خبرگزاری کار ایران

نفت ۱۱۳ دلار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۲۳

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با ۶۱ سنت افزایش به ۱۱۳ دلار و ۷ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت، برای تحویل در ماه آگوست، امروز با ۶۱ سنت افزایش به ۱۱۳ دلار و ۷ سنت رسید. قراردادهای ماه جولای که روز جمعه منقضی شد، شاهد ۳۹ سنت افزایش و رسیدن به ۱۱۳ دلار و ۴۱ سنت بود که بالاترین رقم از ۹ سپتامبر تاکنون بود.

به گزارش ایلنا، در حالی که پیشروی های اخیر تروریست های وابسته به گروه داعش در عراق، نگرانی ها در مورد احتمال بروز اختلال در صادرات نفت این کشور را افزایش داده است، قیمت نفت برنت امروز به بالای ۱۱۳ دلار و بالاترین رقم در نزدیک به ۹ ماه گذشته رسید.

شدت گرفتن یکباره خشونت ها در عراق، هفته گذشته موجب بالا رفتن ناگهانی قیمت نفت شد و دو شاخص مهم نفتی با بیش از ۴ درصد رشد قیمت مواجه بودند که بالاترین میزان رشد برای نفت برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب از ماه جولای و دسامبر تاکنون رخ داد. روز جمعه از شدت این افزایش قیمت کاسته شد، زیرا بازارها منتظر بودند تا ببینند که آیا درگیری های عراق منجر به تهدید پالایشگاه های جنوب بغداد خواهد شد یا نه.

تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «وضعیت کمی آرام تر شده است، زیرا فعالان بازار پی برده اند که تروریست ها قرار نیست یک راست به بغداد برسند. اما همچنان عراق در حال حرکت به سمت جنگ داخلی است و این به معنای افزایش ریسک در بازار و بالا رفتن قیمت نفت خواهد بود.»

وی افزود: «این ممکن است به معنای توقف فوری صادرات نفت عراق نباشد، اما احتمالا بر توانایی عراق برای افزایش میزان تولیدش تاثیر منفی خواهد گذاشت.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت، برای تحویل در ماه آگوست، امروز با ۶۱ سنت افزایش به ۱۱۳ دلار و ۷ سنت رسید. قراردادهای ماه جولای که روز جمعه منقضی شد، شاهد ۳۹ سنت افزایش و رسیدن به ۱۱۳ دلار و ۴۱ سنت بود که بالاترین رقم از ۹ سپتامبر تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۴۴ سنت افزایش به ۱۰۷ دلار و ۳۵ سنت رسید. روز جمعه، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا قبل از به پایان بردن کار خود با ۱۰۶ دلار و ۹۱ سنت، تا ۱۰۷ دلار و ۶۸ سنت افزایش یافت که بالاترین رقم از ۱۸ سپتامبر تاکنون بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز