.

وی با تاکید بر این که کیفیت پمپ های ساخت داخل همتراز با پمپ های مشابه اروپایی و در مقایسه با محصولات کشورهای آسیایی از کیفیت بالاتری برخوردار است، تصریح کرد: قیمت پمپ های تولید داخل یک سوم از مشابه اروپایی خود پایین تر و با وجود کیفیت بالاتر نسبت به پمپ های آسیایی، قیمت آن از پمپ های مشابه این کشورها ارزانتر است.

مدیر عامل شرکت پمپ های صنعتی ایران با اشاره به این که طراحی و ساخت پمپ های کرایوجنیک بیش از سه سال بطول انجامیده است، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، تولید پمپ های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و پمپ های بزرگ آبرسانی و نیروگاهی در داخل کشور بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

فرج پوروند ادامه داد: این پمپ ها بصورت کاملا غوطه ور در عمق ۴۰ متری مخازن ال. پی. جی فازهای پارس جنوبی نصب می شود و بدلیل حساسیت محصولی که پمپاژ می کنند و دمای بسیار پایین محصول و نیز غوطه ور بودن پمپ و الکتروموتور در داخل پروپان و بوتان مایع، از طراحی خاص و پیچیده ای برخوردار است و در دنیا کشورهای معدودی دارای این تکنولوژی می باشند که ایران با تولید این پمپ ها، در جمع چهار کشور تولیدکننده این پمپ ها قرار گرفت.

وی در مورد تست این پمپ ها نیز گفت: با توجه به دمای بسیار پایین پروپان مایع، پمپهای کرایوجنیک که برای پمپاژ این محصول طراحی شده است، با نیتروژن مایع و در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد تست می شوند که طراحی و ساخت این خط تست، بیش از ۲ سال طول کشیده و بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه داشته است.

مدیر عامل شرکت پمپ های صنعتی ایران همچنین از رونمایی نخستین سری از این پمپ ها و ارسال آن برای فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در آخرین هفته دی ماه سال جاری خبر داد و گفت: تمامی پمپ های کرایوجنیک فاز ۱۴ پارس جنوبی نیز در حال تولید است و علاوه بر آن، قرارداد تولید پمپ های کرایوجنیک فاز ۱۹ و فاز ۲۴-۲۲ پارس جنوبی نیز درحال انعقاد است.

یادآور می شود، هم اکنون تمام پمپ های صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیز پروژه های بزرگ آبرسانی و نیروگاهی شامل ۱۴ تیپ و جمعا در ۱۹۰سایز و مدل با استاندارد های API ۶۱۰ توسط شرکت پمپ های صنعتی ایران طراحی و ساخته می شود.

علاوه بر این، شرکت پمپ های صنعتی ایران، در سال گذشته و سال جاری ۳۸۰ دستگاه انواع پمپهای پیشرفته صنعت نفت برای فاز ۱۴ پارس جنوبی، بیش از ۲۰۰ دستگاه برای فازهای ۲۱-۲۰ پارس جنوبی، ۳۰۸ دستگاه برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس و نیز پمپهای آب گیرهای فاز ۱۹ و مجموعه پمپهای آتشنشانی فاز۱۳،۱۴ و ۱۹پارس جنوبی و همچنین پمپ های فرآیندی دیگر برای مصارف نفت و گاز و پتروشیمی کشور را تولید کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز