خبرگزاری کار ایران

امیدواری لیتوانی به یک پایانه ال ان جی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۰۰۸

پایانه ال ان جی کلایپدا حدود ٩٠ درصد از نیازهای گازی لیتوانی، لتونی و استونی را تامین خواهد کرد.

لیتوانی امیدوار است که با ساخت یک پایانه دریافت ال ان جی به استقلال در بخش انرژی دست یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ریانووستی از مسکو، رئیس جمهوری لیتوانی در آیین رسمی گشایش و ورود پایانه شناور ال ان جی در بندر کلایپدا گفت: این پایانه ال ان جی یک پروژه ژئوپولتیکی است که منجر به استقلال در بخش انرژی و امنیت انرژی همه منطقه حوزه دریای بالتیک می شود.

خانم دالیاگری بائوسکایته در این مراسم گفت: پایانه ال ان جی کلایپدا حدود ٩٠ درصد از نیازهای گازی لیتوانی، لتونی و استونی را تامین خواهد کرد.

وی با بیان این که لیتوانی به تنهایی برنامه ساخت این پایانه را تهیه کرده است، گفت: اجرای آن تنها سه و نیم سال طول کشید.

بائوسکایته گفت: ما هم اکنون یک کشور ایمن در بخش انرژی هستیم، ضمن آن که پایانه کلایپدا تضمین کننده امنیت انرژی همه منطقه حوزه بالیتک خواهد بود.

وی همچنین با بیان این که ما قادر به کمک به همسایگان خود در صورت نیاز آنها هستیم، گفت: لیتوانی دیگر وابسته به " قیمتهای گاز تحمیلی " نخواهد بود.

واحد ذخیره سازی مستقل برای این پایانه ال ان جی ظرفیت حدود ١٧٠ هزار مترمکعب(حدود ۶ میلیارد فوت مکعب) گاز را دارد و توسط شرکت کلایپدا نفتا ای بی از شرکت هوگ ال ان جی هلدینگ نروژ برای ١٠ سال اجاره شده است.

به گفته روکاس ماسیولیس، وزیر انرژی لیتوانی، این کشور همچنین یک قرارداد با شرکت استات اویل نروژ برای عرضه ال ان جی به این پایانه برای مدت ٥ سال دارد که قیمتهای گاز با قیمت گاز صادراتی شرکت روسی گازپروم به لیتوانی پس از کاهش گازبها در سال جاری میلادی قابل مقایسه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز