خبرگزاری کار ایران

در شورای تحول علوم انسانی؛

کلیات برنامه درسی دکتری "مطالعات زنان و حقوق خانواده" تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۸۸۳

رئیس کارگروه مطالعات زنان از تصویب کلیات برنامه درسی «مطالعات زنان و حقوق خانواده» در مقطع دکتری خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلسه ۱۵۲ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

دراین جلسه، برنامه درسی و سرفصل آموزشی رشته «مطالعات زنان و حقوق خانواده» در مقطع دکتری که در جلسه ۱۴۹ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی مورد بررسی قرارگرفته بود، با اعمال اصلاحات مطرح شده در دستور کار قرار گرفت و محمد اسحاقی، رئیس کارگروه مطالعات زنان، توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

وی با اشاره به ابعاد اقتصادی حقوق خانواده گفت: در کنار این موضوع باید مسئله اخلاق در خانواده به‌عنوان مکمل مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: مباحث حقوقی حداقل‌ها را در خانواده معین می‌کند و آنچه که زندگی خانوادگی را استمرار قوام می‌بخشد، مسئله اخلاق است.

اسحاقی با اشاره به ابعاد بین‌المللی حقوق خانواده گفت: موضوع حقوق زنان، حقوق کودکان که در اسناد بین‌المللی مورد توجه قرارگرفته‌اند، ذیل سرفصل حقوق خانواده قابل تحلیل هستند.

وی افزود: جهانی شدن نیز بر حقوق خانواده تأثیر گذاشته و این موضوع در سرفصل‌ها و برنامه‌های این رشته به نحو مناسبی مورد توجه قرارگرفته است.

رئیس کارگروه مطالعات زنان ادامه داد: با عنایت به موضوعات نوپدید پزشکی در حوزه خانواده مانند باروری، تغییر جنسیت و تأثیر این موضوعات بر حقوق خانواده، سرفصل نوینی به نام پزشکی و حقوق خانواده تدوین‌شده است.

اسحاقی گفت: سرفصل‌های آموزشی و برنامه درسی ارائه شده به حقوق به معنای قواعد و نظام حقوقی نظر دارد. پیش‌نیازهای مناسب برای سرفصل‌های ارائه‌ شده در نظر گرفته‌ شده است.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضاء و الزام به اعمال اصلاحات مورد نظر، کلیات این برنامه درسی به تصویب رسید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز