خبرگزاری کار ایران

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با ایلنا:

در حوزه گردشگری باید نگاه صنفی وجود داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۹۸۵

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه گردشگری باید نگاه صنفی بر این بخش داشت و برای تحقق رونق گردشگری از تمام ظرفیت‎های موجود در کشور استفاده کرد.

بهنام آقاحسین ‎شیرازی در گفت‎وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی برنامه‎های متنوعی در حوزه گردشگری خواهم داشت، گفت:‌ در کشوری زندگی می‎کنیم که دارای ظرفیت‎های فراوان گردشگری است، شاید تحریم‎ها مشکلاتی را به وجود آورده باشند، اما نمی‎توان به بهانه آن از ظرفیت‎های گردشگری استفاده نکرد. ما ظرفیت‎های مانند سوغاتی در صنعت گردشگری داریم. در حال حاضر امکان تحریم محصولی همچون زعفران‎ وجود ندارد که باید بر روی آن‎ تمرکز شود.

فرزند اصناف و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس و پوشاک با بیان اینکه باید نگاه صنفی در حوزه گردشگری وجود داشته باشد، گفت: برای مثال: ورود پوشاک با برندهای خارجی و استقرار برندهای معتبر داخلی در جزیره کیش و چابهار و دیگر مناطق آزاد موجب سوق دادن مردم و گردشگران به جای کشورهای همسایه به این مناطق شده است که این مسئله موجب می‎شود که مسافران برای خرید پوشاک دیگر از کشور خارج نشوند که به تبع آن این امر مانع خروج ارز از کشور می‎شود.

این فعال اقتصادی و کارآفرین در عرصه تولید و فروش پوشاک با اشاره به وجود ظرفیت‎های فراوان حوزه گردشگری در مناطق آزاد، گفت: باید از تمام این ظرفیت‎ها استفاده و ریشه‎یابی کرد که چرا هزینه سفر به کشور ترکیه بسیار کمتر از سفر به جزیره کیش در کشور خودمان است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود جاذبه‎های مختلف گردشگری در کشور از قبیل کویر، جنگل، دریا و تلفیق دریا و کویر در چابهار که در دنیا بی‎نظیر است، گفت: باید همه این جاذبه‎ها در سطح دنیا معرفی و شناسایی شوند و با توجه به امنیت حاکم در کشور باید از این امنیت در جهت افزایش گردشگری ورودی و داخلی استفاده کنیم.

وی اعمال محدودیت گردشگری در تهران را نامناسب دانست و افزود: ادامه این محدودیت‎ها موجب کاهش گردشگر خواهد شد. گردشگر باید بتواند به صورت شبانه روزی و هر زمان که اراده کند به اماکن مورد نظرش برود و از امکانات موجود استفاده کند.

آقاحسین ‎شیرازی با بیان اینکه جاذبه‎های بسیار خوب گردشگری در تهران داریم که باید ساماندهی شوند، گفت: گردشگری در شب در تهران باید توسعه یابید. زیرا تحقق این هدف موجب اشتغالزایی خواهد شد، برای رسیدن به آن ضعف قانونی و یا کمبود بودجه مطرح است باید پیگیری و رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز