خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز خبر داد:

نیاز ۳۰ میلیارد دلاری شرکت گاز برای تکمیل پروژه‌ها / مذاکره با ۵ کشور اروپایی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۴۹

شرکت ملی گازنیازمند ۳۰ میلیارد دلارسرمایه است تا بتواند پروژه های خود را تکمیل کند و در این زمینه با ارائه طرح های خود آماده جذب و همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

رئیس کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت‌هایی از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، کره، ژاپن، چین و روسیه با شرکت ملی گاز در حوزه‌های ساخت پالایشگاه، خط انتقال وارد مذاکره شدند.

به گزارش ایلنا، اصغر سهیلی پور مشاور مدیرعامل و رئیس کمیته سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران افزود: طرح های قابل ارائه شامل توسعه کلیه خطوط انتقال گاز در سراسر کشور و خطوطی که برای صادرات گاز به عراق، ترکیه، پاکستان و کشورهای مرزی در نظر گرفته شده است به صورت مجموعه ای فراهم شده که یک به یک در نمایشگاه بین المللی سرمایه گذاری کیش ارائه شود.

سهیلی‌پور تصریح کرد: همانطور که در تدوین برنامه ششم توسعه به آن تاکید شده است شرکت ملی گازنیازمند ۳۰ میلیارد دلارسرمایه است تا بتواند پروژه های خود را تکمیل کند و در این زمینه با ارائه طرح های خود آماده جذب و همکاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: طرح توسعه پالایشگاه ایلام، خطوط یازدهم، نهم، ششم، هفتم و دهم از جمله طرح هایی است که بخش هایی از آن انجام شده اما برای تکمیل برخی مسیرها نیاز به سرمایه گذاری است و اگر بتوانیم مجموعه ای از این سرمایه گذاران را جهت همکاری جذب کنیم این طرح ها سریع تر تکمیل خواهد شد.

سهیلی پور خاطرنشان کرد: موضوع سرمایه گذاری در بخش انرژی بسیار مورد تاکید است، بنابراین نمایشگاه ها بازار خوبی برای تولید کننده و مصرف کننده هستند، زیرا در شرایط موجود یافتن یک سرمایه گذار مناسب شاید به سختی صورت گیرد اما درنمایشگاه این تعاملات بوجود می آید. خوشبختانه با وجود موضوع سرمایه گذاری نمایشگاه انرژی کیش ما می توانیم تعاملاتی با شرکت ها و سرمایه گذاران داخلی و خارجی داشته باشیم و امید است از طریق این ارتباط به نتایج خوبی برسیم.

وی به نمایشگاه اخیر انرژی مسکو اشاره کرد و گفت: تجربه ما در نمایشگاه انرژی مسکو منجر به همکاری با یک شرکت روسی شد که نشان دهنده تاثیر نمایشگاه های تخصصی بویژه در حوزه انرژی است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز در حوزه سرمایه گذاری بویژه در بخش شرکت ملی گاز گفت: از ابتدای امسال که در بخش سرمایه گذاری شرکت ملی گاز خدمت رسانی می کنم شاید در این برهه خاص حدود ۳۵ تا ۴۰ شرکت با ما وارد مذاکره شدند و اساسا مذاکره کنندگان از شرکت های بزرگ و صاحب نام در این زمینه هستند.

سهیلی پور درباره کشورهایی که جهت همکاری با مجموعه شرکت ملی گاز اعلام آمادگی کردندگفت: این شرکت ها از کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس، آلمان، کره و ژاپن، چین و روسیه هستند که به عنوان مثال در میان آنها شرکت مهندسی و انرژی میتسوبیشی، ال جی، سامسونگ با مجموعه شرکت ملی گاز در حوزه های ساخت پالایشگاه، خط انتقال و.. وارد مذاکره شدند، اما در بین آن ها شرکت ژاپنی و ایتالیایی هستند که حاضرند همکاری را حتی قبل از لغو کامل تحریم ها شروع کنند و دراین زمینه بسیار علاقمند همکاری هستند.

رئیس کمیته سرمایه گذاری شرکت ملی گاز در مورد همکاری شرکت های روسی گفت: روس ها از زمانی که پروژهای خود را در اروپا بویژه اروپای شرقی و سوریه، به دلایل موجود متوقف کردند بسیارعلاقمند هستند در طرح های ما به صورت فاینانس سرمایه گذاری کنند، حتی شرکت هایی پیشنهاد دادند با ۲ میلیارد دلاربدون تشریفات همکاری را شروع کنند. در حالی که برای ما انجام پروسه های قانونی بسیار مورد اهمیت است زیرا در این شرایط کار بهتر و مطمئن تر خواهد بود. ما ترجیح می دهیم شرکت های منتخب را به صورت مناقصه به همکاری دعوت کنیم.

سهیلی پور درزمینه تحریم ها از آن به عنوان یک چالش مطرح کرد و گفت: تحریم ها مانع کار ما نبوده و نیستند زیرا ما در جای خود با وجود تحریم ها هم توانستیم تولید و صادرات خود را به موقع انجام دهیم البته شاید دربرآوردها متحمل هزینه بسیاری شدیم و یا اینکه یافتن پیمانکاران دست اول به سختی صورت می گرفت اما توانستیم پروژه های خود را یک به یک انجام دهیم.

وی افزود: در یک برهه ای از زمان وجود تحریم ها به نفع ما بود به طوری که باعثخوداتکایی ما شد مثلا قبلا شرکت های کره ای و یا ژاپنی برای ما پالایشگاه می ساختند اما در حال حاضراین کار با توانمندی شرکت های ایرانی صورت می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز