خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

قیمت آب شرب افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۸۷

یکی از این موارد تغییر قیمت آب شرب در فصل‌های پاییز و تابستان نسبت به فصل‌های دیگر است و در مورد آن هنوز تصمیم نهایی صورت نگرفته و چنانچه از سوی هیئت دولت تصویب شود به اطلاع عموم خواهیم رساند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوع تغییر قیمت آب شرب در فصل های تابستان و پاییز گفت هنوز تصمیم نهایی در این خصوص صورت گرفته نشده و چنانچه از سوی هیئت دولت تصویب شود به اطلاع عموم خواهیم رساند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با مشکلات کم آبی موجود در سطح جامعه آیا قرار نیست دولت تدبیری را برای قیمت آب پرمصرف‌کنندگان تهرانی به کار گیرد یا خیر، اظهار داشت: از نظر آب شرب در تنگنای جدی قرار داریم و باید مردم در این زمینه صرفه‌جویی کنند.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند روش‌های مدرن آبیاری هستیم، افزود: برای رفع تنگنای کم‌آبی دو راهکار که هنوز به تصویب نرسیده است در دستور کار دولت قرار گرفته است که یکی از این موارد تغییر قیمت آب شرب در فصل‌های پاییز و تابستان نسبت به فصل‌های دیگر می‌باشد که البته باید تاکید کنم در مورد آن هنوز تصمیم نهایی صورت نگرفته و چنانچه از سوی هیئت دولت تصویب شود به اطلاع عموم خواهیم رساند.

جهانگیری افزود: با توجه به اختیاراتی که به وزارت نیرو محول شده است این سازمان اقدام به قطع آب مشترکین پرمصرف خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص موازی‌کاری‌های فعلی که در عملکرد سازمان استاندارد و سایر بخش‌ها بوجود آمده نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: با توجه به واگذاری وظایف حاکمیتی به سازمان ملی استاندارد کلیه تصمیماتی که در بخش استاندارد توسط سازمان‌های مختلف اتخاذ می‌شود کاملا بر اساس ضوابط فنی و دستورالعمل‌های این سازمان خواهد بود.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد وظیفه ایجاد رقابت بین مصرف‌کننده و تولیدکننده را دارد تا از این طریق تولیدکننده بر اساس خاص مصرف کننده کالای با کیفیت‌تر را تولید و عرضه نماید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هنوز دولت تدبیری برای حذف یارانه افراد پردرآمد اتخاذ کرده یا خیر گفت: بهترین روشی که برای حذف یارانه افراد پردرآمد در نظر گرفته شده بود همان روش دولت بود که موجب شد در روزهای نخست ۲۵ درصد افراد به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

جهانگیری افزود: ولی متاسفانه به خاطر اتفاقاتی که در چند روز بعد از ثبت‌نام بوجود آمد همین افراد مجددا درخواست دریافت یارانه را اعلام کردند که همین موضوع مشکلاتی را در افزایش حجم ثبت‌نام کنندگان بوجود آورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر افراد پردرآمد از سوی دولت شناسایی نشده‌اند، اظهار داشت: مادامی که شناسایی افراد پردرآمد از سوی دولت قطعی نشود پرداخت یارانه به همان شکل ادامه خواهد یافت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به برگزاری جلسه شورای عالی استاندارد برای حل مشکل موازی‌کاری سازمان استاندارد با سایر بخش‌ها اشاره کرد و گفت: قرار است در یک ماه آینده جلسه‌ای تشکیل شود که در آن چارچوب وظایف سازمان استاندارد تعریف شده و در خصوص موازی‌کاری برخی سازمان‌ها تصمیم‌گیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز