خبرگزاری کار ایران

اروپا گاز موردنیاز اوکراین را تأمین می کند

کد خبر : ۱۹۳۰۴۳

شرکت یوکرترانزگاز روز پنجشنبه با اشاره به واردات گاز از لهستان و مجارستان در پی قطع گازرسانی روسیه، اعلام کرد که حجم گاز وارداتی در حدود یک دهم واردات این کشور در سال ٢٠١٣ میلادی بوده است.

شرکت انحصاری ترانزیت گاز یوکرترانزگاز اوکراین روز پنجشنبه(١۶ مرداد ماه) از واردات گاز از لهستان و مجارستان در ماه ژوئیه خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت یوکرترانزگاز روز پنجشنبه با اشاره به واردات گاز از لهستان و مجارستان در پی قطع گازرسانی روسیه، اعلام کرد که حجم گاز وارداتی در حدود یک دهم واردات این کشور در سال ٢٠١٣ میلادی بوده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که در ماه گذشته در مجموع ٢٢١ میلیون متر مکعب گاز وارد کرده و از این مقدار ١١٨ میلیون متر مکعب آن از لهستان و ١٠٣ میلیون متر مکعب از مجارستان وارد شده که در مقایسه با پارسال درحدود دو میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، روسیه که نیمی از گاز مورد نیاز اوکراین را در سال ٢٠١٣ تأمین کرده بود، به دلیل عدم توافق بر سر قیمت گاز و بدهی معوق کی یف برای واردات پیشین گاز، از تاریخ ١۶ ژوئن(٢۶ خرداد ماه) صادرات گاز خود را به این کشور متوقف کرد.

یک منبع صنعتی گفت: افزون بر قطع گازرسانی روسیه، حجم کنونی واردات گاز از اروپا بسیار کمتر از حد انتظارات ما بوده و هنوز هم در این ماه افزایش نیافته است.

یوری پرودان، وزیر انرژی اوکراین، ماه پیش از شرکت گازپروم روسیه به دلیل جلوگیری از واردات گاز از کشورهای اروپایی انتقاد کرد.

وی با اعلام این که اوکراین نخستین بار در اواسط ماه ژوئیه متوجه کاهش حجم انتقال گاز از اروپا شده است، افزود: با وجود ظرفیت روزانه ١٨ میلیون بشکه ای جریان معکوس گاز، حجم جریان معکوس به این کشور هفت میلیون متر مکعب در روز است.

به گفته شرکت دولتی انرژی نفتوگاز اوکراین، حجم واردات گاز اوکراین از طریق جریان معکوس در ماه ژوئن ١۶ میلیون متر مکعب در روز بود که ١٢ میلیون متر مکعب آن از مجارستان وارد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز