خبرگزاری کار ایران

انتشار صورت مالی پالایشی‌ها روی ریل مثبت افتاد

کد خبر : ۱۹۱۲۴۷

براساس دستورالعمل وزارت نفت محاسبات کیفی‌سازی محصولات پالایشگاهها باید از سال ٩٢ محاسبه می‌شد که با مصوبه هیأت دولت سال پایه محاسبه قیمت فرآوردههای پالایشگاهها براساس کیفیت از سال ٩٢ به سال ٩٣ تغییر پیدا کرد. همزمان با این مصوبه نماد شرکتهای پالایشی که این روزها به دلیل برگزاری مجامع عمومی عادی سال ٩٢ متوقف هستند، صورتهای مالی سال ٩٢ خود را با تعدیل مثبت به بازار اعلام کرده‌اند.

همزمان با حل اختلاف شرکتهای پالایشی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره اعمال سال پایه کیفی سازی محصولات پالایشی شرکتهای پالایشی اقدام به انتشار گزارش صورتهای مالی سال ٩٢ کردند.

به گزارش ایلنا، براساس دستورالعمل وزارت نفت محاسبات کیفی‌سازی محصولات پالایشگاهها باید از سال ٩٢ محاسبه می‌شد که با مصوبه هیأت دولت سال پایه محاسبه قیمت فرآوردههای پالایشگاهها براساس کیفیت از سال ٩٢ به سال ٩٣ تغییر پیدا کرد. همزمان با این مصوبه نماد شرکتهای پالایشی که این روزها به دلیل برگزاری مجامع عمومی عادی سال ٩٢ متوقف هستند، صورتهای مالی سال ٩٢ خود را با تعدیل مثبت به بازار اعلام کرده‌اند.

تاکنون صورت مالی دوره ١٢ ماهه منتهی به سال مالی ٩٢ شبریز، شپنا، شتران، شراز و شاوان منتشر شده و به جز شاوان که تغییرات منفی را در صورت مالی خود داشته بقیه شرکتهای پالایشی سود هر سهم سال مالی ٩٢ را با تعدیل مثبت به بازار اعلام کرده‌اند.

براساس صورتهای مالی منتشر شده از شرکتهای پالایشی تاکنون به جز " شاوان " بقیه شرکتها درآمد هر سهم سال مالی ٩٢ را با تعدیل مثبت به بازار اعلام کرده‌اند.

بر پایه اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت پالایش نفت تبریز در نخستین پیش بینی سود هر سهم سال مالی ٩٢ را ٣٥٠٢ ریال اعلام کرده بود که در جدیدترین پیش بینی در آمد هر سهم را با ٣۴ درصد تعدیل مثبت ۴۶٨٩ ریال به بازار اعلام کرده است.

شرکت پالایش نفت شیراز بر اساس عملکرد ١٢ ماهه به ازای هر سهم ٣۶٨۶ ریال سود محقق کرده است که این مبلغ با توجه به آخرین پیش بینی انجام شده با تعدیل مثبت ١٧ درصدی همراه بوده است.

شرکت پالایش نفت تهران نیز درآمد هر سهم سال مالی ٩٢ را مبلغ ٥٩٥۶٣ ریال اعلام کرده بود که براساس آخرین صورت مالی محقق شده درآمد هر سهم با افزایش ٣۴ درصدی ٧٩٥٥١ ریال به بازار اعلام شده است.

شرکتهای پالایشی بودجه برآوردی خود را بدون اعمال نرخهای جدید نیز در سال گذشته به طور کامل محقق کرده بودند اما تغییر سال پایه کیفی سازی محصولات موجب تحقق مطلوب تر پیش بینی‌هایشان شد.

بدین ترتیب این گروه با تعدیل مثبت قریب به اتفاق نمادهای خود منتظر روزهای خوب بازگشایی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز