خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر نیرو:

دارندگان آب در سال ۲۰۵۰ همانند ایران خواهند شد / برنامه‌ریزی‌های دقیق و بلندمدت اهداف مورد نظر را محقق می کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۶۲

شرایط موجود در برخی نقاط پرآب جهان در سال ۲۰۵۰ مانند شرایط کنونی ایران می‌شود.

شرایط موجود در برخی نقاط پرآب جهان در سال ۲۰۵۰ مانند شرایط کنونی ایران می‌شود.

به گزارش ایلنا، ستار محمودی، در نخستین جشنواره آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در صنعت آب و برق، با بیان اینکه روابط عمومی معمار اصلی اطلاع‌رسانی و پل میان وزارت نیرو، شرکت‌های زیرمجموعه و مردم است، گفت: روابط عمومی‌ها با مباحثگسترده‌ای مانند آب، فاضلاب، تنوع متقاضیان(صنعت، کشاورزی، خدمات و محیط زیست) و چالش‌های بزرگی مانند(خشکسالی، تغییر آب و هوا و…) در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: در گزارشی که درجه حرارت نقاط مختلف جهان را از سال ۲۰۱۰ تا ۲۱۰۰ پیش‌بینی کرده است، شرایط موجود در برخی نقاط پرآب جهان در سال ۲۰۵۰ مانند شرایط کنونی ایران می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی وزیر نیرو به مجلس، تغییر روند از فعالیت‌های سازه‌ای به غیرسازه‌ای را یکی از محورهای اصلی برنامه وی عنوان کرد و گفت: در برنامه‌های سازه‌ای سرمایه‌گذاری عمده‌ای تاکنون صورت گرفته و تغییر جهت دولت به‌صورت بنیادی از رویکرد سازه‌ای به غیرسازه‌ای است.

محمودی تصریح کرد: باید روند غیر‌سازه‌ای را درمجموعه وزارت نیرو از صدر تا پایین جایگزین کرد و روابط عمومی‌ها از موارد شکلی به یک تحلیل‌گر واقع‌بین و اثرگذار اجتماعی تبدیل شوند.

وی افزود: تحلیل‌ها و تفسیرها باید از درون روابط عمومی‌ها برای مدیران بیرون بیاید.

محمودی با بیان اینکه باید با کمک روابط عمومی‌ها استانداردها و مقررات با مردم در میان گذاشته شود، گفت: باید استانداردها حاکم شود تا تغییر شیوه اتفاق بیفتد.

محمودی تصریح کرد: با استاندارسازی کولر، لباسشویی و ظرف‌شویی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب صورت می‌پذیرد.

وی تفکیک تدریجی آب شرب از آب بهداشتی، مدیریت مصرف، مدیریت بهره‌وری، اقتصاد آب و برق، تغییر پیک، پیک‌زایی و مسایل آموزشی را ازجمله مسایل مهمی عنوان کرد که باید توسط روابط عمومی‌ها انجام شود و ادامه داد: سالانه میلیاردها تومان هزینه می‌شود تا ۱۰ روز پیک تابستان پشت سر گذاشته شود در صورتی که اگر مردم در زمینه پیک‌زایی و تغییر ساعت پیک آگاه شوند، این هزینه می‌تواند در بخش‌های دیگری به‌کار رود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بلندمدت می‌توان به این اهداف رسید.

قائم‌مقام وزیر نیرو با مناسب ارزیابی کردن نمایشگاه جانبی که در حاشیه این جشنواره برگزار شد، گفت: پیشنهاد می‌شود از فعالیت‌های برجسته هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو یک نمونه در نمایشگاه آب و برق که در آبان‌ماه برگزار می‌شود، غرفه‌ای ایجاد و با عنوان مدیریت مصرف به نمایش گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز