خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت در گفت‌وگو با ایلنا؛

واردات تجهیزات نفتی کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۱۳

عمده محصولات مورد نیاز صنعت نفت را که قرار شده بومی سازی شود انواع لوله های بدون درز، پمپ، شیرآلات، کنترل ابزار دقیق و تجهیزات درون چاهی یا سرچاهی تشکیل می دهد.

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تعاملی که بین وزارت نفت و سازندگان داخل وجود دارد تا ۳ سال آینده در بسیاری اقلام از واردات بی نیاز خواهیم شد.

رضا پدیدار، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه وزارت نفت برای استفاده از تولیدات سازندگان داخل گفت: طبق جلساتی که با وزارت نفت برگذار شد اقلام پر مصرف صنعت نفت با دسته بندی در قالب ۱۰ قلم کالایی تولید خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص طبق دستور وزیر کالاهای اعلام شده باید ظرف مدت ۳ سال ساخته و به وزارت خانه تحویل داده شود.

پدیدار تصریح کرد: عمده محصولات مورد نیاز صنعت نفت را که قرار شده بومی سازی شود انواع لوله های بدون درز، پمپ، شیرآلات، کنترل ابزار دقیق و تجهیزات درون چاهی یا سرچاهی تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر آمادگی داریم که بصورت موازی هم ظرفیت موجود را زیاد کرده و هم اینکه با تعاملاتی که با شرکت نفت و معاونت علمی ریاست جمهوری داریم در زمینه انجام تحقیقات نیز فعالیت داشته باشیم.

پدیدار یادآور شد: به پیشنهاد انجمن قرار شد که کارگروهی برای انتخاب اقلام و تجهیزات شکل گرفته تا اقلام مورد نیاز شناسایی و طی ۴ مرحله با حمایت دولت و توسط بخش خصوصی اقدام به ساخت شود و در صورت مثبت بودن شناسایی و ارزیابی لازم انجام و کارگروه طرح توجیهی را انجام داده و قرار داد امضا شود و چنانچه تضمین خرید بوجود آید منابع لازم از سوی معاونت علمی اختصاص داده شده و در نهایت کار آغاز می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز