خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس:

دپیلماسی انرژی مانع تشدید تحریمهای نفتی شد

کد خبر : ۱۹۱۱۰۸

ماهیت ذاتی مسائل هسته‌ای پیچیده نیست، زیرا ایران در چارچوب قوانین بین المللی دانش صلح آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کند.

یکی از دستاوردهای دیپلماسی انرژی کشور در یکسال گذشته، توقف روند افزایش تحریمهای نفتی بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت؛ وحید احمدی، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره ارزیابی دیپلماسی انرژی دولت یازدهم در یکسال گذشته، با بیان اینکه دیپلماسی حرفه‌ایی پیچیده و تخصصی است افزود: ماهیت ذاتی مسائل هسته‌ای پیچیده نیست، زیرا ایران در چارچوب قوانین بین المللی دانش صلح آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کند.

احمدی افزود: خود برتری قدرتها است که ماهیت مذاکرات هسته‌ای را پیچیده کرده است، این در حالی است که ایران با ماهیت اسلامی در برابر ظلم ایستادگی کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در جمع بندی باید گفت دیپلماسی کشور در هر دوره از یکسری ویژگیهای خاص برخودار بوده و موفقیتهای نسبی کسب کرده است، از این رو در این دوره و بعد از شرایط ایجاد شده پس از انتخابات ریاست جمهوری، دستگاه دیپلماسی کشور تا حدودی توانسته در تحرکات دیپلماسی، کار را خلاقانه پیش ببرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه بحثنفت ایران به نوعی با مذاکرات هسته‌ای گره خورده است، افزود: توقف روند تشدید تحریمهای نفتی در کنار بیان منطقی حرف ایران به جهان، از دستاوردهای مثبت دیپلماسی انرژی کشور در یکسال گذشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز