خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی مطرح کرد:

افزایش نرخ ارز بدترین راهکار جبران کسری بودجه / تخریب بازار صادرات با شکستن قیمت‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۸۷۱

برخی شرکت ها به دلیل اینکه از طریق فروش این کالاها در داخل کشور، درآمد ریالی خوبی را کسب می کنند، اقدام به کاهش نرخ صادرات و شکستن قیمت‌ها می‌کنند که توجیه اقتصادی ندارد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران گفت: می توان از طریق مالیات بخشی از کسری ناشی از کاهش درآمدهای نفتی را پوشش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی گفت: برای خروج از وضعیت خاص اقتصادی کشور به دلیل کاهش قیمت نفت خام و تحریم نیاز به همکاری دولت و بخش خصوصی درعرصه اقتصاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه می توان از طریق مالیات بخشی از کسری ناشی از کاهش درآمدهای نفتی را پوشش داد، افزود: راه دیگر افزایش درآمدهای نفتی افزایش نرخ حامل های انرژی است، برخی می گویند نرخ حامل های انرژی نباید افزایش یابد که درست نیست و قیمت ها باید افزایش یابد.

خسروجردی با بیان اینکه جبران کسری بودجه از طریق افزایش نرخ ارز، بدترین و نامطمئن ترین راهکار است که هزینه ها را افزایش می دهد، گفت: نرخ ارز مبادله ای افزایش یافته که این مساله، باعثافزایش قابل توجه نرخ ارز آزاد خواهد شد.

وی همچنین گفت: با شیوه فعلی اخذ مالیات بخشی از منابع مالی شرکت ها بلوکه و شرکت های فلج می شوند.

وی با اشاره به وضعیت صادرات فرآورده های نفتی، اظهار داشت: در برخی از فرآورده های نفتی قادر به رقابت نیستیم و باید تابع بازار جهانی باشیم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران ادامه داد: در برخی کالاها، از قدرت رقابت برخوردار هستیم و قادر به تعیین قیمت در بازارهای جهانی هستیم، اما متاسفانه برخی شرکت ها به دلیل اینکه از طریق فروش این کالاها در داخل کشور، درآمد ریالی خوبی را کسب می کنند، اقدام به کاهش نرخ صادرات و شکستن قیمت‌ها می‌کنند که توجیه اقتصادی ندارد.

وی با تاکید بر جسارت تصمیم گیری در میان مدیران، اظهار داشت: ساختار مدیریتی کشور باید تغییر کند، زیرا در حال حاضر هیچ مدیری جسارت انجام کارها را ندارد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، خاطرنشان کرد: اگر لازم است، نمایندگان نهادهای نظارتی در زمان تصمیم گیری و عقد قراردادها حضور داشته باشند تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز