خبرگزاری کار ایران

راه حل اربیل برای مقابله با بحران سوخت در اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۱۶۲

سخنگوی اقلیم کردستان عراق عنوان کرد که برای جلوگیری از ایجاد صفهای طولانی در مقابل جایگاه های عرضه سوخت منطقه کردنشین عراق، تصمیم به محدودیت تردد برای سوختگیری برای اساس پلاک های زوج و فرد گرفته اند.

اربیل برای مقابله با بحران سوخت که پس از حمله های گروه تروریستی داعش در عراق به وجود آمده تصمیم هایی تازه ای گرفته است.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت خبری انرژی گونلویو، بحران سوخت عراق که پس از حمله گروه افراطی داعش به موصل آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اربیل را وادار به کارگیری تدابیری برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کرده است.
صفین دیزایی، سخنگوی اقلیم کردستان عراق عنوان کرد که برای جلوگیری از ایجاد صفهای طولانی در مقابل جایگاه های عرضه سوخت منطقه کردنشین عراق، تصمیم به محدودیت تردد برای سوختگیری برای اساس پلاک های زوج و فرد گرفته اند.
وی همچنین از آزاد شدن ممنوعیت واردات بنزین در اقلیم کردستان عراق خبر داد و گفت: تا به حال تنها وزارت منابع طبیعی کردستان عراق اجازه واردات بنزین را داشت اما از این پس شرکتهای نفتی نیز حق وارد کردن بنزین و گازوئیل را خواهند داشت.
وی افزود: پس از وقایع اخیر در موصل، قیمت بنزین در عراق ۶ تا ۷ برابر گرانتر شده و این بحران، اقلیم کردستان عراق را وادار به اندیشیدن تدابیری جدید کرده است.
سخنگوی دولت مطنطقه ای کردستان عراق تصریح کرد: میزان تولید بنزین ما تغییری نکرده اما، توقف فعالیت پالایشگاه بیجی ما را دچار مشکل کرده است.
وی گفت: مقداری از بنزین تولید شده در پالایشگاه بیجی به اربیل فرستاده می شود، با توقف این روند و بالا بودن تعداد افرادی که به منطقه کردنشین عراق پناه می آورند، امکان دارد این بحران در روزهای آینده بیشتر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز