خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

طرح ویژه آبرسانی به ۱۱ شهر و ۵۱ روستا

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۴۳

وزیر نیرو با اعلام اینکه نگران آلودگی آب چاه ها هستیم و از این رو با عوامل آن نیز به شدت برخورد خواهد شد، گفت: طرح ویژه آبرسانی از سد تالوار به ۱۱ شهر و ۵۱ روستای همدان در حال اجرا است.

وزیر نیرو با اعلام اینکه نگران آلودگی آب چاه ها هستیم و از این رو با عوامل آن نیز به شدت برخورد خواهد شد، گفت: طرح ویژه آبرسانی از سد تالوار به ۱۱ شهر و ۵۱ روستای همدان در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا، حمید چیت‌ چیان در نشست مشترک با مجمع نمایندگان مردم همدان در مجلس، با مهم برشمردن پروژه آبرسانی سد تالوار به همدان گفت: از آنجایی که با اجرای طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، آب ۱۱ شهر و ۵۱ روستا تامین می‌شود و تاکنون بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هزینه شده، این طرح از پروژه‌های مهم اجرایی کشور بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وزیر نیرو اظهارداشت: آبرسانی از سد تالوار به همدان با توجه به اینکه از مصوبه‌های سفر مقام معظم رهبری بوده و از سویی نیز بخش عمده کار از قبیل ساخت سد و آبگیری آن انجام شده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چیت چیان ادامه داد: این وزارتخانه ضمن حمایت از بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری با این بخش در زمینه پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان است. برای تسریع در عملیات اجرایی احداثخط لوله آبرسانی از سد تالوار به همدان، ورق‌های فولادی در اختیار شرکت‌های لوله‌ساز قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو حمایت از بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: این وزارتخانه آماده همکاری با بخش خصوصی درباره آبرسانی روستایی است و اگر شرکتی بخواهد در بخش بهره‌برداری همکاری کند، وزارت نیرو از شرکت مذکور خرید تضمینی آب را در دستورکار خود خواهد داشت و چنانچه آن شرکت تمایل به استفاده از فاینانس داشته باشد، این وزارتخانه آماده است تا ضمن تجمیع مجتمع‌های آب روستایی، برای پیشبرد کار نهایت همکاری را با بخش خصوصی انجام دهد.

وزیر نیرو درباره انجام پروژه تصفیه‌خانه آب تالوار نیز گفت: اتمام پروژه تصفیه‌خانه تالوار نیاز به اعتبار زیادی دارد که با توجه به محدودیت اعتباری و توافق با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد این پروژه در چند فاز اجرا شود.

چیت چیان تصریح کرد: بخش‌هایی از پروژه تصفیه‌خانه آب تالوار تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی عملیات اجرایی برج‌های خنک‌کننده نیروگاه همدان بیان داشت: برج واحد نخست تا اوایل تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره طرح استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان در نیروگاه گفت: بخشی از این طرح اجرایی شده و مابقی نیز به موازات طرح اجرایی برج‌های خنک‌کننده در حال اجرا است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با اشاره به برخورد قانونی با مالکان چاه‌های غیرمجاز در منطقه تصریح کرد: حکم انسداد ۴۹۱ چاه غیرمجاز از سوی مقام‌های قضایی دریافت و تاکنون ۱۰۰ حلقه چاه مسدود شده است.

چیت چیان درباره هدررفت آب، با بیان اینکه هدررفت آب در تمام جهان وجود دارد و جلوگیری کامل از آن غیرممکن است گفت: میزان هدررفت آب در شهرهای مختلف متفاوت است اما در زمان حاضر در سطح کشور ۱۳ درصد هدررفت آب داریم که باید مرتفع شود.

وی تاکید کرد: ما به شرکت‌های خصوصی اعلام کرده‌ایم در صورتی که بتوانند راهکاری ارائه کنند تا جلوی هدررفت آب گرفته شود، بهای حاصل هدررفت را به آن شرکت پرداخت خواهیم کرد.

چیت‌ چیان با اشاره به این موضوع که وزارت نیرو حساسیت خاصی نسبت به آلودگی چاه‌های آب دارد و پیشگیری از آلودگی چاه‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده است گفت: وزارت نیرو نسبت به آلودگی آب چاه‌ها نگران است و با عوامل آن به‌ شدت برخورد خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز