خبرگزاری کار ایران

طلای سیاه ارزان شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۰۶

انتشار آمارهای منفی درباره شرایط اقتصاد و بازار اشتغال آمریکا تاثیر نامطلوبی روی بازارها دارد و سبب می شود قیمت های نفت خام به طور موقت کاهش یابند.

افت تقاضای نفت و افزایش نرخ بیکاری در آمریکا سبب کاهش ناچیز بهای نفت خام در پایان معاملات روز پنجشنبه بازار نفت شد.

به گزارش ایلنا، به دنبال پیش بینی افت تقاضای نفت خام در پی آغاز فصل تعمیر و نگهداری پالایشگاه ها و همچنین افزایش نرخ بیکاری در آمریکا، بزرگ ترین مصرف کننده نفت جهان، بهای نفت شاخص برنت دریای شمال اندکی کاهش یافت.

در پایان معاملات روز پنج شنبه، بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه مارس ۶ سنت کاهش یافت و به ١٠٨ دلار و ٧٣ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی آی آمریکا نیز با دو سنت کاهش به ١٠٠ دلار و ٣٥ سنت برای هر بشکه رسید.

اختلاف میان دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی آی با اندکی افزایش نسبت به روز چهارشنبه(٢٣ بهمن) به هشت دلار و ٣٨ سنت برای هر بشکه رسید.

میشل ویز، تحلیلگر بازار در موسسه مشاوره انرژی اشنایدر الکتریک، در این باره گفت: انتشار آمارهای منفی درباره شرایط اقتصاد و بازار اشتغال آمریکا تاثیر نامطلوبی روی بازارها دارد و سبب می شود قیمت های نفت خام به طور موقت کاهش یابند.

در همین حال آژانس بین المللی انرژی نیز در تازه ترین گزارش چشم انداز کوتاه مدت ماهانه خود به افت سطح ذخیره سازی های نفت خام در کشورهای توسعه یافته اشاره کرد.

در این گزارش آمده است که در سه ماه پایانی سال ٢٠١٣ ذخیره سازی های کشورهای توسعه یافته روزانه با یک میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه کاهش رو به رو بوده است که بیشترین مقدار افت در یک دوره سه ماهه از سال ١٩٩٩ میلادی به شمار می آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز