خبرگزاری کار ایران

اولین قرارداد فروش تضمینی برق تجدیدپذیر مبادله شد

کد خبر : ۱۵۹۰۲۱

با مبادله این قرارداد، با توجه به نرخ خرید تضمینی برق از سوی دولت و تعرفه خرید برق مصرفی برای تصفیه‌خانه، سالانه درآمدی در حدود ۱۶۰ میلیارد ریال عاید این شرکت خواهد شد.

اولین قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در صنعت آب و فاضلاب با ظرفیت ۴ مگاوات اتصال به شبکه و نرخ پایه هر کیلو وات ساعت ۴۴۴۲ ریال، بین شرکت فاضلاب تهران و شرکت توانیر مبادله شد.

به گزارش ایلنا، معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت فاضلاب تهران با اعلام خبر مبادله قرارداد فروش برق تولیدی از نیروگاه) CHPتولید همزمان برق و حرارت) تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با شرکت توانیر گفت: براساس ماده ۶۲ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر تکلیف وزارت نیرو برای خریداری انرژی برق تولیدی از سوی نیروگاه و تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی و دولتی با قیمت‌های تضمینی شرکت فاضلاب تهران با هماهنگی سازمان انرژی‌های نو ایران(سانا) از حدود ۲ سال پیش مبادله این قرارداد را در دستورکار خود قرار داد.

حسین اکبریان افزود: با تدوین برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مطابق بند(ب) ماده(۱۳۳) این برنامه، به شرکت توانیر و شرکت‌های وابسته و تابعه وزارت نیرو اجازه داده شد نسبت به انعقاد قراردادهای بلندمدت خرید تضمینی برق تولیدی از منابع انرژی‌های نو و انرژی‌های پاک با اولویت خرید از بخش‌های خصوصی و تعاونی اقدام نماید که منجر به عقد قرارداد با این شرکت شد.

وی با اشاره به درآمدزایی این قرارداد برای شرکت فاضلاب تهران تاکید کرد: با مبادله این قرارداد، با توجه به نرخ خرید تضمینی برق از سوی دولت و تعرفه خرید برق مصرفی برای تصفیه‌خانه، سالانه درآمدی در حدود ۱۶۰ میلیارد ریال عاید این شرکت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز