خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز؛

ذخیره سازی گاز را از لیست واگذاری‌ها خارج کنیم

کد خبر : ۲۰۲۳۰۴

در حال حاضر مطالعات ابتدایی در ۲۲۰ مخزن در کل کشور انجام شده که ۳۰ مخزن مناسب برای ذخیره سازی است.

مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز گفت: در میدان قزل تپه موفق به کشف لایه گازی شده‌ایم که روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود و با توجه به قدیمی بودن دو حلقه چاه قبلی فقط نیاز به یک حفر یک چاه دارد که اگر این میدان گازی تکمیل شود تا مدت زیادی مشکل تامین گاز شمال کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سامی وند، مدیر عامل شرکت ذخیره سازی گاز در مراسم افتتاح مجتمع ذخیره سازی گاز طبیعی در شوریجه با بیان اینکه شرکت ذخیره سازی از سال ۸۶ تاسیس شده و دو مخزن سراجه و شوریجه را در اختیار داشته، گفت: مخزن سراجه در سال گذشته و شوریجه امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه ما در مجتمع ذخیره سازی گاز شوریجه مشکلاتی از جمله فاصله گاز ترش را داشتیم، تصریح کرد: از ابتدای کار به ما گفته شده بود که این فاصله ۶۰ کیلومتر است اما پس از انجام عملیات مشخص شد که ۱۶۰ کیلومتر فاصله تا مخزن بوده است ضمن اینکه دمای ورودی نیز منجر به تغییر روش کار شد.

وی همچنین تحریم‌ها و ریالی بودن قرار داد‌ها را نیز از دیگر مشکلات اجرایی شدن پروژه ذخیره سازی گاز در شوریجه عنوان کرد وافزود: با وجود این مشکلات طی این مدت که امکان ادامه کار وجود نداشت ما فید لازم را تهیه کرده و از وقتمان استفاده لازم را کردیم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مطالعات ابتدایی در ۲۲۰ مخزن در کل کشور انجام شده که ۳۰ مخزن مناسب برای ذخیره سازی است.

سامی وند گفت: از جمله دیگر اقدامات انجام شده کشف گنبد نمکی کاشان بوده که لرزه نگاری‌ها و حفاری‌ها با یک شرکت روسی و آلمانی انجام شده و آماده اقدامات بعدی است.

وی همچنین گفت: در میدان قزل تپه نیز موفق به کشف لایه گازی شده‌ایم که روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌شود و با توجه به قدیمی بودن دو حلقه چاه قبلی فقط نیاز به یک حفر یک چاه دارد که اگر این میدان گازی تکمیل شود تا مدت زیادی مشکل تامین گاز شمال کشور حل می‌شود.

وی در ادامه با ابراز نارضایتی از واگذاری شرکت ذخیره سازی به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: طبق اصل ۴۴ این شرکت در ردیف واگذاری‌ها قرار گرفته اما اگر بخواهیم این روند واگذاری را در مورد این شرکت ادامه دهیم کار سخت می‌شود زیرا ادامه حیات این شرکت در گروی سازمان دهی و مدیریت واحد است ولذا نباید واگذار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز