خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایلنا:

احداثنیروگاه برق زباله سوز در تهران، مشهد و شیراز / دولت در ساخت نیروگاه زباله سوز وارد نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۰۶

تمام سرمایه گذاری در تولید برق از زباله توسط بخش خصوصی انجام می‌شود زیرا طبق اصل ۴۴ دولت و وزارت نیرو مجاز نیستند که در زمینه سرمایه گذاری در احداثو تولید برق مستقیما وارد شوند و از طریق بخش خصوصی اقدام به تولید کرده و برق را می‌خرد.

مشاور وزیر نیرو با اشاره با آغاز روند تولید برق از زباله در کشور، گفت: نیروگاه‌های زباله سوز در شهرهای تهران، مشهد و شیراز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداثاست.

داوود منظور، مشاور وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه تولید برق از زباله در کشور، گفت: تولید برق از زباله نیز از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر است و برق تولید شده با نرخ ۴۶۰ تومان از سرمایه گذار خریداری می‌شود.

وی افزود: تمام سرمایه گذاری در تولید برق از زباله توسط بخش خصوصی انجام می‌شود زیرا طبق اصل ۴۴ دولت و وزارت نیرو مجاز نیستند که در زمینه سرمایه گذاری در احداثو تولید برق مستقیما وارد شوند و از طریق بخش خصوصی اقدام به تولید کرده و برق را می‌خرد.

منظور خاطرنشان کرد: در حال حاضر این روند آغاز شده و قراردادهای زیادی منعقد شده که بتدریج به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: میزان ظرفیت انرژی تجدیدپذیر در کشور ۳۰۰ مگاوات است و در حال حاضر ۳ تا ۴ خاستگاه زباله سوز در کشور داریم و در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و چند شهر دیگر شاهد ساخت نیروگاه زباله سوز هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز