خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

امکان قاچاق سوخت در جایگاه‌ها صفر است / ۳تا ۶درصد گاز تحویلی به جایگاه‌ها پرت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۷۶

مشکل اصلی جایگاه‌های سی. ان. جی این است که ۲ خط لوله کشیده شده است و دو شاخه میتر وجود دارد که یکی در تشکیلات جایگاه و دیگری در شرکت گاز که باهم به لحاظ عددی اختلاف دارند.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: میزان گازوئیل ارسالی به جایگاه‌های سوخت بصورت روزانه رصد می‌شود لذا امکان قاچاق در این مراکز نزدیک صفر است.

بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه چه میزان از قاچاق گازوئیل از طریق جایگاه‌های سوخت انجام می‌شود، گفت: میزان و سهمیه فرآورده جایگاه‌ها مشخص است و بصورت روزانه پایش می‌شود.

وی تصریح کرد: تحویل گازوئیل به جایگاه‌های خطوط کمربندی صورت می‌گیرد و میزان گازوئیلی که به کامیون‌ها و استفاده کنندگان از این فرآورده تعلق می‌گیرد بر اساس کارت است ضمن اینکه اگر جایگاهی بخواهد تخلفی داشته باشد نمی‌تواند بصورت مستمر ادامه دهد.

حاج محمدرضا افزود: البته نمی‌توان گفت تخلف در جایگاه‌ها صفر است اما تخلف این مراکز در حد یک یا دو پیت است و در ابعاد بزرگ که با عنوان قاچاق نامگذاری شود در جایگاه‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی توضیح داد: در حال حاضر ۷۰ درصد جایگاه‌ها سهمیه گازوئیل ندارند و تماما نیز تحت نظرند و ضمن اینکه جایگاهی که روزانه اگر بطور مثال ۲۰ هزار لیتر فروش داشته اگر به یکباره ۱۰۰ هزارلیتر بفروشد قطعا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در ادامه به مشکلات جایگاه‌های عرضه سی. ان. جی اشاره و تصریح کرد: مشکل اصلی جایگاه‌های سی. ان. جی این است که ۲ خط لوله کشیده شده است و دو شاخه میتر وجود دارد که یکی در تشکیلات جایگاه و دیگری در شرکت گاز که باهم به لحاظ عددی اختلاف دارند.

وی پرت فرآورده را یکی از مشکلات عمده جایگاه‌های سی ان جی عنوان کرد و افزود: گاز پرت روزانه دارد و خطرات و هزینه نگهداری نیز اضافه می‌شود زیرا گازی که شرکت تحویل می‌دهد نمک، آب و CO۲ دارد و جایگاه دار باید بطور روزانه این املاح اضافه را جدا و گاز را فشرده و آماده تزریق کند در حالی که جایگاه دار هزینه گاز ناخالص را پرداخته است.

حاج محمدرضا خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزارت نفت قیمت گاز تحویلی را ۳ درصد کمتر از شماره انداز محاسبه می‌کند اما میزان پرت حداقل ۳ تا ۶ درصد است.

وی همچنین به قیمت بالای سی. ان. جی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا قیمت گاز یک سوم بنزین است اما در ایران ۶۰درصد قیمت بنزین آزاد است که پول تجهیزات و خرید زمین نیز به آن اضافه شود هزینه‌های زیادی دربر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز