خبرگزاری کار ایران

کی یف نخستین گاز نروژ را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۱۹۴

پس از قطع عرضه گاز روسیه به اوکراین، یک منبع دیگر عرضه گاز به کی یف مهیا شد.

با امضای یک قرارداد فروش گاز میان شرکتهای استات اویل نروژ و نفتوگاز اوکراین، کی یف نخستین گاز نروژ را دریافت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از اسلو، شرکت استات اویل نروژ اعلام کرد: این شرکت قراردادی برای فروش گاز به شرکت نفتوگاز اوکراین امضا کرده است.

بدین ترتیب، پس از قطع عرضه گاز روسیه به اوکراین، یک منبع دیگر عرضه گاز به کی یف مهیا شد.

یک منبع در بخش انرژی اوکراین پنج شنبه(١٠ مهرماه) به رویترز گفته بود: اوکراین نخستین محموله گاز نروژ را از مسیر اسلواکی دریافت کرده که قیمت این گاز دریافتی بسیار کمتر از قیمت گاز روسیه است.

مورتن ایک، سخنگوی شرکت استات اویل گفت: استات اویل یک توافقنامه با یک مشتری جدید این شرکت در بازار گاز اروپا امضا کرده است.

وی افزود: توافقنامه امضا شده با شرکت نفتوگاز برای تحویل گاز در اسلواکی است و از آنجا نیز آنها(نفتوگاز) مسئولیت ترانزیت گاز را دارند.

شرکت استات اویل پس از شرکت روسی گازپروم، دومین عرضه کننده بزرگ گاز به اروپاست.

وی ارزش این قرارداد را اعلام نکرد و گفت: این توافقنامه، کوتاه مدت و مربوط به ارسال حجم اندک گاز است.

روسیه ماه ژوئن گذشته عرضه گاز به اوکراین را به دلیل بدهی های پرداخت نشده گازی این کشور قطع کرد؛ کی یف نیز به واردات گاز از برخی کشورهای همسایه اروپایی مانند لهستان و مجارستان روی آورد.

کی یف همچنین در ماه سپتامبر واردات گاز از اسلواکی را آغاز کرد.

اوکراین که سالانه حدود ٥٠ میلیارد مترمکعب گاز مصرف می کند، حدود ٢٠ میلیارد مترمکعب تولید گاز دارد و باقیمانده نیازهای گازی خود را با واردات تامین می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز