خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اوپک، افت قیمت نفت را معلول گمانه زنی ها دانست

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۸۱

زیرساخت ها واقعا سزاوار چنین کاهشی در قیمت نفت نیستند، مازاد عرضه در بازار واقعا آنقدر زیاد نیست که سزاوار ۲۸ درصد کاهش قیمت باشد.

شبکه خبری سی. ان. بی. سی آمریکا به نقل از دبیرکل اوپک اعلام کرد که هرچند رسانه ها، بازار، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همه از سقوط اخیر قیمت نفت هراسان شده اند اما باید بنشینند و آرام باشند.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، عبدالله سالم البدری با بیان آنکه ما واقعا باید بنشینیم و آرام به اوضاع نگاه کنیم، اظهار داشت: افت اخیر قیمت نفت به جای آنکه معلول مازاد عرضه باشد، همانگونه که بسیاری گفته اند، به دلیل گمانه زنی بازرگانان است.

بالاترین مقام اجرایی اوپک گفت: زیرساخت ها واقعا سزاوار چنین کاهشی در قیمت نفت نیستند، مازاد عرضه در بازار واقعا آنقدر زیاد نیست که سزاوار ۲۸ درصد کاهش قیمت باشد.

وی افزود: فکر می کنیم گمانه زنی ها روی کاهش قیمت تاثیر گذاشته باشد.

گفته هایی وجود داشته است که برخی کشورهای اوپک مانند عربستان سعودی در رویارویی با افزایش رقابت، قیمت نفت را کاهش می دهند تا سهم بازار خود را حفظ کنند.

کنترل اوپک بر بازار جهانی نفت به دلیل افزایش فراتر از پیش بینی تولید نفت شیل در آمریکا، مورد تهدید قرار گرفته است.

این در حالی است که تقاضای جهانی نفت نیز به دلیل افت فراتر از پیش بینی رشد اقتصاد جهانی، کمتر از پیش بینی ها بوده است.

البدری پرسید، چرا پیش بینی ها کمتر از واقع بوده؟ و پاسخ داد: نظری ندارم.

وی نسبت به خطر افزایش ناپایداری قیمت نفت، پس از سالها ثبات نسبی آن، هشدار داد.

وی گفت: ما به یک قیمت مقرون به صرفه نیاز داریم که در آن تولیدکنندگان ناراضی نباشند، در یک قیمت مقرون به صرفه ما می توانیم برای افزایش تولید نفت، سرمایه گذاری کنیم.

بالاترین مقام اجرایی اوپک تاکید کرد: با این قیمت، ما نمی توانیم سرمایه گذاری کنیم. هیچکس سرمایه گذاری نخواهد کرد و اگر افزایش عرضه نباشد، قیمت ها صعود خواهد کرد.

به گفته وی، عاملی که می تواند سبب افزایش سریع قیمت نفت شود، انتظار افزایش مشکلات در خاورمیانه است. در ماه های اخیر، ظهور گروه های تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) به عنوان یک قدرت در منطقه، موجب افزایش هراس ها شده است.

البدری اضافه کرد: من سیاستمدار نیستم، اما داعش یک مشکل است و باید هرچه سریع تر حل شود، این مشکل روی تولید فعلی، سرمایه گذاری و رفتار مردم اثرخواهد گذارد.

وی هشدار داد: داعش تاثیر فوق العاده ای در این زمینه دارد.

دبیرکل اوپک اظهار داشت: ما(غرب و کشورهای عربی) در موقعیت مشابه هستیم، نگویید داعش یک مشکل خاورمیانه ای بلکه یک مشکل جهانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز