خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر اوکراین:

تحریم روسیه می تواند بر ترانزیت گاز از مسیر اوکراین تاثیر گذارد

کد خبر : ۱۹۳۲۳۵

نخست وزیر اوکراین در این باره که آیا تحریمهای غرب علیه روسیه می تواند بر ترانزیت گاز از مسیر اوکراین تاثیر بگذارد یا خیر گفت: انواع ترانزیتها می تواند تحت تاثیر این تحریمها قرار گیرد.

نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که تحریمهای غرب علیه روسیه می تواند بر ترانزیت گاز از مسیر اوکراین تاثیر بگذارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از کی یف، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین جمعه(١٧ مردادماه) در پاسخ به سئوال خبرنگاری در این باره که آیا تحریمهای غرب علیه روسیه می تواند بر ترانزیت گاز از مسیر اوکراین تاثیر بگذارد یا خیر گفت: انواع ترانزیتها می تواند تحت تاثیر این تحریمها قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره توقف عرضه گاز از مسیر اوکراین گفت: من درباره همه کارها و اقدامهایی که می تواند تحت تاثیر قرار گیرد در لایحه پیشنهادی صحبت کرده ام و این لایحه امکان توقف همه نوع ترانزیت، از پروازهای هوایی تا ترانزیت منابع طبیعی را شامل می شود.
در اواسط ماه ژوئن و درست پس از آن که شرکت گازپروم به دریافت پیش پرداخت برای تحویل گاز به اوکراین روی آورد، شرکت نفت وگاز درباره قیمت گاز گازپروم به اوکراین به دادگاه استکهلم شکایت کرد.

شرکت گازپروم نیز در همان زمان از شرکت نفت وگاز به دادگاه استکهلم برای دریافت بدهی گازی اوکراین که به ۴, ٥ میلیارد دلار رسیده است، شکایت کرد.
اوکراین هم ترانزیت کننده و هم مصرف کننده گاز روسیه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز