خبرگزاری کار ایران

معاون طرح‌های نیروگاه آبی شرکت فراب خبر داد:

پایان حفاری نخستین تونل مکانیزه سریلانکا به دست مهندسان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۵۹

با توجه به شرایط زمین‌شناسی منطقه و نیز مطالعه‌های مهندسی طرح، دستگاه TBM از نوع Hard Rock Double shield انتخاب شده و در نهایت، دستگاه از کشور آلمان تأمین شد.

حفاری تونل پایاب نیروگاه برقابی " اومااویا " به عنوان نخستین تونل مکانیزه در کشور سریلانکا به طول تقریبی ۳.۵ کیلومتر توسط شرکت فراب پایان یافت.


به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، " افشین مستأجر حقیقی "، معاون طرح‌های نیروگاه آبی این شرکت، با اعلام این خبر گفت: حفاری مکانیزه تونل به عنوان بخشی از طرح و به طول تقریبی ۳.۵ کیلومتر و با قطر ۴.۳ متر به روش مکانیزه و با استفاده از دستگاه حفاری TBM صورت گرفته است.


مست‍أجر حقیقی درباره مدت زمان عملیات حفاری گفت: عملیات حفاری تونل پایاب نیروگاه " اومااویا " در اسفندماه سال گذشته آغاز شد و در کمتر از ۹ ماه، در آذرماه امسال به صورت تمام لاینینگ بتنی به اتمام رسید.


معاون طرح های نیروگاه آبی شرکت فراب درباره مشخصات طرح گفت: پروژه چند منظوره سد و نیروگاه " اومااویا " در کشور سریلانکا، شامل دو سد بتنی با ارتفاع های ۵۰ و ۳۵ متر، حفاری سه تونل اصلی آب بر با طول مجموعاً ۲۴ کیلومتر و نیز چهار کیلومتر تونل‌های دسترسی، سه شفت قائم شامل شفت فشار، شفت فشارشکن و شفت فرار در مجموع به ارتفاع یک کیلومتر است.


مستأجر حقیقی افزود: همچنین، حفاری و نصب نیروگاه زیرزمینی دو واحدی با ظرفیت ۱۲۰ مگاوات، ۲۲ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی و نیز ۱۵ کیلومتر راه های دسترسی در مناطق صعب‌العبور، از دیگر اجزای طرح است و مقرر است طبق برنامه زمان‌بندی طی ۸۰ ماه به اتمام برسد.


وی در ادامه گفت: کارفرمای اصلی این طرح، وزارت آبیاری و مدیریت منابع آب کشور سریلانکا و پیمانکار اصلی آن نیز شرکت ایرانی فراب است.


مجری طرح سد و نیروگاه آبی ‌اومااویا افزود: از مشکلات حین اجرای کار می‌توان به برخورد به حفره‌های زیرزمینی، نفوذ و هجوم مقدار زیاد آب در چند مرحله اشاره کرد که هرکدام از این موارد با ارائه راه حل مناسب در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همکاری عوامل پروژه برطرف شد.


وی درباره دستگاه حفاری گفت: با توجه به شرایط زمین‌شناسی منطقه و نیز مطالعه‌های مهندسی طرح، دستگاه TBM از نوع Hard Rock Double shield انتخاب شده و در نهایت، دستگاه از کشور آلمان تأمین شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز