خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست در همایش مدیریت منابع و مصارف آب:

نگاه یارانه‌ای به آب بهای سنگینی به محیط زیست تحمیل کرد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۹۷

در گذشته سهم‌بندی که برای منابع آب انجام می‌دادند سهم طبیعت در آخر در نظر گرفته می‌شد و کشاورزی و مصرف آب شرب در اولویت بود.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که ارزیابی زیست محیطی داشته باشیم و این در حالی است که در بسیاری از طرح‌ها در مرحله ایده‌پردازی به این امر توجه چندانی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در همایش مدیریت منابع و مصارف آب گفت: فقدان نگاه جامع به مسئله آب موجب شده تا با کمبود آب برخورد کنیم و به جای نگاه ریشه‌ای به این مسئله به دنبال این بودیم که از همه جا برای تهران آب بیاوریم.

وی افزود: برای رسیدن به این نگاه جامع هنوز راه زیادی داریم و در این مسیر دانشگاه‌ها در ایجاد تحول در رویکرد و نگرش به منابع طبیعی و مباحثزیست محیطی نقش مؤثری دارند.

ابتکار با اشاره به اینکه مدیریت منابع و مصارف آب باید منطبق با شرایط باشد افزود: اتفاقی که در تالاب‌های کشور اتفاق افتاد علاوه بر اینکه ناشی از تغییرات اقلیمی بوده از نگاه مدیریت منابع آب نیز نشأت گرفته است.

وی تصریح کرد: در گذشته سهم‌بندی که برای منابع آب انجام می‌دادند سهم طبیعت در آخر در نظر گرفته می‌شد و کشاورزی و مصرف آب شرب در اولویت بود.

وی ادامه داد: چرخش خوبی در این زمینه اتفاق افتاد و این واقعیت جا افتاد که حق‌آبه طبیعت در ابتدا دیده شود.

ابتکار با اشاره به اینکه اقتصاد آب و محیط زیست باید ارزش‌گذاری شود گفت: نگاه یارانه‌ای به آب و سوء‌مدیریت‌ها موجب شده که بهای سنگینی در زمینه محیط زیست بدهیم.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: متوجه این اصل نبودیم که اگر حق‌آبه طبیعت را بگیریم تنوع زیست محیطی دچار تغییر می‌شود.

وی تصریح کرد: تمامی طرح‌ها باید در مرحله ایده‌پردازی ارزیابی زیست محیطی شوند این در حالی است که بسیاری از طرح‌ها بدون ارزیابی زیست محیطی عملیات اجرایی‌شان آغاز می‌شده است.

وی تأکید کرد: اگر توسعه پایدار می‌خواهیم باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز