خبرگزاری کار ایران

طی یک ماه آینده؛

طرح بررسی منابع هیدرات گازی دریای عمان نهایی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۳۸

طرح بررسی منابع هیدرات گازی دریای عمان در مراحل پایانی قرار دارد و طی یک ماه آینده نهایی می شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: طرح بررسی منابع هیدرات گازی دریای عمان در مراحل پایانی قرار دارد و طی یک ماه آینده نهایی می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران(شانا)، ' هرمز قلاوند ' با اشاره به مراحل پایانی طرح بررسی منابع هیدرات گازی دریای عمان، افزود: این طرح با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و به منظور امکان سنجی و ارزیابی ذخایر هیدرات گازی دریای عمان از طریق لرزه نگاری دوبعدی در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه روبه پایان است.

وی اظهارداشت: هم اکنون چهار نوع سنگ مخزن در دنیا شناسایی شده است که مطالعات ما در این طرح، نشان دهنده وجود ' تیپ ٣ ' سنگ مخزن در دریای عمان است.

قلاوند، این سنگ مخزن را یکی از بهترین انواع سنگ مخزن عنوان کرد و افزود: بررسیهای انجام شده در این طرح، تاکنون نتایج خوبی به همراه داشته است.

بنابراین گزارش، طرح بررسی ژئوفیزیکی تفصیلی منابع هیدرات گازی در دریای عمان در مقیاس مطالعه موردی به کارفرمایی واحد پژوهش و توسعه مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در دست اقدام است.

هدف از انجام این طرح، به دست آوردن و تکمیل یک روش جامع برای بررسی کیفی و توصیف منابع هیدرات گازی دریای عمان و تخمین میزان منابع هیدرات گازی در مقیاس پایلوت برای تصمیم گیری های آتی باهدف مطالعات بیشتر و یا حفاری این منابع به منظور مطالعه مستقیم آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز