خبرگزاری کار ایران

مجری طرح‌های بهره‌برداری توسعه منابع آب و نیرو خبر داد:

رشد ۱۱ درصدی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی حوضه کارون

کد خبر : ۱۸۸۳۳۱

بزرگ سدهای حوضه کارون بزرگ با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در زمستان سال گذشته، باید به‌طور متوسط ۴۶ هزار مگاوات ساعت برق در روز تولید کنند اما امروز با رشد ۱۱ درصدی، تولید برق آنها به ۵۳ هزار مگاوات ساعت رسیده است.

مجری طرح‌های بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از رشد ۱۱ درصدی تولید واحدهای برق‌آبی حوضه کارون بزرگ خبر داد.
به‌گزارش ایلنا، " حسن اطاعتی " گفت: سدهای حوضه کارون بزرگ با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در زمستان سال گذشته، باید به‌طور متوسط ۴۶ هزار مگاوات ساعت برق در روز تولید کنند اما امروز با رشد ۱۱ درصدی، تولید برق آنها به ۵۳ هزار مگاوات ساعت رسیده است.
وی افزود: برنامه‌ریزی برای جواب‌گویی به نیازهای شبکه به‌ویژه در پیک تابستان که یکی از وظایف مهم نیروگاه‌های برق‌آبی به‌ویژه در حوضه کارون بزرگ است، منوط به رعایت دو معیار کاهش ضریب خروج‌های اضطراری و افزایش ضریب آمادگی است و این یعنی باید طبق برنامه، نیروگاه کارون ۴، چهار هزار مگاوات ساعت برق تولید کند.
وی با بیان اینکه در مغایرت با برنامه‌ریزی هماهنگ‌شده، تولید روزانه برق در نیروگاه کارون ۴ به ۱۰ هزار مگاوات ساعت در روز رسیده است، گفت: رشد تولید برق موجب کاهش تراز آب مخزن کارون ۴ شده است و امروز به‌طور مثال درمقایسه با سال گذشته باید در تراز ۱۰۲۰ باشیم که به تراز ۱۰۱۲ رسیده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز