خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خبر داد:

احداث۳۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید طی ۵ سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۵۲

مانعی برای قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه‌ها از سوی وزارت نیرو وجود ندارد و امیدواریم عملیات اجرایی این نیروگاه‌ها در کمترین زمان ممکن آغاز شده و طبق برنامه پیش برود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از احداث۳۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید طی پنج سال آینده خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، هوشنگ فلاحتیان در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه یک‌هزار مگاواتی " زنجان دو "، گفت: وزارت نیرو باید در عرض پنج سال آینده ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه احداثکند و این امر از برنامه‌ریزی‌های مهم صنعت برق کشور است.

وی از برنامه‌ریزی برای احداثچهار نیروگاه در استان زنجان خبر داد و افزود: با توجه به تقاضای بالای برق در استان زنجان، با پیگیری شخص وزیر نیرو منابع ارزی نیروگاه‌ها تخصیص یافته است و قراردادهای ECA در دست انجام است.

فلاحتیان افزود: مانعی برای قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه‌ها از سوی وزارت نیرو وجود ندارد و امیدواریم عملیات اجرایی این نیروگاه‌ها در کمترین زمان ممکن آغاز شده و طبق برنامه پیش برود.

وی درباره عملیات اجرایی نیروگاه زنجان دو، گفت: توقع ما از شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب این است که پیش از رفع محدودیت‌های ارزی و قراردادی، عملیات ساختمانی طرح هرچه زودتر آغاز شود تا فاز نخست این نیروگاه تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از نیروگاه‌های کلاس F تلاش داریم بازده نیروگاه زنجان دو به بالای ۵۵ درصد برسد و درمجموع راهبرد وزارت نیرو رسیدن به بازده ۸۰ درصد در نیروگاه‌های سراسر کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز