خبرگزاری کار ایران

کارهای پژوهشی را نباید کار لوکس تلقی کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۴۸

معتقدیم تصمیم‌‌گیری در بخش‌های مختلف باید بر‌اساس فعالیت‌های ریشه‌دار تحقیقاتی انجام شود.

رییس دانشگاه یزد با استقبال از اجرای نظام سرانه‌ای بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده، تأکید کرد: این نظام نویدبخش وضعیت مطلوبی برای بودجه دانشگاه یزد است و امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

به گزارش ایلنا، محمدصالح اولیا افزود: دانشگاه یزد برای سال آینده مالی، رقم ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاصی را پیش بینی کرده است که نسبت به رقم ۱۶۰ میلیارد ریالی امسال، از رشد قابل توجهی برخوردار است، لذا ضروریست تمام رؤسای دانشکده‌ها با همفکری و تلاش مضاعف در راستای تحقق این بودجه گام بردارند.

وی همچنین با اشاره به افزایش سهم بودجه پژوهشی دانشگاه در سال جاری گفت: امسال سهم بودجه پژوهشی دانشگاه از ۵ درصد به ۱۳ درصد رسیده که معادل مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال است که اختصاص این بودجه گام موثری در مسیر رشد و بالندگی امور تحقیقاتی و فناوری در این دانشگاه ارزیابی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه یزد گرچه رونق گرفته اما از فعالیت‌های انجام شده در حوزه تحقیق و پژوهش راضی نیستیم و معتقدیم ظرفیت دانشگاه یزد در این زمینه بیش از فعالیت‌هایی است که تاکنون انجام شده است.

اولیاء با بیان اینکه در طول یک سال گذشته، ۳۶ قرارداد با مبلغ ۱۴ میلیارد ریال در حوزه پژوهش با دانشگاه یزد منعقد شده است، بیان کرد: کارهای پژوهشی را نباید کار لوکس تلقی کرد و معتقدیم تصمیم‌‌گیری در بخش‌های مختلف باید بر‌اساس فعالیت‌های ریشه‌دار تحقیقاتی انجام شود.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به برخی از این قراردادها عنوان کرد: بخشی از قراردادها در حوزه معدن و برخی دیگر در زمینه انرژی‌های نو به ویژه انرژی خورشیدی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز